Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koira ihmiset auttakaa ongelmassa?

Vierailija
15.08.2025 |

Itsellä ollut monen rotuisia koiria elämän aikana eikä ole tällaista ongelmaa ollut mutta nyt mittelspitz rotuinen pienehkö koira. Aikuinen, ollut minulla reilu vuoden.

On todella kiintynyt minuun. Se ei ole se ongelma vaan ongelmana on se että koira tuijottaa. Ihan.. koko... ajan! Eikä se tuijotus ole lempeää vaan se on jotenkin sairasta tuijottamista. Kuulostaa joo typerälle mutta totta on. En voi liikkua senttiäkään ettei koiran silmät seuraa, katse on jotenkin tyhjä, tulee mieleen elävä kuollut. Ei ollenkaan sellainen iloinen "Hei minä rakastan sinua haluan nähdä sinut kokoajan." joka ei haittaisi, vaan todella ahdistava tyhjä tuijotus. Koira ei osaa levätä ja nukkua vaan se vaan tuijottaa. Se tulee aivan eteen ja tuijottaa. Käsken pois niin siirtyy kauemmas ja tuijottaa. Menen vessaan niin tulee perässä ja istuu tuijottamaan. Käsken pois niin menee mutta jostain näkyy silti ne tyhjät silmät ja vakava ilme. Jos laitan oven kiinni niin avatessa se koira on aivan oven takana niin että joutuu hyppäämään edestä kun ovi avataan ja silmät täysin liimaantuneena minuun. Meillä toinenkin koira joka myös seuraa välillä mutta yleensä makaa rennosti silmät KIINNI niinkuin normaalit koirat.

Entiedä onko kellään vastaavaa kokemusta, minua ei haittaisi vaikka koira seuraisi hamaan tappiin asti mutta tuo tuijotus on niin jatkuvaa ja ahistavan tyhjää eikä koira  osaa rentoutua edes että oikeasti itseä ahdistaa. Yritän olla välittämättä mutta kun tunnen sen tuijotuksen sielussa asti. Tälläkin hetkellä, käskin koiran kauemmas ettei tuijota nenän edessä niin tuolta kulman takaa näkyy nuo silmät, tyhjänä, en ole kertaakaan nähnyt edes räpäyttävän.

Voiko tälle tehdä mitään? Opettaa olemaan tuojottamatta 😄 Tätä on hankala kertoa kuulostamatta tyhmälle mutta on erittäin ahdistavaa. Miksi se tekee noin? Tuossa toinen koira makaa unessa rentoutuneena, toinen tuijottaa kauempaa ihan kuin yrittäisi tappaa katsellaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköongelmaa epäilisin.

Vierailija
22/24 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee vähän mieleen se Carl Barksin Akutarina (Olisiko ollut siinä suuressa Minä Aku Ankka -kirjassa) nimeltä:

"Jäyhä Jököttäjä" 

Aku ja veljenpojat hankkivat tai saivat koiran, mikä ei tehnyt mitään muuta kuin jökötti paikallaan. Ei kyllä tainnut edes tuijottaa.

Sitten olivat kovasti riemuissaan kuin saivat sen kerran laiskasti hakemaan keppiä tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää hakuun  tuijottava koira

Vierailija
24/24 |
15.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei juttelin saksanpaimenkoiria kasvattavan tutun kanssa tästä ja hän sanoi että koira varmaan vaistoaa että olen hermostunut/ahdistunut tuijottamisesta ja siksi koirakin voi vaikuttaa totiselta koska ei tiedä syytä miksi minä olen hermostunut ja haluaa tutkailla tilannetta. Kokeilin sitten niin että keräsin itseni, aloin puhumaan koirille iloisesti ja rapsuttelin toista koiraani niin että rentouduin itsekkin ja tämä mittelspitz tuli iloisesti mukaan siihen rapsutteluun, sen jälkeen istuin sohvalle ja pyysin koirat vierelle ja rapsuttelin ja juttelin, sitten lopetin  ja aloin rennosti katsomaan tvtä ja MOLEMMAT rentoutui nukkumaan eli olen itse aiheuttanut tuon tuijotuskierteen koska olen ollut hermostunut siitä ja koira on vaistonnut sen minusta ja ihmetellyt minun käytöstäni. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi