Työttömän arki
Jäin rämän kuun alussa työttömäksi. Ensimmäinen viikko meni puuhastellessa ja ihmetellessä. Nyt tämä tyhjyys painaa päälle. Yritän kuumeisesti kehitellä jotain tekemistä. Käyn kävelemässä, laittelen jotain syötävää, katselen telkkaria ja lueskelen. En silti saa aikaa kulumaan. Päivät on tukalan pitkiä. Minulle sanotaan, että pärjää sitä tekemättä mitään. Mitä se tarkoittaa? Mitä te työttömät ja muut kotona päiviään viettävät teette saadaksenne ajan kulumaan?
Kommentit (24)
Mulle ei olisi kyllä mikään ongelma olla työtön tekemisen osalta. Rahan takia en voi siihen ryhtyä. Jos saisi saman rahan kuin nyt töissä ollessa, niin jäisi heti pois työelämästä. Kyllä mä tekemistä keksisin ja osaan myös vain olla.
Käy ulkoilemassa tai kaupassa/kirjastossa/asioilla, käyn kuntosalilla, olen perheeni kanssa, haen töitä, luen, teen ruokaa, teen kotitöitä, käyn marjastamassa, teen koiran kanssa lenkkejä. Joka päivä teen asioita, enkä koe elämääni tylsäksi millään tasolla.
Kävin aamulla kalaverkot nostamassa ja laskemassa uudelleen. 33 ahventa oli ja tein niistä ruodotonta filettä. Saan ilmaista ruokaa ja illalla 6 aikaan käyn nostaa uudelleen verkot. Minun aika menee kalastaessa. Myyn myös haven filettä ja niitä ostetaan heti. Päivisin pelaan pleikkaria ja kirjoittelen netissä tyhmiä juttuja vauva palstalle.
Jos on 12 avointa uuttaa paikkaa ja et omaa mitään komptetenssia ja jäljelle jää puhelinmyynti jne.. NIin ei saa