Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perätilassa vkolla 26, kääntyykö vielä?

04.04.2007 |

Juuri tulin lääkäristä, jossa ultrattiin ja todettiin sikiön olevan pää ylöspäin. Lääkäri sanoi, että vielä mahtuisi kääntymään oiken päinkin ja vasta viikon 36 ultrassa todetaan " lopullinen tilanne" .

Onko teillä ollut näillä viikoilla vauva perätilassa mutta kääntynyt lopulta?

Onhan tässä vielä aikaa mutta mietin, onko perätilassa pysyminen tavallista vai ei? Lääkäri ei ole kovin kokeneen oloinen valitettavasti :(

Nyt siis rv 26+4

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tilaa kääntyillä vielä moneen kertaan ;-)

Iwona

Vierailija
2/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vauveli pyörii vieläkin kuin väkkärä ja vaihtelee asentoa pitkin päivää. Raskausviikkoja kasassa 30. Saisi kyllä jo kohta asettua pää alaspäin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin viikkoja jo 35+3 ja edelleen siis pää ylöspäin..

Saa nähdä miten käy...

-Alpukka

Vierailija
4/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain ensimmäisen tyttömme suunnitellulla sektiolla, kun kääntyi ihan viime hetkillä perätilaan. Nyt odotan toistamme rv:lla 30+3 ja edelleen vauva poukkoroi vatsassani miten sattuu :)

Mukavaa loppuodotusta sinne!

Vierailija
5/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoinen oli oikeinpäin rv26, mutta kääntyi vielä kerran toistepäin ja takaisin rv29. Siitä lähtien oli tiukasti oikeinpäin. Mutta hänellä oli hyvin lyhyt napanuora ja sen vuoksi liikkui erittäin vähän.

Nyt toinen oli rv 26 poikittain. Rv 34 suurella todennäköisyydellä väärinpäin, mutta rv 36 ultrassa oikeinpäin. Tuossa välissä pyöri aika paljon ja oli sitten ilm. kääntynyt. Nyt viikot 37+ ja en ole enää varma että vauva on oikeinpäin.

Perätilavauvalle suosittelevat käännösyritystä, joka yleensä tehdään rv37. Vauva on seurannassa ja mahan päältä yritetään kääntää. Jos perätilavauva on esikoinen yleensä suositellaan sektiota. Jos takana onnistunut alatiesynnytys perätilavauvaa voidaan yrittää alakautta. Riippuu kuitenkin synnytyssairaalasta.

Vierailija
6/9 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa toki olla ahdasta siinä loppuvaiheessa, mutta lääkäri sanoi ettei tarvi huolestua jos vauva kääntyy väärin päin ennen viikkoa 34. mun vauvalla oli rv 30 pää alaspäin. nyt on täynnä jo 33 viikkoa, ja viime viikolla vauva kääntyi " väärin päin" , mutta eilen se kääntyi onneksi takaisin. nyt vaan toivon ettei se enää kääntyisi toisin päin, sillä pian se ei enää mahdu kääntymään takaisin asianmukaiseen asentoon:) mutta siis, viikolla 26 se kierii vielä moneen suuntaan

Vierailija
7/9 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen todettiin juuri noilla viikoilla olevan perätilassa, istuskeli kaikessa rauhassa. Tuolloin minullekin vakuuteltiin että kyllä se vielä kääntyy mutta eipä vaan kääntynyt. Jos omiin tuntemuksiin voi yhtään luottaa, niin olen aika varma ettei neiti missään vaiheessa enää sen jälkeen ollut pää alaspäin. En ainakaan kääntymisen kaltaisia liikkeitä tuntenut, eikä mahan muotokaan missään vaiheessa muuttunut. Lopulta silloin synn.tapa-ultrassa lääkäri kokeili kääntämistä, mutta ei siinä vaiheessa ollut enää tilaa kääntää. En tiedä miksei neuvolassa tm. puututtu asiaan aiemmin, mutta ei se minua lopulta paljoa haitannut. Eipähän tullut suippopäistä tyttöä vaan ennemminkin meloni-pää (kun oli kiilannut päätään kylkiluita vasten monta kuukautta) :

Vierailija
8/9 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö kääntyi vasta rv 34 perätilasta rt....

Mahtuu ainakin tuonne asti hyvin kääntymään.

Lumina ja Lahja rv 22+6

Vierailija
9/9 |
05.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinkin. että eikö vielä ole niin paljon tilaakin kääntyillä, että asennon tarkkailu sinänsä on ihan turhaa. Varsinkin kun tämä tuntuu olevan kova liikkumaan.

Olen kyllä huono itse tunnistamaan miten päin vauva siellä mahassa oleilee mutta potkuja satelee vähän joka puolelle.

Lääkäri vaan jotenkin niin moneen otteeseen mainitsi, että on epätyypillisessä asennossa yms. Mutta kuten mainitsin en ole mikään tuon lääkärin " faniporukoihin kuuluva" .

Pyöriköön vaan masussa =)