Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku "tavis" muuttaa Instansa yksityiseksi?

Vierailija
15.08.2025 |

Siinäpä se ihmettelyni aihe..

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli julkisena silloin, kun julkaisin siellä kuvia seniorikissoistani, usean vuoden ajan. Kun kissoja ei enää ollut, laitoin yksityiseksi.

Vierailija
22/42 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet sinä voi stalkata kun sulla ei omaa elämää liene. 

Mutta miksi yhtäkkiä muuttaa se yksityiseksi, jos se on aina ennen ollut julkinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi yhtäkkiä muuttaa se yksityiseksi, jos se on aina ennen ollut julkinen?

Miksi ei? On ehkä vaan tullut mieleen, että turha pitää sitä julkisena? Tuskin mitään isoa syytä tarvitsee yhteen napin painallukseen.

Vierailija
24/42 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taviksillahan se on yleensä aina yksityinen, vain julkkiksilla julkinen.

Vierailija
25/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt niin, että joskus olen selaillut instaa, välillä ihan tuntemattomienkin. Ja sitten on vahingossa tykännyt jostain kuvasti, niin kohta näillä on insta muuttunut yksityiseksi :D  En vaan ymmärrä mitä väliä sillä on jos joku random niitä kuvia katsoo, jos kerran insta on julkinen ollut. 

Tunnen useamman tyypin, joilla oli pitkään julkinen insta, kunnes kävi juurikin noin, että huomasivat jonkun random on käyneen tykkäämässä kuvastaan - joko vahingossa tai tarkoituksella. Tämän jälkeen jotenkin havahtuivat vasta siihen, että voi jestas sentään, hänen instahan on julkinen. Sitten laittoivat sen yksityiseksi. 

Vierailija
26/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpahan taas kommentteja, Av-tasoa parhaimmillaan.

Valideja kommentteja stalkkeritrollin provoon, ole hyvä. Ansaitsisit paljon pahempaa.

Vierailija
27/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että mä en halua jakaa elämääni tuntemattomille ihmiselle.

Vierailija
28/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten takia. Te perseet olette ihan tarpeeksi häiriköineet.

Yksityisyyttään kannattaa vaalia. Tulet tietämään kun opiskeluoikeutesi tai työnhakusi tyssää somekäytökseesi 

Vierailija
29/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, ettei aiemmin muistanut. Tuikituntematon stalkkaaja muistutti.

Vierailija
30/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaiden takia. En halua, että uteliaat asiakkaat tai heidän omaisensa saisivat tietää yksityiselämästäni sellaisia asioita joita en heille halua kertoa. Ei heille kuullu millainen puolisoni on tai kuinka monta lasta sisaruksellani on. Puhelinnumero ja osoitekin on salattuna.

Vierailija
31/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut yksityinen. Enkä ikinä edes postaa sinne mitään. Minä olen Instassa vain seuratakseni erilaisia viihde-, luontokuva- yms. asiatilejä, en esitelläkseni itseäni ja elämääni. Joten en halua myöskään seuraajia. Siksi yksityinen tili.

Vierailija
32/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituisempaa minusta on, että joku tavis pitää instaansa julkisena. 

Mulla on julkinen ja perustelen sillä miksi en seuraa tutuntuttuja. Kaikki voivat nähdä tilini, ja voin käydä katsomassa tuttujen tilejä seuraamattakin niitä, ja vice versa, mikäli ovat myös julkisia. Jos eivät halua pitää julkisina niin sitten en näe niitä, enkä ota mussutusta vastaan. Tosiasiassa en halunnut instastani face kakkosta josta poistuin kun olin vain yleisönä muille. Nyt ei ole sitä ongelmaa.

Itse laitan vain tarinoita jolloin näen ketkä niitä katsoo. Vain muutaman kerran ollut joku tuntematon katsojalistalla.

Vierailija
33/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei halua jakaa elämäänsä muiden kuin tuttujen ja läheistensä kanssa.

Vierailija
34/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollain taviksella on kaikki profiilinsa julkisena?

Vierailija
35/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ettei halua jakaa elämäänsä muiden kuin tuttujen ja läheistensä kanssa.

Ja suljetuissa ryhmissä joissa on vain 800 000 jäsentä.

Vierailija
36/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt niin, että joskus olen selaillut instaa, välillä ihan tuntemattomienkin. Ja sitten on vahingossa tykännyt jostain kuvasti, niin kohta näillä on insta muuttunut yksityiseksi :D  En vaan ymmärrä mitä väliä sillä on jos joku random niitä kuvia katsoo, jos kerran insta on julkinen ollut. 

Miten löysitkin takaisin sen tuntemattoman instasivulle katsomaan onko tili vielä julkinen, jonka jostain kuvasta vahingossa tykkäsit? Niinpä😉

Vierailija
37/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän muo ihmetyttää miksi kellään on insta. Oli tavis tai ei. Yhtä turhaa kuin joku naamakirja.

Vierailija
38/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä (nainen) alkoi eron jälkeen stalkkaamaan siellä.

Vierailija
39/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt niin siksi, että joku ilmeisesti täysin elämää vailla oleva koiraharrastaja otti sen rääpimisen ja kiusaamisen kohteeksi. En edes tiedä miksi, meillä ei ollut mitään riitaa ja yhtäkkiä hän alkoi ottaa kuvakaappauksia kaikesta ja rääpi jokaisen koiran eleen ja ilmeen, minun asuvalinnat, myös sen jos en päivittänyt useaan viikkoon (sattuu usein kun en siellä somessa elä). Hän siis jakoi näitä kaikkiin juoruryhmiin ja kuulin ja näin asiasta kautta rantain. 

Ja olemme kolmekymppisiä, emme mitään teinejä 🥲

Nyt on helpompi kun oma tili ja harrastustili yksityiset, poistuu samalla bottiongelma 👍 

Vierailija
40/42 |
28.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Ja ei kaikenmaailman kryptovaluutta-, sijoitus-, ja rakkaushuijarit lähesty. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi