Miten ratkaisitte tämä asumiskuvio-ongelman
Olen muuttamassa miesystäväni luo ja ostan asunnosta puolet. Meillä kummallakin on 2 täysi-ikäistä lasta. Mun lapsista toinen opiskelee toisella paikkakunnalla, toinen asuu omillaan samalla paikkakunnalla kuin me.
Miehen nuorempi lapsi on armeijassa ja hänellä on oma huone miehen asunnossa. Toinen lapsi opiskelee ja hänellä on myös oma huone, mutta käytännössä asuu 90% ajasta äitinsä luona.
Minä haluaisin yhden huoneen vierashuoneeksi, jossa kuka tahansa asunnossa yöpyvä voi nukkua, oli se sitten mun lapsi, miehen lapsi, tai joku muu esim mun ystävä. Mies ei haluaisi, että kumpikaan hänen lapsistaan joutuisi luopumaan huoneistaan.
Kommentit (12)
Miehen lapset samaan huoneeseen, eivät tarvitse omia kun noin harvoin paikalla. Vapautuva huone vierashuoneeksi.
Mulle tossa olisi jo niin monta punalippua että a) en muuttaisi yhteen enkä etenkään! b) ostaisi asunnosta puolia. Mieshän kertoo sulle suoraan että vaikka sun nimi on papereissa niin asunto on edelleen hänen ja hän määrää mitä siellä tapahtuu. Kysypäs siktä mitä hän tykkäisi jos sun lapsista toinen tai vaikka molemmat jäisi asunnottomaksi ja haluaisit tarjota huoneen. Onnistuisiko vai olisiko ne edelleen miehen ja miehen lasten? Samalla voit kysyä että jos omistat puolet niin mikä se sun puolikas on. Kyllä menis maku tollaseen äijään aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen lapset samaan huoneeseen, eivät tarvitse omia kun noin harvoin paikalla. Vapautuva huone vierashuoneeksi.
Tämähän olsii se järkevä ratkaisu mutta veikkaan ettei ap:n kuvitteelliselle ukolle käy. Kun kyseessä on miehen lasten koti. Entäs jos ap:n lapset tarvitsevat majoitusta tai vaikka onnettomuuden jälkeen tukea & hoitoa? Ei oo miehen ongelma, veikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän olsii se järkevä ratkaisu mutta veikkaan ettei ap:n kuvitteelliselle ukolle käy. Kun kyseessä on miehen lasten koti. Entäs jos ap:n lapset tarvitsevat majoitusta tai vaikka onnettomuuden jälkeen tukea & hoitoa? Ei oo miehen ongelma, veikkaan.
Johonkin onnettomuuksiin varautuminen on jo vähän outoa. Pitäisikö varautua myös isovanhempien putkiremonttievakkoon?
Ratkaisisin olemalla lähtemättä mukaan koko kuvioon.
Odottaisin, että jompi kumpi miehen lapsista muuttaa kokonaan omilleen ja huone vapautuu sitä kautta.
Vierailija kirjoitti:
Huoneet ei ole kovin isoja, ei siellä olisi sitten muuta kuin 2 sänkyä
Älä osta. Kattelkaa asuntoja vielä pari vuotta ja ostakaa sitten yhteinen koti.
Älä nyt vaan osta. Hinnat tulevat vielä paljon alaspäin.
Jos miehen asenne on jo nyt, että tämä on hänen koti eikä teidän, niin en lähtis moiseen kuvioon mukaan. Joko mies myy asunnon ja ostatte/vuokraatte uuden yhteisen, asutte edelleen erillänne tai eroatte.
Asun miehen omistamassa asunnossa joka on itse remontoitu. Mies kysyi myös mun mielipiteitä eri ratkaisuihin rempan aikana (toki hänellä oli viimeinen sana, mutta on asioita jotka tehtiin mun ehdotusten mukaan) eli siinä tehtiin meille yhteistä kotia. Sisustus on yhdessä päätetty (suurin osa jomman kumman vanhoja, uutena ostetut on yhdessä valittu).
Ostakaa isompi asunto