Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö kieltää lapselta paras kaveri?

Vierailija
13.08.2025 |

Pyydän nyt apua koska alan olemaan todella loppu. Meidän lapsella on kaveri, jolla on jatkuvasti täitä, ja saamme ne häneltä uudestaan ja uudestaan. Lapsen pää on täysin huovuttunut ja takkuinen, selvästi näkee että asiaa ei kotona hoideta. Ja kyllä, olen nähnyt ne inhat äyriäiset hänellä itse. Lapset ovat jo 12 joten nyt ei ihan pienistä ole kyse. Olen ottanut yhteyttä äitiin, kouluun ja tehnyt jopa lastensuojeluilmoituksen, mutta tilanne ei korjaannu ja olemme taistelleen täiden kanssa jo kokonaisen vuoden. Kaveri on muuten ihana ja hyvä ystävä, mutta lasu- tapaus. Sinällään säälittää myös hänen puolesta koska todella hyvät ystävät ovat. En vaan jaksa enää melkein joka kuukausi taistella täitä vastaan, alkaa olemaan omat voimat loppu. Tilanne myös kuormittaa tosi paljon rahallisesti koska olen yksinhuoltaja ja shampoot on todella kalliita. Oon puhunut tästä myös omalle lapselle ja ensin hän tuntuu ymmärtävän, sitten kahden viikon tai kuukauden kuluttua he leikkivät taas yhdessä ja saamme tartunnan.

Mitä teen? En voi tämän lapsen perhettä, päätä ja kotia hoitaa, ja kierre vaan jatkuu ja jatkuu. Olen tosi epätoivoinen koska omalla lapsella ei kauheesti muita kavereita ole

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä tytöt vai pojat? Tukka pois niin lähtee täiltä elinympäristö. Tukka kaljuna kunnes kotoa ja päähineistäkin täit poissa.

Vierailija
22/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi mun 12-vuotias, hän itse kieltäytyisi ottamasta moista täikaveria omaan huoneeseensa ja itse välttelisi kontaktia täikaverin päähän ja päävälineisiin kuin ruttoa. Mitäs hän tuumii?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on tyttöjä, muuten olisin jo ajellut lapseni pään kaljuksi. Olen kyllä lapselle puhunut asiasta, muistaa aina varoa viikon tai pari ja sitten taas näen että ovat ottaneet selfietä päät vierekkäin tms. 

valitettavasti tämä ei ole provo. Olen ollut jo yhteydessä kouluun, he ovat laittaneet Wilma- viestiä kaikille vanhemmille että tarkastavat päät. Ei auta. Olen tehnyt lasun, ei vaikutusta. Kaveri itse väittää että hänellä on vain hiekkaa päässä eikä osaa selittää miten se päähän on keskellä talvea joutunut. Pyysin kaveria yöksi ja kerroin että mennään saunaan ja tarkistan kaikkien päät sitten samalla, kun koulussa on ollut täitä, niin tämä kaveri lähti kotiinsa samantien. Ilmeisesti lapsi itsekin häpeää ja tietää ett hänellä on täitä. 

omalle lapselle olen puhunut ja puhunut, tästä ei ole apua kun muutaman viikon yksinäisyyden jälkeen hakeutuu taas kaverin seuraan. Olen oikeasti jo neuvoton ja mietin mitä ihmettä voin enää tehdä

Vierailija
24/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on tyttöjä, muuten olisin jo ajellut lapseni pään kaljuksi. Olen kyllä lapselle puhunut asiasta, muistaa aina varoa viikon tai pari ja sitten taas näen että ovat ottaneet selfietä päät vierekkäin tms. 

valitettavasti tämä ei ole provo. Olen ollut jo yhteydessä kouluun, he ovat laittaneet Wilma- viestiä kaikille vanhemmille että tarkastavat päät. Ei auta. Olen tehnyt lasun, ei vaikutusta. Kaveri itse väittää että hänellä on vain hiekkaa päässä eikä osaa selittää miten se päähän on keskellä talvea joutunut. Pyysin kaveria yöksi ja kerroin että mennään saunaan ja tarkistan kaikkien päät sitten samalla, kun koulussa on ollut täitä, niin tämä kaveri lähti kotiinsa samantien. Ilmeisesti lapsi itsekin häpeää ja tietää ett hänellä on täitä. 

omalle lapselle olen puhunut ja puhunut, tästä ei ole apua kun muutaman viikon yksinäisyyden jälkeen hakeutuu taas kaverin seuraan. Olen oikeasti jo neuvoton

T: ap

Vierailija
25/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Mitä tuo äiti on asiaan vastannut? Vai onko täysi sosiaalitapaus?Kyllähän myös koulun pitäisi puuttua asiaan, tarttuuhan nuo koulussakin muihin.

Äiti vaan sanoo että ei heillä mitään ole, käski hoitamaan omat asiani. Koulu laittaa Wilma-viestiä, eivät kuulema voi muuta

T:ap

Vierailija
26/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset leikkivät ulkona, ei saa lainata vaatteita/hattuja tai mitään hiustuotteita keskenään. 

Ei auta. Olen kieltänyt jo kaveria tulemasta meille, tarttuvat silti. Oman lapsen hiukset myös sidon kiinni joka aamu, ei tästäkään apua.

Vierailija
27/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kieltäisin kaveruuden. Ei voi mitään. Tai sanoisin ensin omalle lapselle ehdoksi, että saatte olla kavereita jos sinä huolehdit, että teidän päät, hiuslenksut, hatut, hiusharjat, tyynyliinat jne ei koskaan koske. Että saat nyt viimeisen mahdollisuuden näyttää että pystyt kaveruuteen näillä ehdoilla. Mutta jos yhdenkin kerran vielä tulee täitä, niin kaveruus joudutaan kieltämään. 

Vierailija
28/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tilanne. Mitä tuo äiti on asiaan vastannut? Vai onko täysi sosiaalitapaus?Kyllähän myös koulun pitäisi puuttua asiaan, tarttuuhan nuo koulussakin muihin.

Äiti vaan sanoo että ei heillä mitään ole, käski hoitamaan omat asiani. Koulu laittaa Wilma-viestiä, eivät kuulema voi muuta

T:ap

No jos äidillä tuo asenne niin ehkä voisi kaveruuden kieltää. Ikävää lapsen kannalta, mutta...

Vierailija
29/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut täitä. Oli päässä niin armoton kutina, että vaikea kuvitella ihmistä, joka ei haluaisi täistä eroon. Täin kanssa on taisteltu jo vuoden? Vaikea uskoa, ettei olisi sekä kaverilla että jo hänen äidilläänkin niin kutiseva pää, että hoitaa sen, vaikka mikä olisi.

Vierailija
30/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaverin kotona täitä hoideta pois, heräisi minulla huoli, miten lienee muidenkaan lasten astioiden hoito? Lisää lasua kehiin.

Vierailija
31/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoida ne kaverin täit pois.

Voivatko käydä yhdessä saunassa tai muuten vaikka leikin jälkeen suihkussa teillä? Sitten pesu täishampoolla.

Ehkä kaverin vanhemmat eivät osta täishampoota? 

Pelkkä täishampoo ei auta, jos täit kuitenkin tarttuvat uudestaan esim. päähineistä tai tyynyliinasta. Kyllä tähän vaaditaan myös kaverin oman vanhemman aktiivisuutta.

Jos on jo pitkään ollut täitä, todennäköisesti on jo muillakin kaverin perheenjäsenillä, ja heiltä helposti tarttuisi täit uudestaan.

Vierailija
32/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ehota että ajaa kaljuksi

Vierailija
33/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen otettiin puoli-omaksi näitä reppanoita nyt mietit että paljonkohan lapsi pahastuisi jos kieltäisi ainoan kaverin kun ei ole kovinkaan käytännöllistä. En ole varma oliko ennenkään, tapa ei ollut ensisijaisesti rahasta kiinni kuitenkaan. :P

Vierailija
34/34 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö, kyllä 12-vuotias ymmärtää alkaa välttelemään kaveria, jonka vuoksi tulee toistuvia ongelmia. Provo.