Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi toivoo: älä anna vinkkejä huumerikoksista hätäkeskukseen

Vierailija
12.08.2025 |

Soitot tukkivat turhaan hätäkeskuksen linjat.

https://yle.fi/a/74-20037494

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah! Ihan oikein, että hätäkeskus tukkiutuu näistä puheluista. Pitkään on kehoitettu ilmoittamaan jopa pienestä kotikasvatuksesta ja nyt kun on kovemmat aineet kyseessä ei saisi enää ilmoittaa. 

Saa ilmoittaa, mutta oikealle taholle, eli poliisille, eikä hätäkeskukseen. 

Poliisille ei ole puhelinnumeroa mihin voi ilmoittaa ja eikä kukaan jaksa mitään viestejä kirjoitella.

Nettivinkki: olen N. epäilen huumekauppaa harjoitettavan asunnossa X aikana Z. Helppoa.

Todella toimiva tapa. Poliisi lukee nettivinkin joskus kahden kuukauden kuluttua. Tuskin tilanne on enää päällä.

No, onko se kaupanteko kesken jos soitat 112 ja poliisipartio tulee vartin päästä paikkan tsekkaamaan...... Hätäkeskus - hätä - mitä sana tarkoittaa?

Vierailija
122/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeli on kaksi vuotta vanha, mikä idea?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huumeidenvastainen sota on täysin turhaa.

Kaikki lailliseksi ja halukkaille hoitoa.

Tärkeää olisi saada pakkohoitoa. Siis sellainen, jossa hoitoon haluava sitoutuu pakkohoitoon, eikä häntä päästetä lähtemään sitten toisena/kolmantena päivänä hoidosta, kun se kaiken pohjalla ollut ahdistus palaa kymmenkertaisena takaisin JA päälle vielä viekkarit ja omasta elämäntilanteesta tuleva ahdistus. Addikti ei ole useinkaan tarpeeksi vahva tekemään tuollaista päätöstä ja pysymään hoidossa ahdistuksesta huolimatta, vaan usein tuossa vaiheessa paetaan takaisin käyttämään ja vielä rajummin, kun pettymys omaan toimintaan ja hoidon sössiintymiseen seuraa mukana - toivottomuus lisääntyen.

A-klinikan johtava lääkäri Kaarlo Simojoki on myös todennut tuon, ettei addiktille pitäisi jättää tuota valintaa, kun addikti ei ole tarpeeksi voimissaan tehdäkseen tuollai

Tuota kokeiltiin 25v sitten. Hoitoaika saattoi olla puolikin vuotta. Yksi hoitopäivä maksoi yhteiskunnalle monta sataa. Se lopetettiin hyödyttömänä. Käyttö jatkui hoitojakson jälkeen. 

Vierailija
124/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos huomaa talossa epäilyttävää porukkaa tai toimintaa ja epäilee huumejuttuja, voi antaa vinkin vaikka nimettömänä poliisille. Isännöitsijällekin kanattaa ilmoittaa asiasta ja mainita mikä asunto on kyseessä ja että poliisillekin on jouduttu vinkkaamaan. 

Sitten olet itse vaarassa. Vaarallista porukkaa. Muuttaisin ennemmin itse pois.

Vierailija
125/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On naurettavaa että kannabis on kielletty samaan aikaan kun alkoholi on sallittu.

https://www.verkkouutiset.fi/a/alkoholi-on-osallisena-jopa-80-prosentis…

Olet oikeassa, kaikki huumeet, alkoholi ja tupakka täyskieltoon!

Vierailija
126/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nisteille vapaaehtoinen eutanasia. Kaikki sairaanhoito maksulliseksi, jos ei vakuutusta -ei hoitoa.

Vierailija
127/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole häkeen soittanutkaan, poliisille vihjeen antanut kun alkoi narkkeja pyörimään yhden tyypin luona tuossa kadulla 

Vierailija
128/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On naurettavaa että kannabis on kielletty samaan aikaan kun alkoholi on sallittu.

https://www.verkkouutiset.fi/a/alkoholi-on-osallisena-jopa-80-prosentis…

Olet oikeassa, kaikki huumeet, alkoholi ja tupakka täyskieltoon!

Haluat siis alkoholin ja tupakan huumeiden sekaan pimeästi myytäviksi. Ei se kielto estä käyttöä.

Vierailija
129/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah hah! Ihan oikein, että hätäkeskus tukkiutuu näistä puheluista. Pitkään on kehoitettu ilmoittamaan jopa pienestä kotikasvatuksesta ja nyt kun on kovemmat aineet kyseessä ei saisi enää ilmoittaa. 

Poliisille ei ole puhelinnumeroa mihin voi ilmoittaa ja eikä kukaan jaksa mitään viestejä kirjoitella.

Nettivinkki: olen N. epäilen huumekauppaa harjoitettavan asunnossa X aikana Z. Helppoa.

Todella toimiva tapa. Poliisi lukee nettivinkin joskus kahden kuukauden kuluttua. Tuskin tilanne on enää päällä.

No, jos se naapuri on kaksi kuukautta myöhemmin lopettanut huumeiden myymisen asunnossaan niin sittenhän ongelma on ratkennut itsestään.

Vierailija
130/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuudesta, miten kuuluisi toimia jos vaikka näkee ikkunasta jonkun murtautumassa sinun autoosi? Tai vaikka naapurin tyhjillään olevaan taloon, kun naapurit ovat Teneriffalla.

Tilanne on päällä, eli rikollisen voisi saada verekseltään kiinni.

Mutta sanotaan, että tyyppi on niin pelottava korsto ja itse olet heiveröinen ja jalkakin poikki, niin et voi mennä väliin. (No, itse en menisi terveenäkään, kun ei voi tietä ovatko tuollaiset rikolliset aseistautuneita.)

Toisaalta auto tai tyhjä asunto ei ole hengenvaarassa oleva ihminen, niin "hätä"keskusta ei varmaan kiinnosta.

Vai?

Eikö tosiaan voi tehdä mitään, vaan rikoksen pitää antaa tapahtua ja sitten vasta myöhemmin ilmoittaa se jonnekin?

Vierailija
131/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoa uudestaan, vihje puhelin taitaa olla vielä olemassa, toki viestin laitto kestää pari sekuntia 

Vierailija
132/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne pitää soittaa jos narkki kadulla häiriköi ihmisiä? Mikä poliisin suora numero?

Oletko oikeasti tyhmä ? Mikä on pielessä kun ei luetun ymmärtäminen onnistu ? Älä soita häkeen jos näet jossain huumekauppaa jonkun tekevän, on eri asia jos joku riehuu siellä kadulla tai uhkailee silloin soitetaan häkeen. 

Vierailija
133/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Woke-linja jatkuu hyysäyksineen. Itse kuskaisin nuo ensimmäisestä vinkistä leirille odottamaan loppusijoitusta...

Mieluummin ehkä kuitenkin woke kuin tuo oikeiston ainainen pakkomielle raahata jengiä keskitysleireille.

Vierailija
134/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs se poliisin palvelunumero on akuutissa myyntitapahtumassa, kansalle on kerrottu että 112 on se numero mihin soitetaan. Muutenkin nämä kauppiaat saisi eliminoida tavalla tai toisella myös normikansalainen ilman tuomiota.

Ei mikään, poliisi ei ehdi paikalle hetkessä, joten tilanne on ohi ennen kuin poliisi on paikalla. 

Vierailija
135/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa se juttu. Ongelma on se että hätäkeskukseen pitäisi tulla vain niitä hätäpuheluita. 

Nämä vinkit poliisille voi laittaa sitten esimerkiksi netissä. 

Ne menee kaikki roskaposteihin. Mitä hyötyä on lukea siitä, kun joku myi jollekin jotain viikko sitten jossain kadulla?

Ei mene, ainakin tänne ilmestyi poliiseita monta kertaa päivässä, kun pistin vihjeen poliisille, että kauppa käy 24/7, loppui sitten katukauppa 

Vierailija
136/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta, miten kuuluisi toimia jos vaikka näkee ikkunasta jonkun murtautumassa sinun autoosi? Tai vaikka naapurin tyhjillään olevaan taloon, kun naapurit ovat Teneriffalla.

Mutta sanotaan, että tyyppi on niin pelottava korsto ja itse olet heiveröinen ja jalkakin poikki, niin et voi mennä väliin. (No, itse en menisi terveenäkään, kun ei voi tietä ovatko tuollaiset rikolliset aseistautuneita.)

Toisaalta auto tai tyhjä asunto ei ole hengenvaarassa oleva ihminen, niin "hätä"keskusta ei varmaan kiinnosta.

Vai?

Eikö tosiaan voi tehdä mitään, vaan rikoksen pitää antaa tapahtua ja sitten vasta myöhemmin ilmoittaa se jonnekin?

No, kyllä kannattaa tuollaisessa tapauksessa soittaa poliisi paikalle! Voi olla, että kundi jää kiinni verekseltään, jos poliisipartio sattuu olemaan lähellä.

Voit myös - hah - nykyään kun on tapana sitä puhelimen kameraa käyttää, ottaa sillä kuvan, ja antaa sen kuvan poliisin käyttöön. Nykyään kyllä näyttää olevan tapana sekin, että ihmiset latailevat ottamieen kuvia Puskaradio-kanaville. Mikä sinänsä ei kyllä hyödytä mitään, vaan se ainoa oikea paikka on laittaa kuva menemään poliisille!  Ja jos poliisi näkee tarpeelliseksi, se voi sitten pyydellä ihmisiltä tunnistuksia sen kuvan perusteella. Itse en laittaisi kuvaa nettiin, vaan poliisi saa tehdä sen, jos on tarvetta.

Vierailija
137/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai?

Murtautuminen on vähän eri rikos kuin huumekauppa, koska toisessa on uhri. Jos näkee jossain aktiivista murtautumista, niin tietenkin 112

Vierailija
138/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai?

Tuollainen murtautuminen on kuitenkin eri tyyppinen rikos kuin se huumekauppa! Huumekauppa on laitonta ja huumeet ovat terveydelle vaarallisia, mutta sinänsä se kauppa on täysin erilainen tilanne rikoksena kuin se, että joku murtautuu asuntoon, autoon tms.

Vierailija
139/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai?

Erilainen rikos siinäkin mielessä, että siinä lähtee jonkun omaisuutta murtovarkaalle, kun taas se huumekauppa siinä menee laitonta ainetta ehkä laittomasti hankitun rahan vastineeksi... Mun mielestä kaksi erilaista rikostyyppiä. 

Vierailija
140/147 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan nisteille vapaaehtoinen eutanasia. Kaikki sairaanhoito maksulliseksi, jos ei vakuutusta -ei hoitoa.

Voi jeesus taas näitä kommentteja. Vapaaehtoinen eutanasia. Kerrotko vielä millainen on vastentahtoinen eutanasia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi