Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa otit nuoren huoneen toiseen käyttöön, kun hän lähti opiskelemaan?

Vierailija
16.08.2025 |

Kuinka kauan pidit odottamassa hänen kotivierailujaan?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoneet pysyi lasten käytössä opiskelujen ajan.  Ei ollut kiirettä muuttaa kun tilaa on enemmän kuin tarpeeksi. Lähes joka viikonloppu tulivat käymään kun eivät kaukana olleet. Sitten muutettiin ne työhuoneeksi ja ompeluhuoneeksi kun lapset vakiintuivat omiin koteihinsa työelämään päästyään. 

Vierailija
22/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hän muutti pois kotoa, asui opiskeluajan kotona ja kulki bussilla kouluun sen sijaan että olisi hankkinut opiskelukämpän tai asunut asuntolassa.

Miten lapsi on muuttanut, jos hän on asunut omassa huoneessaan kotona? Vähän lisää logiikkaa noihin kirjoitteluihin, jotta tekstin ymmärtää heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisarukset oli sopineet huonejaosta jo ennen kuin vuokrasopimus oli allekirjoitettu, hyvä että sain itse kantaa tavarani ulos huoneesta eikä niitä joku muu vain työntänyt ulos ovesta. Äiti oli muuton aikaan ulkomailla ja huone uuden asukkinsa käytössä kun hän palasi. 

Toki muutin samassa kaupungissa joten kylässä pystyi käymään yöpymättä. Ja aina on ollut kotiin tervetullut olo. 

Vierailija
24/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupasin tyttärelle, että pidän hänen huoneensa vuoden, sitten myin talon. Oltiin isän kanssa erottu muutama vuosi aikaisemmin. Muutin itse sitten paljon pienempään asuntoon.

Aivan oikea ratkaisu, joka kannattaa tehdä mahdollisimman pian. Ei ole mitään järkeä kerätä lisää romua isoon tilaan. Päinvastoin, kannattaa hankkiutua eroon siitä tilasta ja niistä lasten romuista, joita ei enää tarvitse. Tulee vielä se päivä, kun joudut muuttamaan tai lähtemään kodistasi. Mitä aiemmin sen tavaroiden karsimisen  tekee, sitä helpompaa.

Vierailija
25/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ottanut missään vaiheessa kokonaan muuhun käyttöön kun lapsi lähti opiskelemaan, ja sitten toiseen kaupunkiin töihin. Epävakaat ajat, niin ei voi luottaa, että työt jatkuvat pitkään. Ja niinpä lapsi palasikin pian. Nyt vuoden jälkeen tekee muuttoa omaan asuntoon. 

Ihana olet mun äiti sanoi kun 16-vuotiaana lähdin opiskelemaan että takaisin ei ole tulemista. Muutti huoneeni heti kun pääsin ysiltä vierashuoneeksi, olin tuolloin  15 vielä. Jouduin myös heti ysiltä päästyäni perata tavarani ja heittää pois mitä en ottaisi mukaan opiskeluhuoneeseeni toisella paikkakunnalla. Asuin siinä vierashuoneessa ja isäni luona sitten sen kesän. Isällä oli huoneeni siihen asti kun täytin 18 Isällä vain ei ollut rahaa siihen että olisin ollut enemmän hänen luonaan. Edelleen menen aina isän luo kun tulen ap paikkanunnalle käymään.

Vierailija
26/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan on hänen huone samanlainen. Ei ole muuta tarvetta huoneelle. Esikoinen muutti 3 vuotta sitten.

Vierailija
27/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin luona huone poistettiin pari viikkoa ennen kuin 16v lapsi muutti toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. Meidän luona huone pidettiin vuoden verran hänen käytössään ja sen jälkeen vaimo muutti siihen nukkumaan. Siitä vuoden verran, eli kun lapsi täytti 18, huoneesta tehtiin vaimon huone kokonaan. Vieraat majoittuvat tuossa huoneessa edelleen jos yökylään tulevat, joten lapsi nukkuu siellä edelleen kun harvoin käy. Opiskelee nyt siis yliopistossa jo.

Kun kuopus lähtee muutaman vuoden päästä niin saadaan virallinen vierashuone sitten.

Vieraat nukkuu vaimon kanssa?

Vaimon huoneessahan voi nukkua kuka tahansa, ihan kuten olohuoneessakin tai lastenhuoneessa. Oletatko vieraisille mennessäsi että jos sinulle sijataan vuode lasten huoneeseen että nukut

Mun huone on kahden oven takana rauhassa koska teen epäsäännöllistä 3vuorotyötä niin saa muut elää normielämää eikä tarvi hissutella kun nukun päivällä. Vaimo nukkuu aina alasti ja pitää huoneensa ovea auki sillä hänen mielestä ilma vaihtuu paremmin. Tuon huoneen ohi kävellään mun huoneesta tullessa niin vaimo haluaa mieluummin tulla minun viereeni jos on vieraita kuin että menisin hänen huoneeseensa.

Vierailija
28/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
29/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun hän muutti pois kotoa, asui opiskeluajan kotona ja kulki bussilla kouluun sen sijaan että olisi hankkinut opiskelukämpän tai asunut asuntolassa.

Muutti pois kotoa, mutta asui kotonaan. Kätevää. 

Vierailija
30/30 |
16.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun selkänsä käänsi. Roudasin sinne omat harrastusvälineet. Tosin siellä on hyvä vuodesohva ja lipasto, johon voi laittaa vaatteensa aina kun tulee käymään. Siellä nukkuu vieraatkin.