Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitiyspäivärahan laskeminen, nyt hoitovapaalla

Vierailija
04.04.2007 |

Kuinka lasketaan äitiyspäiväraha kun tällä hetkellä olen hoitovapaalla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos edellinen lapsi on alle 3 saa saman ku edellisestä lapsesta+pienen hoitolisän

Vierailija
2/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lapsi täyttää kolme syyskuussa ja tuleva syntynee lokakuussa. Saako äitiyspäivärahaa edellisen päivärahan mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sain just sellasen päätöksen

Vierailija
4/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaksi lasta kolmessa vuodessa



Vanhempainpäiväraha voi määräytyä myös edellisen vanhempainpäivärahan perusteena olleen työtulon mukaan. Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa tai adoptiolapsen hoitoon ottamista. "



Eli jos edellinen lapsesi ei ehdi täyttämään 3v. ennen uuden vauvan la:ta niin saat samaa päivärahaa kuin edellisestä lapsesta. Jos taas vanhempi lapsi täyttää ennen uuden la:ta 3v. saat ä-rahan edellisen vahvistetun verotuksen mukaan joka vuonna 2007 syntyville vauvoille on 2005. Tai jos ehdit olla työssä tai saada työttömyystukea ennen uuden vauvan la:ta niin äitiysraha voidaan laskea myös näiden mukaan. Muussa tapauksessa saata minimi äitiyspäivärahaa.

Vierailija
5/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin vihdoin Kelan sivuilta ja siellä sanottiin " Tällöin edellytetään, ettei lapsi, jonka perusteella edellistä vanhempainpäivärahaa on maksettu, ole täyttänyt kolmea vuotta ennen uuden raskauden laskettua synnytysaikaa"



Eli en saisikaan edellisellä maksetulla? :(

Vierailija
6/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuo sääntö on voimassa 10.2005 alkaen, eli jos olet ollut jo ä-lomalla enne sitä niin ei päde myöskään sinuun.



Sitten ä-raha tulee miniminä:(





Lapset on tehtävä aika tiukalla tahdilla jos ei halua pudota tukijunasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään mainintaa, ettei saisi edellisen päivärahan mukaan, jos on saanut sitä jo ennen 10/2005. mistä tuo tieto on peräisin (numero 8)?



ei kai siinä ole muuta rajaa kenellekään kuin ettei edellinen lapsi saa olla 3v?

Vierailija
8/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko toi nro 8 oikeassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä sääntöä sovelletaan tuon päivämäärän jälkeen syntyviin lapsiin. Eli merkitystä tuolla päivällä oli vain silloin kun laskentatapa muuttui.



Itse olin ä-lomalla 04-05 ja mulla laskettiin sen loman mukaan nyt maksettava pv-raha.

Vierailija
10/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa helpottava tieto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nro 12 ei ole ap