Miten et ikinä viettäisi lomaasi? Mun inhokki: sukumökkeily. Tokana tulee telttailu/asuntoautoilu
Siis että ollaan suvun voimin jossain yhteismökillä; esim isovanhemmat, aikuiset lapset ja näiden perheet. Miten jotkut voi. Telttailu ja asuntoautoilu nyt ei selityksiä kaipaa, haluan että on mukavuudet ympärillä.
Kommentit (38)
Sukumökkeily on paha.
Toinen on kulahtanut rantalomakohde alle viiden tähden hotellissa.
Etelän massaturismikohteet, joiden ainut anti on matkailu ja ryyppääminen. 🤢
- Mökkeily toisten mökeillä tai ylipäätään lomanvietto toisten nurkissa
- Yhteiset lomamatkat tuttavapariskuntien tai perheiden kanssa
- Lomailu lapsiystävällisissä hotelleissa tai resorteissa
Kaikki nuo olisivat painajaista.
Asustelen jo luonnonhelmassa maalla. Tää ympäristö on tarpeeksi mökkeilyä minulle. Siksi en lähtisi minnekään lomailemaan.
Lisäksi en nykyisin tarjoa majoitusta ja ylläpitoa sukulaisille meidän kodissa. Änkeäjiä on ollut tänäkin vuonna tulossa, mutta olen torpannut ne höpinät alkuunsa.
Paras loma on kotona puolison ja lemmikin kanssa keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Sukumökkeily on paha.
Toinen on kulahtanut rantalomakohde alle viiden tähden hotellissa.
Juu ei kiitos hotellilomaa ollenkaan! Tähdistä riippumatta
Matkailuautoilu ei sovikkaan alkoholiongelmaiselle.
En ole koskaan edes kokeillut mutta en ymmärrä pitä hohtoa on ajaa joku kusen hajuinen koppi leirintäalueelle missä sitten pönötetään ja alkoholisoidutaan.
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku perkeleen matkustelu. Niin massaviihteen romantisoima juttu.
Etelässä nykyisin kuumempaa kuin suomalaisessa saunassa. Aina jotain ongelmia majoituksen, ruokailun, palvelun sun muun suhteen. Niin paljon kuullut valituksia, miten on kullakin mennyt lomamatkat mönkään. Jonottaminen ja odottelu lentokentillä jne. Ja kaiken päälle jumalaton stressi kaikesta huolehtimisen kanssa. Rosvojakin pitää varoa ja olla tarkkana huijareiden varalta. Niitä kun on vähän kaikkialla. Jne jne jne jne jne.
Ja ei se ole kuulkaa mitään halpaa lähteä viikoksi pariksi tuonne johonkin reissuun, kun pitää joka yö olla joku majoitus plus sitten kaikki muu siihen päälle, mikä reissussa tuhraantuu. Turha valittaa mitään Suomen kalliista hinnoista, jos on lyödä nelinumeroinen summa johonkin lomamatkan kiinni.
Rantaloma, hotelli jossain turistirysässä tai turistikohde sesonkiaikaan, mökki jossain koleassa paikassa.
Kevyt työ vaatii lomalta vastapainoa, hieman masokismia. Reppureissaus, lihasvoimin matkustaminen, pienet majatalot, hostellit, jonkun hipin luona, metsä ja leirintäalueet majapaikkana.
Voin käydä jossain kaupungissakin, mutta esim. Euroopan kaupunkien kiertely on parhaillaan keväällä tai syksyllä, kun Suomessa on ankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei voisi vähempää kiinnostaa joku perkeleen matkustelu. Niin massaviihteen romantisoima juttu.
Etelässä nykyisin kuumempaa kuin suomalaisessa saunassa. Aina jotain ongelmia majoituksen, ruokailun, palvelun sun muun suhteen. Niin paljon kuullut valituksia, miten on kullakin mennyt lomamatkat mönkään. Jonottaminen ja odottelu lentokentillä jne. Ja kaiken päälle jumalaton stressi kaikesta huolehtimisen kanssa. Rosvojakin pitää varoa ja olla tarkkana huijareiden varalta. Niitä kun on vähän kaikkialla. Jne jne jne jne jne.
Ja ei se ole kuulkaa mitään halpaa lähteä viikoksi pariksi tuonne johonkin reissuun, kun pitää joka yö olla joku majoitus plus sitten kaikki muu siihen päälle, mikä reissussa tuhraantuu. Turha valittaa mitään Suomen kalliista hinnoista, jos on lyödä nelinumeroinen summa johonkin lomamatkan kiinni.
Ei se ihan niinkään ole että "Aina jotain ongelmia majoituksen, ruokailun, palvelun sun muun suhteen." - ne huonot kokemukset tulee iltsikoihin, ei ne monikymmentuhatkertaiset iloiset ja onnistuneet reissut. Eikä sinne "etelään" tarvitse lähteä silloin kun siellä on kuumempi kuin saunassa.
Enkä mä nyt tiedä mikä siinä niin kovin stressaakaan, helppo varailla kaikki jutut netissä, katsoo vaan että on oikeassa paikassa oikeaan aikaa ja se ei ole ainakaan mulle mikään ongelma. Viikon päästä taas mennään!
Tänään on 10 viikkoa täynnä vanissa, enimmäkseen Jäämeren rannoilla. En lähtisi yhtään kenenkään muun kuin puolison kanssa mihinkään, enkä missään nimessä miljoonakaupunkeihin. Enkä myöskään mihinkään missä on kuuma. Joku all inclusive suljetussa hotelliympäristössä on mulle täysin no-no.
Minä en lähtisi millekään kylpylälomalle enkä myöskään minnekään minne pitäisi mennä lentäen, matkustan vain maata pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Minä en lähtisi millekään kylpylälomalle enkä myöskään minnekään minne pitäisi mennä lentäen, matkustan vain maata pitkin.
Suomalaiset lillumot on kyllä kamalinta mitä tiedän🤢🤮
Mutta keski-Euroopan oikeat terveyskylpylät hoitoineen ja mineraalivesineen ovat upeita! Ja niihin pääsee lentämättäkin
En halua autoilla mihinkään lomalla. Ruuhkissa kökkiminen, päättömät ohitteljjat ja peräkontissa roikkujat, asuntoautot, tietyöt, traktorit, rekat ja jatkuvat peltipoliisit. Sitten pääset kaupunkiin, ei parkkipaikkaa missään ja hirveät parkkimaksut. En keksi pahempaa tapaa lomailla kuin liikkua autolla mihinkään
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan edes kokeillut mutta en ymmärrä pitä hohtoa on ajaa joku kusen hajuinen koppi leirintäalueelle missä sitten pönötetään ja alkoholisoidutaan.
Sama. Sen sijaan oma puhdas retkeilyauto on ihana, kun parkki esimerkiksi Jäämeren rannassa, tunturimaisemissa tai lähes järven vesirajalla, ilman mitään naapureita 😍 Voi vaan nauttia olostaan ja ihailla maisemia. Alkoholiakaan ei tarvita.
En halua viettää lomaa missään, missä on paljon ihmisiä. Telttailu on ihan jees, jos sen saa tehdä jossain tiettömien taipaleiden takana.