Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko eläkettäni pitää leikata?

Vierailija
13.08.2025 |

Saan nyt 1500 euroa tilille. Omaisuutta on   n 60 000 euron arvlinen kerrostaloAsunto. Olen 1946 syntynyt, eläkkeellä vuodesta 2009.  Töitä yli 40 vuotta pienillä palkoilla. Anteeksi että omen näin kauan elänyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsitys että työtön heppu saa enemmän kuin 1500 nettona saava eläkeläinen.

Työttömälle, rahattomalle maksetaan  600 euron vuokra, sähköt, reseptilääkkeet, kotivakuutukset ja saa käteen minitoimeentulon yli 500 euroa taitaa olla.  No lähelle ainakin sama.

Käsityksesi on väärä. 

Ihan luin toimeentulotukilakia.  

Vierailija
22/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan toi ihan surkea summa. On sulla kuitenkin se etu, että olet kyennyt ostamaan oman asunnon. Siihen, ei enää milleniaalit ja nuoremmat kaikki pysty ja sen lisäksi heiltä leikataan nyt tulevia eläkkeitä. 

Suomelle kyllä tyypillistä politiikkaa kiusata eläkeläisiä ja antaa korrputoituneiden asuntomarkkinoiden rehottaa. Samaan aikaan tarpeettomiin lapsilisiin, elatusmaksuihin ja muihin lapsiperheiden etuihin ei koske kukaan. Miehet saa sikailla, pettää, jättää, ottaa useita vaimoja - ja veronmaksajat maksaa koko lystin.

Asunnot on halpoja,missä ei työpaikkoja.   Heinolasta saa 20 000 euroa kaksion tai kolmion.  Vuokra-asuntoja sadoittain vapaana n. 400 vuokra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

593,55 euroa on toimeentulotuen  vähimmäismäärä käyttörahaa kuukaudeksi.

Oikeestaan suotta käy pienipalkkaiset töissä, totta. Pienen eläkkeen saadakseen.

Vai käyttörahaa melkein 600e/kk. Minä saan minimieläkettä eli vähän alle 1000e kuukaudessa, siitä menee vuokraan 400e. Lopulla on maksettava lääkkeet (niihin menee 150e kuukaudessa), sähkö, puhelin ja netti. Toimeentulotukeen en todellakaan ole oikeutettu. 

Elänkeelläkin voi hakea toimeentulotukea jos oikeutettu.

Kuitenkin jos elää ihan yhteiskunnan rahoilla vuokran ym. Jälkeen minimiraja rahaa on tuo 593 euroa ruokaan ym itse maksettavaan.

Minä en saa muuta kuin asumistuen. Niin että yhteiskunnan elätiksi on ihan turhaa sanoa. Ja tuo 150e/kk lääkkeisiin on se summa, joka minulla menisi, jos ostaisin ne lääkkeet ja olisin sitten ilman ruokaa. Mulla ei ole varaa ostaa joitain lääkkeitä, yksikin on 50e/kk mutta en ole sitä kertaakaan ostanut. Kun ei ole varaa. Ihmisen pitää ikävä kyllä syödä elääkseen. 

Ja tuossa apteekin maksukattosysteemissä on se 200 euron omavastuu joka vuoden alussa. 

Vierailija
24/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä 5000 eläkkeestä jää käteen leikkausten jälkeen? Koskeeko se minuakin?

Vierailija
25/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeestaan suotta käy pienipalkkaiset töissä, totta. Pienen eläkkeen saadakseen.

Vai käyttörahaa melkein 600e/kk. Minä saan minimieläkettä eli vähän alle 1000e kuukaudessa, siitä menee vuokraan 400e. Lopulla on maksettava lääkkeet (niihin menee 150e kuukaudessa), sähkö, puhelin ja netti. Toimeentulotukeen en todellakaan ole oikeutettu. 

Elänkeelläkin voi hakea toimeentulotukea jos oikeutettu.

Kuitenkin jos elää ihan yhteiskunnan rahoilla vuokran ym. Jälkeen minimiraja rahaa on tuo 593 euroa ruokaan ym itse maksettavaan.

Minä en saa muuta kuin asumistuen. Niin että yhteiskunna

Miksi valehtelet koko ajan? Se ensimmäisen oston omavastuu on 70 euroa jonka jälkeen aletaan maksaa kelakorvauksia, ei 200 euroa. Tuohon 633,17 euron lääkekattoon lasketaan myös mukaan tuo vuoden alussa maksettu 70 euroa.

Vierailija
26/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noilla summilla sinun tulisi saada 100 - 150 euroa toimeen

Ei ole maksukatto täyttynyt. Enkä saa toimeentulotukea, en edes lääkkeisiin. Olen kyllä sitä hakenut vai pitääkö se sanoa että anonut. Vastaus on ain

Se asuu Saksassa.

Vierailija
27/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että saat noin paljon. Mun eläkkeeni tulee olemaan 1000e. Nyt työttömänä odotan kovasti että tulen vanhaksi ja pääsen eläkkeelle koska tällä hetkellä työttömyyskorvaus on 595 e. Muita tukia en saa koska mulla on oma kämppä ja vähän säästöjä vanhuuden lääkäri- ja lääkekuluja varten. Töitä ehtisin tehdä reilut 30 vuotta.

Vierailija
28/28 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke on leikkaantunut automaattisesti palkkoihin verrattuna yli 30% jo kymmeniä vuosia kun taitettu indeksi tuli voimaan Lipposen hallituksen aikana, sen tarkoitushan nimenomaan oli heikentää eläkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän