Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kahvit retkellä+herkkä vatsa. Mikä avuksi?

Vierailija
12.08.2025 |

Hei! Olemme perheen kanssa innostuneet tekemään pieniä retkiä lähimaastoon kun esikoinen sai lahjaksi retkikeittimen ja termospullon. Minua kuitenkin vaivaa yksi asia, nimittäin se että kahvin juomisen jälkeen iskee pakottava tarve päästä vessaan, kakkos-asialle. Mietinkin, että olisko olemassa jotain kahvilaatua mikä ei moista aiheuttaisi, vai onko jokin muu pro-kikka kahvikuran välttämiseksi? Kaakao on ihan jees, samoin tee jos tälle kahvi-asialle ei mitään voi, mutta tahtoisin kuulla teiltä vinkkejä kahvin juontiin luonnossa, pitäiskö esim ennen retkeä tyhjentää suolisto jotenkin? Olen siis keittänyt kotona kahvin perus suodatinkeittimellä, laittanut sen termariin ja hieman kauramaitoa perään (maito-allergia). Onko tässä "setissä" jotain mikä tuota aiheuttaa? 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuleeko tää kahvikakka vain metsässä vai aina kahvin jälkeen?

Aina kahvin jälkeen, ihan sama missä. -Ap

No sitten veikkaan, että tuossa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jättää kahvi juomatta.

Vierailija
22/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota lähtiessä Imodium, Lopex tai muu sellainen.

Lopexista en tiedä mutta Imodiumilla saa sitten leikkiä muumipeikkoa muutaman päivän. Esim pitkälle lennolle ottaisin takuuvarmasti

Sekä lopexin että imodiumin vaikuttava ainesosa on Loperamidi. Samaa tavaraa eri nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi on juotava kahvia, jos se aiheuttaa moista? Tällaisen IBS-ongelmaisen mielestä tuo on outoa. Toivottavasti et saa muita suolisto-ongelmia. Olisi varmaan vaikeuksia sopeutua.

Vierailija
24/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi on juotava kahvia, jos se aiheuttaa moista? Tällaisen IBS-ongelmaisen mielestä tuo on outoa. Toivottavasti et saa muita suolisto-ongelmia. Olisi varmaan vaikeuksia sopeutua.

Oon ajatellut tuon olevan kahvin "ominaisuus", ja arjessa tuo on ihan kätevää kun voi tavallaan luottaa siihen että vartin kuluttua kahvin juomisesta tulee vessahätä, ei tarvitse jäädä aamuisin pinnistelemään pöntölle kun kahvi laittaa vatsan ns. Liikkeelle. Eikä tuo varsinaisesti edes haittaa kaikissa retkikohteissa missä käydään, osasta löytyy puucee valmiiksi, samoin esim. Uimarannoilla on tääläpäin usein vessat joihin pääsee. Eli tämä ei ole varsinaisesti iso ongelma, mutta sellainen jonka takia tietyt kohteet täytyy jättää väliin jos kahvia haluan juoda, ja minä kovasti tykkään kahvia juoda vaikkakin se laittaa mahan ns. Liikkeelle. Ja käsittääkseni tämä on aika yleinen juttu, kun netissä tulee jatkuvasti meemejä aiheesta vastaan yms jne, en usko että olen "ongelmani" kanssa yksin. -Ap

Vierailija
25/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista, jätä se kahvi juomatta tai pasko housuusi!

Vierailija
26/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juo eka kahvi jo kotona, käy WC: ssä ja juo sitten retkellä mitä huvittaa?

Kun nimenomaan huvittaisi juoda iltapäiväkahvit sielä retkellä, tuoreen tikkupullan kanssa. Nyt olen juonut kaakaota mutta se on hieman tympeää jotenkin. -ap

Kun se vain on niin, että kaikkea ei voi saada. Vaikka joisit mielelläsi kahvia ja kauramaitoa, mutta vatsa ei kestä, niin älä juo! Juo vaan retkellä kaakaota ja kotona sitten kahvia. Myös tuore tikkupulla voi pistää mahan sekaisin.

Vierailija
27/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikurikahvi.

Vierailija
28/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, valitat jostain kahvista retkellä! Itse en voi edes kuvitella syöväni tai juovani yhtään mitään retkellä tai missään muuallakaan. Eikä auta imodiumit kun vatsa toimii miten haluaa. T. Suolistosairaus joka haluaisi myös retkelle

Vierailija
29/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂 Voi jestas, kyllä on vaikeaa.

Vierailija
30/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen taikatemppua odotat tältä palstalta? Jos kahvi paskattaa niin sitten joko ei juoda kahvia tai tehdään retki kohteeseen, jossa on vessa.

Vierailija
31/31 |
12.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä nykyään jengiä vaivaa, kun ei voi vastata asiallisesti? Ihmeellistä kettuilua ja pään aukomista melko kädenlämpöiseen aloitukseen jossa AP kysyy onko mitään ratkaisua asiaan. Täälä on kuoro kaikenmaailman lukihäiriöisiä vastaamassa aiheen vierestä ja ibs-ongelmaisia uhriutumassa kun joku kysyy onko olemassa kahvia joka ei aiheuttaisi niin paljoa vatsaongelmia. Minäpä kerron: Paulig Watsa-kahvi. Vaihdoin itse siihen kun meni hermot tuohon jatkuvaan paskalla ravaamiseen kahvien jälkeen. Ehkä vois toimia aapeelläkin?