Kosteusvahingon saneerauksen hoito
Kysyn kokemuksia: onko teillä tullut ongelmia urakoijan kanssa?
Omassa tapauksessani firman asentaja tekee kehnoa työtä, mutta vastuullinen esimies kuittaa kaiken 'ei haittaa'. Pomo myös yritti muuttaa työsuunnitelmaa (heille edullisemmaksi tietysti), mutta pidin tässä pintani vakuutusyhtiön tukemana. Onko huolimaton työn laatu kostoa siitä että puutuin asiaan? Työ on myös kestänyt naurettavan kauan, eikä vieläkään annettu mitään aikataulua valmistumiselle. Ei ole isosta projektista kyse.
Olen kertonut vakuutusyhtiölle kitkaisesta yhteistyöstä, ei vielä vastausta. Mites muilla menneet tällaiset?
Kommentit (4)
Kyseessä on vakuutusyhtiön yhteistyökumppani. Vakuutusyhtiön periaate on, että tilat palautetaan vahinkoa edeltäneelle tasolle. Tästäkin on pitänyt vääntää saneerausfirman kanssa, kun olisivat tehneet halvempaa eli huonompaa laatua. Nyt sitten jarrutetaan, ja mikään ei ole edistynyt kuukauteen.
Mutta tämän lisäkai työsuoritteet on tehty huolimattomasti, ei materiaalivalmistajien ohjeiden mukaan. Tämmöinen kuulostaa härskiltä ja on sitä! Takuuhan ei ole voimassa, jos asennustyö on tehty vastoin ohjeita. Ei kai mihinkään sopimukseen erikseen kirjata, että "työt on tehtävä noudattaen hyvää rakennustapaa ja materiaalivalmistajan ohjeita"? Tämähän on oletusarvoista!
tietyt toimialat ovat tunnettuja tästä "innovatiivisesta" menettelystä jossa laskutus nousee kohisten. tosin jokin muu romahtaa.
Nostan. Jos löytyisi vertaistukea.
Ap
Teitkö mitään sopimusta paperille asian kanssa. Aina pitäisi tehdä sopimus ja yleensä kyllä vakuutusyhtiön kans pitäisi puuttua hitaaseen työhön. Jso työn jälki on surkeaa niin sitten pitää vaatia vakuutusyhtiön edustaja paikalle.