Oman automerkin kehuminen
Usein, varsinkin keskustelupalstoilla, kehutaan oman auton merkkiä ja ehkä haukutaan muita merkkejä. Olen pähkäillyt että miksi?
Tässä mahdollisia syitä:
- Olet merkkiuskollinen ja fanittelet merkkiä kuin jotain urheilujoukkuetta.
- Ajattelet, että kehumalla oman auton merkkiä jotkut uskoo kehujasi ja pääset ehkä eroon kärrystäsi paremmalla hinnalla.
- Omistat kyseisen automerkin osakkeita ja kehumalla ehkä kauppa käy paremmin ja osakkeen kurssi nousee. Tämä vaihtoehto on varsin epätodennäköinen.
- Todistelet kehumalla, että et ole tehnyt huonoa valintaa, joka saattaisi sinut huonoon valoon ihmisten silmissä.
- Olet tietyn merkin automyyjä ja on etusi, että kauppaamallasi automerkillä on hyvä maine.
Kerro miksi sinä käytät aikaa omistamasi automerkin kehumiseen ja muiden merkkien mollaamiseen.
Kommentit (16)
Onhan monilla merkeillä myös huonoja vanhoja pikkuautoja.
ei minulla ole omaa automerkkiä. ei yhtä eikä useampaa. En omista autoyhtiöiden osakkeita, kun ne eivät ole oikein tuotoiltaan minun mieleen.
Suomessa merkillä lienee enemmän väliä, sillä Euroopan myydyin automalli oli viime vuonna Dacia Sandero.
https://www.is.fi/autot/art-2000011014618.html
Monen Euroopan maan kansalaiset ovatkin varakkaampia kuin suomalaiset. Ehkäpä he sijoittavat varansa johonkin muuhun kuin autoon.
Sehän on VAIN auto, väline jolla liikutaan jostain johonkin.
Mitä väliä.
Kaikki ihan saman näköisiäkin!
Tuskin moni täällä omistaa automerkkiä
sama uskonnoissa tämä on ainut oikea
Suomessa naapurin oletettu mielipide vaikuttaa enemmän auton valintaan kuin oma.
Ranskalaiset on kuulemma huonoja. Taidan ostaa sellaisen seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa merkillä lienee enemmän väliä, sillä Euroopan myydyin automalli oli viime vuonna Dacia Sandero.
https://www.is.fi/autot/art-2000011014618.html
Monen Euroopan maan kansalaiset ovatkin varakkaampia kuin suomalaiset. Ehkäpä he sijoittavat varansa johonkin muuhun kuin autoon.
Miksi Suomen myydyinpien automallien luettelo on niin kovin erilainen?
https://www.is.fi/autot/art-2000010938506.html
Ovatko muut Eurooppalaiset fiksumpia vai olemmeko me fiksumpia?
Ei minullakaan ole mitään omaa merkkiä. Kaikki omistamani autot on olleet erimerkkisiä. Enkä kyllä erityisemmin kehukaan, mutta voin toki kertoa jotain omia kokemuksia, jotka ei välttämättä ole huonoja, niin joku voi sitä ehkä pitää oman merkin kehumisena.
Esimerkiksi mikään omistamani auto ei ole vielä koskaan jättänyt minua tien varteen näiden 38 vuoden aikana mitä olen ajellut.
Jokainen omistamani auto on ollut eri merkkiä ja parempi kuin edellinen. Vertailu toki vaikeaa koska olleet eri vuosimalleja niin tottakai uudempi yleensä parempi. Aina kiehtonut japanilaiset automerkit ja lähes kaikki kokeiltu. Nyt ajan -21 Lexus rx katumaasturilla ja se on ylivoimaisesti paras omistamani auto. Lexus on parasta mitä japanista tulee.
Keskustelukumppanin saa ärtymään kehumalla omaa autoaan!
Ei se kehumalla parane, oli merkki mikä tahansa!
Minuakin ärsyttää mieheni käytös. Käy usein autonpesulla. Oma pukeutuminen on niin ja näin.
En näe autoa minään statuksen merkkinä.
Fiiattia kuulee usein pilkattavan, vaikka kyseessä on hieno perinteikäs merkki.
Vierailija kirjoitti:
Fiiattia kuulee usein pilkattavan, vaikka kyseessä on hieno perinteikäs merkki.
Kyllä ja myös Citroen. On aivan eri ajella Citikalla, kuin vaikka jollain persoonattomalla korealaisella.
0/5. Poistoon