Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

o-o-o-HELMIKUISET keskellä viikkoa -o-o-o

04.04.2007 |

tervehdys!

täällä on ollut hulinaa!

sunnuntaina oli ne ristiäiset, nimeksi tuli Sisu Heikki Otava.

vieraat viihtyivät pitkään, ja lapset olivat kiltisti. eli onnistuneet juhlat. =)

ite olen ollut aika väsyksissä, joten palstailu on jäänyt valitettavan vähälle. itseasiassa, tajusin, että sisu tuli 6 viikon ikään vasta eilen, eikä jo viimeviikolla, kuten olin jo noin viikon kuvitellut ja muillekin vauvan ikää kysysttäessä virheellisesti sanonut.. niin nopeasti se aika Ei riennä.. sentään.

ihan pöllö äiskä, ja pyörryksissä jotenkin edelleen..

sisu on ollut kiltisti, ja tuntuu että on taas ukkeli kasvanut, kun pitää pieniä vaatteita laittaa pois koko ajan.. mikähän lainen lienee köriläs sitten oikein isona, jos tuo tahti jatkuu. =)

edelleen hän haluaa ruokaa tiheästi, 2,5-4h välein, ja harvemmin malttaa sen 4h odottaa, vaan enimmäkseen syö 3-3,5h välein.

normaali kerta-annos on 130-160ml välillä.

maidon kanssa vekslattiin, nannista tutteliin, ja takaisin. ei mitään vaikutusta ilma-ja mahavaivoihin, eli ihan sama kumpaa antaa, on ihan sattuman kauppaa ne mahanpurut.

cuplatonin ja rela-tipat olen jättänyt pois, se auttoi jonkun verran. cuplaton pisti pojalla mahaa kovalle.

d-vitamiinia ei tarvi antaa, jos vastiketta menee litra tai yli päivässä, ja olen antanut satunnaisesti yhtä tippaa ja välillä en ollenkaan, kun se on aika lailla se litra, mitä päivässä menee vastiketta.

sammasta hoidellaan sellaisella apteekin litkulla, rutalla annostellaan 1ml 4krt päivässä kielelle.. ja tarkoituksena, että se millikin pieninä annoksina, että tököttiä olisi mahdollisimman pitkään kielellä/suussa.

sisu ei ilmeisestikään tykkää piparmintun mausta, kun hikeentyy siitä mikstuurasta..

aika veivuu tässä hommassa..

ens viikolla alan laskemaan pisteitä, ja ehkäpäs nää humppakahvat, ja ällö-maha saa sitten lähtöpassit..

eilen sain aikaiseksi ommella keittiöön uudet verhot ja kaitaliinan. =) onpa kivan raikkaat. valkoisella pohjalla keltaisia ja oransseja " retro-tulppaaneja" . edullistakin oli, tilasin kankaat anttilasta, 3e/metri! joten setille tuli hintaa 12e.

olkkariinkin vaihdoin ilmavat ja kevyet kesäverhot, en sentään uusia, vaan kaapista otin.. vielä olis kyllä yks verho silittämättä ja laittamatta, taidanpa kohta aloittaa päivän hommat sen kimpussa.

tänäänkin olisi tarkoitus huudattaa ompelukonetta, ja ommella päällinen vanhaan pinniksen patjaan, joka on esikoisella olkkarissa pötköttelypatjana tv-n katselua varten lattialla.

aiemmin olen sen suojannut pussilakanalla, mutta se ei oikein kestä leikkien tiimellyksessä paikoillaan, ja on ruma kun rötköttää miten sattuu.

mutta nyt, päivän puuhiin poistuen, ja parempia kirjoitusvireitä odotellen..

ennis ja sisu 6viikkoa ja 1 päivä sekä elmo 2,5v

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikos otetaan käyttöön?! Vaikka hiljaista tuntuis olevan.

Nukutatteko vauvat ulkona näin kovalla tuulella? Minä kyllä, mutta mietinkin että saiskohan. Hyvin pitäis olla kyllä pakattu ja vielä sadesuoja vaunujen päällä, jospa sinne ei tuuli pääsis.

En tiiä onko vaikutusta hieronnalla, maitotuotteiden poisjättämisellä vai magnesiumilla jota syön vai maitohappobakteeritabuilla joita syön, mutta Kelmin kakka on muuttunut vihertävästä vetelästä ihan sinani väriseksi ja oikean laiseksikin, ei ole enää vetelää. Ihana huomata että jotain hyvää on siis tapahtunut!

Hieronnasta Kelmi nauttii silminnähden, taas tänään itse hieroin. Tarkotus ois että joka toinen pivä hieron ja mielellään näin aamupäivällä koska hieronnan jälkeen Kelmi on aina nukkunut hyvät päikkärit ulkosalla.

PÄÄSIÄISPYHÄ-G: Meillä on lauantaina ristiäiset joten se menee siinä. Muita suunnitelmia ei ole, en tiiä mitä tehhään sitten su-ma. Itelle tulee köykäset ristiäiset kun maitotuotteet on poissuljettu ja sokeriakin koitan välttää.

Mukavaa keskiviikkoa!

HANNELE + kelmi 7,5 vko

Vierailija
2/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

OISKO TÄÄ PINO PÄIVÄN NS. VIRALLINEN JA JÄTETTÄIS SE TOINEN?

Vauva valvoi kahteen asti yöllä jostain syystä! Ei itkenyt mut muhkus vieressäni silmät auki, piereskeli ja sitten kakkas. Nukuin tosi vähän yöllä ja oli mentävä hammaslääkäriin kolmen pienen kans hermot kireellä.

Ja huuliherpestä pukkaa jo toisen kerran imetysaikana, vaik ei ole ollut vuosiin.

Nyt suututtaa ja väsyttää. Jos ois suklaata, söisin.

Puolet viestistä näköjään hävis johonkin, voi peeeeeee. karsee päivä kaikenkaikkiaan -ja tytöt kärttää koko ajan jotain. on kai lähettävä ulos niin kirkastuu tää päivä...

Hermo-heinä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki hyvin, tänään esikoinen tosin nukkui aamulla puoli yhteentoista saakka (ei noussut useista kehotuksista huolimatta!!) joten meidän päivä on mennyt sisällä kun ei ulkoilemaan oikein ehditty. Kauppaan pitäisi lähteä tänään kun huomenna on kuitenkin kauheat ruuhkat, vielä kun keksis mitä sitä söisi taas pääsiäisenä?!?

Meillä vauva nukkuu edelleen yöt loistavasti, syö vaihtevasti välillä 5 tunnin välillä 1 tunnin välein. Mammutti kyseli niistä päivistä kun vauva vain nukkuu, meillä niitä on kyllä. Välillä menee parikin päivää niin ettei ole hereillä kun muutamia kymmeniä minuutteja kerralla ja sitten syö ja nukahtaa ja oon joka kerta ihan varma että seuraava yö menee ihan pipariksi, mutta ei, vauva on ainakin tähän saakka nukkunut yöt silloinkin hyvin. Tänään meillä ei olla oltu hereillä kun ruokailujen aikana ja silloinkin silmät kiinni =)

Nyt täytyy laittaa tiskit koneeseen, joten heipat!

t.Kaisa ja " Ronja??" jo reilut 3 vko

Vierailija
4/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pirpana koisaa tässä sylissä. Ulkona kyllä yleensä nukkuu ainakin yhdet unet päivässä kelistä riippumatta kun voin jättää katoksen alle vaunut. Mut eilen tuulikello piti niin hirveetä ääntä koko ajan, että kitisi varmaan sen vuoksi jatkuvasti ja nukkui sitten lopulta sisällä vaunuissa kun vaan vähän vaatteita availin ettei paahtuisi. Tänään tehtiin puolentoistatunnin lenkki aamupäivällä, mut sit heräs taas heti kun vaunut pysähtyi. Iltapuolella taas kuoroon vaunujen kanssa - tuuli tai ei.

meilläkin on sellaisia todellisia unitautipäiviä kun hereilläolo ei kelpaisi ollenkaan eli herää syömään ja nukkuu jo syödessään uudelleen. Ja mitä enemmän ollaan ulkona, sitä enemmän nukkuu.

Rokotuksista: meille tarjottiin hepatiitti B-tä osana jotain tutkimusta, mutta päätettiin jättää väliin. Siitä olis tullut 3 rokotusta + verinäytteenotto jälkeenpäin. Pidän tuota niin epätodennäköisenä kun veriteitse tarttuva, että piikitys tuntuu turhalta kiusanteolta.

Calmette jäi myös väliin. Meillä perhevalmennuksessa joku sitä kysyi että miten on kun vauvan isä tekee työmatkoja venäjälle ja kuulemma siltikään Calmettea ei anneta.

Muuten otetaan kyllä ihan ohjelman mukaiset rokotukset sekä varmaan hepatiitti A, kun vuosittain päästään toivottavasti matkustelemaan jatkossakin.

Me lähdetään perheen ja kummien kanssa perjantaina viikoksi mökille lomailemaan. Perinteenä on ollut laskettelureissu, mutta se jää nyt väliin kun ei lumille asti haluttu lähteä täältä eteläsuomesta ajelemaan. Hiljaiseloa siis luvassa tältä suunnalta.

Nyt syömään kun pimu nukkuu!

äippä + pinja 7+ vkoa

Vierailija
5/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime perjantailta jolloin siis tasan 7 vkoa:

Pituus 55,5 cm (49 cm)

paino 4465 g (3429 g)

hurjalta tuntuu että toiset syntyi isompina kuin meidän neiti on 2-kuisena! Mut käyrien mukaan kasvaa ja täysimetyksellä mennään. Välillä on päiviä kun tissit tuntuu tyhjiltä ja silloin olen vaan juonut enemmän. Ja välillä taas yöllä tuntuu että on pakko lypsää kun tulee pitkä unijakso. Lypsyt olen kuitenkin jättänyt, ja ottanut sitten tuolloin vauvan syömään tai kärsinyt täysinäistä oloa. Maidon tuotanto on joka tapauksessa tasaantunut ja ylimääräinen turvotus rinnoista laskenut. Ajokoirankorvia/ kansallispuvuntaskuja odotellessa siis...

Ja oma jälkitarkastus oli siinä samassa: 1-2 asteen repeämäni hyvin parantuneet eli jäljet näkyy mutta repeämä on visusti kiinni eikä vereslihaa enää näy. Kirvelykin on viikossa lähes kadonnut, joskin sisätutkimus teki tosi kipeetä eli limakalvot on hirmu ohuet. Estrogeenia siis paikallisesti hoidoksi. Vaihdevuosivalmiste...

Ehkäisyksi otin minipillerit kun tarve on kuitenkin suht lyhytaikainen niin kierukan kustannus olisi ollut turhan iso. Mulle lääkäri sanoi ettei pillerien ottoaika olisi sen tarkempi kuin aiemmin käyttämieni yhdistelmäpillerienkään. Ihmettelen tuota kun aiemmin olin aina kuullut että pitäisi ottaa suunnilleen tunnin tarkkuudella. pillereiden selosteessa puhutaan kolmesta tunnista kun taas yhdistelmäpillereissä aikaa oli 12 h. No, parhaani yritän sitten niiden kanssa + täysimetys pienenä varmistuksena :-)

Vierailija
6/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Kolomonen ja Äippä, kun vastasitte kysymykseeni, luulin jo jääväni ilman vastausta..

Nyt heitän perään sit päin vastaisen kysymyksen;

Onko tuttuja sellaset päivät ettei nukuta juuri ollenkaan, vaan unet on tosi lyhyitä ja hereillä kitistään vähän väliä ja syödään ja yritetään unta??!!

Meillä siis sellanen päivä tänään. Nyt juuri sain pojan nukahtamaan.. On ollut hereillä aika pitkään, eikä nukkunut kun puoli tuntia sitä ennen. Aamupäivällä nukkui noin tunnin..

Toivottavasti nyt ei kuitenkaan yöunille vielä nukahtanut!

On se jännää, että kaikkia näitä täytyy kysellä vaikka onkin jo kolmas lapsi..Mutta kun tuppaa unohtuun niin nopeesti nää asiat.

Meillä on tänään Tutteli-kokeilu-päivä. Nanista tuntuu tulevan ilmavaivoja vaikka onkin Disflatylit käytössä, joten kokeillaan kuinka pojan vatsa reagoi Tutteliin.

D-vitamiinitipat on hetkeks unohdettu kokonaan..

Kävin tänään parurissa ja kylläpä piristi ilmettä kummasti!

Viimeks oonkin käynyt ennen joulua, joten korkee aika jo olikin!

Vielä ennen ristiäisiä pitäs mennä ottaan joku uus väri.

Mun tekee mieli nyt ihan kamalasti suklaata ja kaikkee hyvää!

Saattaa olla, että jos olis kohtu, niin kuukautisten alkamispäivä olis lähellä! Ainakin ennen teki juuri ennen kuukautisia ihan törkeesti mieli kaikkee hyvää!

Täytyy yrittä pysyä erossa herkuista, kun tajusin juuri, että multa on tippunut jo 4 kiloo siitä(kin) painosta mitä oli kun tulin raskaaksi!

Tästä kun vaan sais painon tippuun, niin kesäks ehtis vielä hiukan pienemmäks!

Nyt menen vähän huilaan..

mammutti ja Vilppu 1kk ja 2pv

Vierailija
7/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin lukemaan pinon ja pitää yrittää nyt vastaillakkin..

mammutille piti sanomani että ootko kokeillut tehdä korviketta jauheesta?Minä annoin alkuun neitille lisämaitona näitä purkkivalmiita Tuttelia ja Nania,kumpikaan ei aiheuttanut mahakipuja mutta Tuttelista neiti puklaili enemmän (tämä kuulemma aika yleistä) ja Nanillakin pulautteli melko paljon..nyt sitten olen tehnyt 2pvää Nanin jauheesta korvikkeet ja tyttö ei ole pulautellut juuri yhtään!Eli suosittelen kokeilemaan jauhettakin!Ja Tuttelillahan on tuo Omneo valmiste joka kuulemma on mahavaivaisille,kannattaa kokeilla sitäkin!Myydään tietääkseni ainoastaan jauheena ja se pakkaus näytti maksavan myös vajaa 5e. Hinnassa säästää,tuo Nan jauhe maksaa kans vajaa 5e ja siitä tulee juotavaa 3,8litraa.

ROKOTUKSISTA:Meillä otetaan kaikki neuvolan laittamat rokotukset.Myös Rota-rokotetta harkitsen jos se täällä päin rupeaa jylläämään.

Meillä sairastui tänään nuo vanhemmat lapset (pian 5v ja pian 3v) kuumeeseen..toivottavasti ei tartu vauvaa kun lasten serkku (jonka luona kyläilivät vloppuna) on kanssa kuumeessa..eli kaiketi on tarttuvaa sorttia.:(

Äh..nyt tuli pojalle hätä..palailen kunhan saan yöunille noi..tai sitten huomenna.

Jonzu