EnSkOjEn (treffi)KeSkIvIiKkO
Kommentit (15)
avaamassa... juu, kyllä se typy eilen nukahti, kävi vaan vähän ylikierroksilla ilmeisesti sen meidän myöhäisen iltalenkin takia. Rauhottui, kun äiti lauleskeli tuutulauluja ihan omilla sanoilla. :)
Tikrulle mun piti jo eilen kirjottaa, et me päästiin sinne uintiin mihin aiemmin ilmottauduttiin, mut kiitti KooVee-infosta! Eilen soitti, oli käynyt välissä synnyttämässä ja siks oli jäänyt vähän kesken meidän ilmoittautuminen. :D Pääsiäisen jälkeisenä sunnuntaina alkaa meidän uinnit vihdoinkin!
Toivottavasti Häydillä ei nyt oo allergiaa... eikös se kuitenkin oo ollut ihan tyytyväinen tyttö? luulis et olis kitinöitäkin. ja kyllähän se pylly aina vähän punottaa, mutta luulis sen allergiapunotuksen olevan ihan huomiotaherättävää.
Kai mä tuun uudelleen treffien jälkeen taas paremmalla ajatuksella. Typykin varmaan kohta herää ekoilta päikkäreiltään ja sit lähdetään kaupungille shoppaan lahjoja...
-Osse ja typykkäinen vielä vajaa 5kk
Jumpasta kotiuduttu :) Reidet on maitohapoilla kun tuota jössikkää piti jumpan ajan sylissä!
Jonsku oli saanut korvatulehduksen :( Pikasta paranemista sinnepäin!!!
Burde, meillä myöskin Ida välillä kakkaa vihreätä kakkaa ja pyllyvako punoittaa! Heidi on kyllä niin tyytyväinen pikkuneiti, että ei luulisi hällä olevan allergiaa! Sitten piti sulta kysyä, että kun annat lihasosetta, niin laitatko aluksi vain kasvisten sekaan vai lisäksi pottua? Ummikko taas kyselee, saa muutkin vastata :)
No nyt on herätettävä Ida et päästään lähteen Tampereen suuntaan...
MiaMik ja Ida 6kk
Olipas eilen iltasella juttu luistanut vilkkaasti!
MiaMikin Idasta kurkin kans kuvia, onnistuneita otoksia!
Ja Naperoa en vielä oo tainnut onnitella, toivottavasti pian liityt tonskien kasvavaan joukkoon!
Viipero; kiva kuulla näistä teidänkin allergia selvittelyistä! Meillä ei tosiaan oo prick-testejä ainakaan vielä tehty, mutta se maito allergiaa selventävä (??) verikoe saatiin, kun ite sitä ruinattiin. Ja tulokset kuullaan vasta joskus loppukuusta, mutta silloin meillä on aika allergiapolille, joten toivottavasti ne nyt alkais jo pikkuhiljaa ottaa meidät tosissaan... :/ Ainola on nyt " koekäytössä" apteekin korvike, joka kyllä näyttää sopivan paremmin. Ja kun maito ei kiusaa, ollaan koitettu laajentaa tota kiinteiden repertuaaria, mutta jotenkin toivottomalta sekin tuntuu... Siis tyttö kyllä syö ihan mitä vaan, mutta seurauksena on itkua ja ilmavaivoja sekä poskien ja pepun punoitusta näköjään varsin helposti :/ Ehkä se elää koko ikänsä vaan bataatilla, riisipuurolla ja lihalla...
Niin, miten Karssulin Ainolla on sujunut kiinteiden aloittelu? Meillä tosiaan etenee hyvin takkuisesti, kun ainakin kaalit ja kai vähän maissikin aiheuttaa ainakin noita ilmavaivoja ja niitä sit itkeskellään ja nukutaan levottomasti :(
Toivottavasti ei Burden Heidillä mitään allergiaa oo! Vaikka tosiaan, jos ei mitään itkeskele tai muuta, niin ei varmaan oo syytä huoleen.
Meillä olis ollu jumppakin tänä aamuna, mut äippää laiskottaa joten jäi väliin... Ja perustelin itselleni sillä, että kotihommia olis taas rästissä vaikka kuinka, mut mitään en oo vielä tehnyt ja vähän ajattelin jos mentäis kaupungilla käymään...
Musta on tullut tosi laiska lähtemään minnekään, kun tuntuu ettei viitsi silloin lähteä kapunkiin kun on päiväuniaika, kun Aino sit kumminkin herää kesken unien hälinään. Ja kun ei oo uniaika, on sit melkein ruoka-aika, eikä noita syömisiäkään millään viitisis hoitaa missään kahvilassa tms, kun ei tyttö kumminkaan malta siellä syödä niinkun kotona... Ja kun ei vielä kunnolla oikein istukaan, niin ei voi mitään " yleissiä" syöttötuolejakaan vielä hyödyntää... No, onneks oon varannu meille pääsiäiseks lennot lappiin, niin on pakko lähtee! Jos sitä siitä sit tas huomattais molemmat, että reissussakin voi syödä ja nukkua ;) Että päästäis sit huhtikuun puolivälissä vaikka Hesaan joku päivä, kun ollaan siellä " lomalla" :DD
Nyt meen taas levittämään pyykit ;)
t. Ope ja nukkuva Aino 5,5, kk
... eli enskat äkkiä pois kakkossivulta... :DDD
[color=7B68EE] Meille syntyi 28.3.2007 (rv 41+2), klo 14.27 ihana, pikkuinen poika:)!!! Synnytys sujui hyvin ja oli hieno kokemus! Nyt tässä kovasti yritetään totutella vauva-arkeen! Kaikki on vielä ihan uutta ja outoa, mutta ennen kaikkea ihanaa! Poika on kiltti, eikä yleensä turhista kitise=) Nytkin tuolla sängyssä tapittelee isoilla silmillään...pitäisi varmaankin kohta mennä syöttöpuuhiin! Mutta sitä ennen haluaisin kysellä muutaman jutun teiltä konkareilta:) Mielessä on paljonkin kysymyksiä ja moni asia pohdituttaa, mutta tässäpä pari akuuteimpaa kysymystä:
- Pitääkö tuttipullot/rintakumit/rintapumppu/tutit joka käyttökerran jälkeen keittää tai pestä astianpesukoneessa?
- Onko järkevää antaa pienen vauvan imeä tuttia ollenkaan? Haittaako imemistekniikkaa? (pojalla tosi kova imemisentarve)
- Kuinka paljon on järkevää antaa " lypsettyä" maito pullosta kerrallaan vauvalle?
- Mikä auttaisi siihen, että tissit eivät täyttyisi niiiiin nopeaa tahtia (tissejä särkee kovasti ja maito pakkautuu nopeasti)?
- Mikä olisi hyvä keino saada vauva nukahtamaan syönnin (lähinnä pullosyötön) jälkeen?
- Helpottaako nännikipu jossain vaiheessa (imetys tuntuu aikas kivuliaalta)?
Öö...olikohan vielä muuta:) Hassuja ja ehkä hieman tyhmiäkin kysymyksiä, mutta kiitos jos joku viitsisi silti vastailla! Maalaisjärjenkäyttö tosin on sallittua vauvanhoidossa, mutta ajattelin silti kysellä teidänkin kokemuksia asioista, kun kaikki on itselle niin uutta ja outoa:)!
Nyt syöttöpuuhiin! Palailen taas paremmalla ajalla!
Kaunista keskiviikkoa jokaiselle Enskalle!
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, tasan 1 viikko ~ ♥ ~
Kannatti osallitua treffeille, kun me päästään Aamulehteen, jee :D Meistä tehtiin siis " juttu" , johon tulee " yhdistä äiti ja vauva" ...
Viipulille onnittelut prinssistä! Minkäskokoinen poitsu oli? Jotain voisin yrittää vastata sun kysymyksiin puolen vuoden kokemuksella:
- Pitääkö tuttipullot/rintakumit/rintapumppu/tutit joka käyttökerran jälkeen keittää tai pestä astianpesukoneessa?
Kyllähän niitä vissiin pitäisi keitellä, mutta minä en ainakaan ole tehnyt kuin käyttöönottokeiton. Joskus olen laittanut likoamaan tulikuumaan veteen ja sitten huuhdellut. No käytön jälkeen tosiaan on hyvä ainakin pestä.
- Onko järkevää antaa pienen vauvan imeä tuttia ollenkaan? Haittaako imemistekniikkaa? (pojalla tosi kova imemisentarve)
Tuttia ja tuttipulloa ei vissiin suositella ekaan kahteen viikkoon, kun se saattaa häiritä tissin imemistekniikkaa. Meille ainakin tungettiin jo laitoksella tutti suuhun ja ekat 2 kk sitä lussutettiin, kun Idalla oli kova imemisentarve!
- Kuinka paljon on järkevää antaa " lypsettyä" maito pullosta kerrallaan vauvalle?
Sen verran kun syö :) Vastasyntynyt syö yleensä 30-80ml kerrallaan.
- Mikä auttaisi siihen, että tissit eivät täyttyisi niiiiin nopeaa tahtia (tissejä särkee kovasti ja maito pakkautuu nopeasti)?
Maitoa tulee sen verta kun vauva tilailee. Älä huoli, aika pian tissit tottuu vauvasi imemistahtiin ja tissit tosiaan " rauhoittuvat" . Eikä kannata liikaa pumppailla koska silloin kierre on valmis :) Eli sitä saa mitä tilaa. Tisseissä on kysynnän ja tarjonnan laki! JOs rintoihin tulee pakkaumia, niin samalla kun imetät/lypsät, hiero paukkuja pois...
- Mikä olisi hyvä keino saada vauva nukahtamaan syönnin (lähinnä pullosyötön) jälkeen?
Tällä kelillä voi varmaan jo aloittaa varovaisesti vartti kerrallaan ulkoilut vaunuilla. Suojaat vain pojan hyvin tuulelta. Yksi vaihtoehto nukuttaa vauvaa on tietenkin tissille, kun makoilette esim. sängyllä.
- Helpottaako nännikipu jossain vaiheessa (imetys tuntuu aikas kivuliaalta)?
Kyllä helpottaa. Nännit on aluksi aika kovilla ja helposti tulee haavaumia. Minulla auttoi kun laitoin joka ikisen imetyksen päätteeksi Lansinohia nänneille... Rintakumista ei ole kokemusta, mutta sekin saattaa auttaa...
MiaMik ja Ida 6kk
Onnea Viipuli ja tervetuloa tänne puolelle!
Pullojen keittämisestä: meillä tehtiin alkuun (tyyliin eka kuukausi) niin, että pullot tiskattiin ja huuhdottiin käytön jälkeen vedenkeittimstä kaadetulla kiehuvalla vedellä joka kerta, mutta sit kerran päivässä keiteltiin koko setti. Siitä sit pikkuhiljaa harvennettiin keittämistä ja nyt en muista milloin ois keitetty, vaikka hyvää kai se edelleen tekis aina sillon tällön... ;)
Muihin kysymyksiin en osaa vastata...
No, jätetääs muillekin vähän tilaa ;)
Ope taas
Heippa Viipuli, ja onneksi olkoon vielä kerran. Pikaisesti vastailen sun kysymyksiin. Ainakin niihin mihin osaan vastata. Niin ja tervetuloa vauvapuolelle.
-Kyllä mä ainakin keitän kaikki pullot ja muut vermeet mikä vauvan suuhun menee joka kerran jälkeen. Rasittavaa puuhaa, mutta en ottaisi riskiä olla keittämättä.
-Mä oon aina ollut hieman vastaan tuttia, mutta jos imuhalu on kova, niin mielummin antaisin tuttia kun että vauva käyttää jotain muuta tuttina, esim. sormia tai tissiä alituiseen. Mutta tapansa kullakin. Tutista on kuitenkin suhteellisen helppo päästä eroon myöhemmin. Milo käyttää Nuk-tutteja. Lähinnä vain auto ja vaunureissuilla.
-Mä annoin alkuaikoina ns. lisä maitoa 30-50 ml kerrallaan. Milolla on aina ollut kova ruokahalu. Pikku hiljaa sitten oppii tietämään kuinka paljon vauva syö. Maitoa ei ainakaan voi antaa liikaa.
-Mä pumppusin maitoa jos täytty liikaa. Mulla on ihan Ainun käsikäyttönen pumppu.
-Milo nukahtaa aina mun rinnan päälle mahaltaan. Rauhoittuu nopeasti kun kuulee tutun sykkeen. Se on äidillekin ihana ihana hetki.
-Mulla nännikipu on helpottanut nyt vasta ja oon imettänyt jo kaksi kuukautta. Kyllä sen oppii kestämään. Milolla on tosi kova imuteho ja välillä on ollut kyyneleet oikein silmissä, kun niin kovasti sattu. Mutta kai sekin on aika yksilöllistä.
Niin ja kiitoksia kaikille treffiseurasta. Oli tosi mukavaa, vaikka Milon masu kipuili. Pääsimme onneksi ilman huutoa kotiin.
Nyt laittamaan sapuskaa. Hyvää päivän jatkoa kaikille enskoille.
Hermione ja Milo
[color=7B68EE] Kiitos kovasti vastauksistanne ja kiitos myös onnitteluista sekä tervetulotoivotuksista:) Kiva on kyllä vihdoinkin olla täällä Vauvapuolella kera pikkuisen poitsun! Niin ne meidän Piksun mitat olivat 3740g, 54cm ja pipo 34,5cm...eli aikas pitkä poika meille syntyi=)
Tämä vauvanhoito ja vauva-arki on kyllä aivan ihanaa aikaa, vaikkakin melko uuvuttavaa ja jopa raskastakin. Minut on täysin yllättänyt se, miten hektistä tämä kaikki on (ainakin näin alussa). Oma olo on välillä aika väsynyt, mutta kuitenkin superonnellinen:) En ole jotenkin vielä osannut oikein istua ja rauhoittua ollenkaan, vaan koko ajan pitäisi olla touhuamassa jotakin. Olisi välillä ihan hyvä itsekin vain olla, levätä ja kerätä voimia vauvanhoitoon:) Vaikeaa se jostain syystä kuitenkin tuntuu olevan...
Kiireen lisäksi minut on yllättänyt imetyksen " rankkuus" . Tissit tosiaan täyttyvät ihan hirmunopeaan tahtiin ja maitoa tuntuisi tulevan vähän liikaakin. Tissejä särkee, kun maitoa pakkautuu niihin:( Myös nännikipu, varsinkin aina imetyksen alussa, on kovaa ja olen jo joutunut muutamat itkutkin turauttamaan, kun niin kovasti sattuu. Toivon todella, että imetys alkaisi pian sujua helpommin ja kivuttomammin:) Rasvaa olen aina imetyksen jälkeen laittanut tisseihin, mutta enpä oikein tiedä, onko siitä ollut paljoa apua.
Noh, mutta pääasia kaikkien pikkuvaikeuksien lomassa on se, että meillä on nyt täällä kotona maailman rakkain aarre, oma pieni kulta <3 Eipä tätä rakkaudentunnetta kyllä osaa edes sanoin kuvailla... Olo on onnellinen ja rakastan tuota pientä eniten maailmassa (ja tietty omaa miestä myös;))!
Tässäpä vielä linkki meidän Piksuliinin kuvaan:
http://s140.photobucket.com/albums/r8/Viivi82/Vauvakulta/?action=view&c…
~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu ~ ♥ ~
Tänään quu on vihdoin tuntunut keksivän, miten sen toisenkin jalan saa vedettyä alta pois, kun haluaa pois istuma-asennosta. Ja nyt se nousee jo kunnolla konttausasentoon ja vetelee siinä itseään käsillä ympäriinsä. Jalat vaan ei liiku vielä eteenpäin vaan laahaa siis perässä. Ehkä poitsu kohta keksii senkin jujun, kun onhan toi aika raskas etenemistyyli. Tavallinen ryömiminen lattian pinnassa on ihan OUT. :) Ja tänään quu on myös noussut ekoja kertoja polvilleen telkkaritasoa vasten. Kääks, vielä kuukausi asutaan ainakin täällä ja nyt se sitten tapahtui! Pitää olla silmät selässäkin, kun tää ei oo mikään maailman turvallisin kämppä tollaselle pikku tutkimusmatkailijalle.
Viipulille sylin täydeltä onnea pienestä pojasta!!!! Tervetuloa tälle puolelle! En muista kaikkia sun kysymyksiä, mutta tuttipulloista ja tuteista ainakin sen verran, että me keitettiin muistaakseni ehkä 3 ekaa kuukautta aina kaikki tuttipullot ja tutit ja samalla myös aluksi rintakumit ja rintapumpun osat. Tosin pulloja ei ollut usein keitettäväksi, kun imetin. Joskus vaan pumppasin monessa erässä maitoa ja laitoin erät jääkaappiin eri pulloissa jäähtymään ennen pakastamista. Jostain syystä vain jäähtyneitä maitoeriä saa yhdistellä. Nykyään me keitetään edelleen tutit ja tuttipullojen tuttiosat joka käytön jälkeen. Pullot pestään vaan tiskikoneessa.
Ja kuten tosta äskeisestä huomasitkin, meillä siis quu syö tuttia. Aluksi imun tarve oli kova, eikä me nähty mitään syytä miksei olisi voitu antaa pienelle tuttia. Nykyään poika on itse vierottanut itseään jo tutista aika paljon eikä edes halua sitä muulloin kuin väsyneenä tai jos jostain syystä harmittaa oikein kovasti. Leluna se kyllä tykkää sitä räplätä käsissään ja laittaa sitä sitten väärinpäin itse suuhun. Monesti quu nukahtaa ilman tuttiakin, kun on päivän leikeistä niin väsynyt. Uskon, ettei tutista vieroitus tule olemaan minkään kauhean taistelun takana.
En yhtään muista pitikö mun kommentoida jotain muutakin, mutta päässä surisee ja lyö tyhjää. Sen mä vaan sanon, että kun tästä flunssasta on selvitty niin mun kiintiö on täynnä! Suostun potilaaksi vasta joskus vuoden päästä aikaisintaan...
-Q- ja -q- 8kk ja miniquu 8+1
Ossehan on työkseen alottamassa pinoja ;).
Me oltiin tänään koko perhe hammaslääkärissä. D tosin osallistui vaan katselemalla, mutta kuulemma sais aikaa jo D' llekin varailla. Mies oli elämänsä EKAA kertaa hammaslääkäris eikä mitään muuta vikaa kuin hammaskiveä! Tsiisös!! Vähän taitaa tää " länsimainen" syömis/napostelu systeemi olla epäterveellinen.. Toi ukko kun ei syö tasan kuin silloin kun on nälkä ja makeita tosi harvoin.. Mun pitää mennä isoon röntgeniin vielä, kun mun " tekarissa" näky joku ihmeen musta alue. Voi kuulemma olla, et menee koko hammas uusiks ja jotain leikellään auki, YÖK! Toivottavasti ei..
D on muuten alkanut konttaan enemmän. Nyt konttaa ja ryömii ehkä 50-50.. Molemmilla pääsee aika samaa vauhtia, mut ryömimällä keräilee matot mukaan (meillä on paljon räsymattoja, kun äiti & mummo kutoo). Myös hirvee kärttyisyys on helpottanut. Mä luulen et se oli jotain eroahdistusta, koska nyt D menee jo itse pois näköpiiristäkin ja tulee sieltä kikatellen kurkkimaan. Myös yöt on rauhottunut eikä tarvii olla antamas tuttia vähän väliä.
Aurora: Kyllä toi kasvu joskus tasaantuu, viimeistää aikuisena ;). Ei sitä 3 kk rokotusta tarvii pelätä. Meillä siitä tuli kuumetta ja parin päivän väsy, mut sit taas 5 kk ei tullut mitään.. Suurimmalla osalla ei kuitenkaan tuu mitään oireita ja meilläkin parilla supolla pärjättiin..
Viipero: Varmasti teidän tapauksesa on niin kuin lääkäri sanoi eli imetyksen haitat hyötyjä suuremmat. Itsehän olin vähän saman tilanteen edessä masiksen kanssa D' n ollessa 2 kk. Silloin lääkäri oli ehdottomasti sitä mieltä, että täyspäinen äiti ennemmin kuin imetys :). Saatko sen lääkkeen hivutettua ihan pieni pisara kerrallan? Jos sillain ei sais ainakaan paljoa valutettua.. Olitko antanut mitään sosetta vielä, koska siihenhän sen vois sekottaa kans?
Ja tosiaan se meidän naapuri tais olla ihan kehityskelpoinen yksilö, koska edelleen on hiljasta :).
Osse: Kannattaa ehkä antaa kiinteitä vähän aiemmin ja toinen mikä voi viedä unet on uusi ryömimistaito..
Jonskulle paranemisia! Toivottavasti on eka ja vika korvatulehdus bd... ja hui, miten vanha Joona jo on.. Ihan uskomatonta.. Sama kyllä D' nkin kans, muka 9 kk jo ;)!
MM: Mä laitoin lihaa vaan " ihan normaalien kasvissoseiden sekaan" . Oli niissä varmaan perunaakin.. Ihan vaan normaalin safkan joukkoon..
Mä saankin alkaa tehdä lisää ruokia, kun alkaa vihdoin pakastin tyhjentyä, kun tuo ukkeli syökin jotain :). Nyt on vähän enemmän intoa jo suunnitella herralle ruokalistaa, kun kaikki ei mee enää lautasen kautta biojätteeseen ;).
Ope: Vauva-ajan allergioissahan on se " hyvä puoli" , että ne usein häviää. Ehkä Ainokin sit jossain vaiheessa saa laajentaa ruokalistaansa :). Ja hus pois vaan kotoa liikkeelle, kyllä se hyvin sujuu :).
Viipuli: Onnea onnea! Mä en keittänyt pulloja kuin kerran viikossa ja aika pian en enää ollenkaan (pulloruokintaan siirryttiin D' n ollessa 2kk). Terkan mielestä jos pesee pian käytön jälkeen hyvin, niin ei tarvi keitellä.. Tutin voi antaa huoletta, jos imuote on hyvä (synnärin ohje). Muuten kannattaa ensin harjotella imuota kuntoon. Tissien täyttymiseen ei auta kuin aika eli se, että maidontuotanto tasaantuu, kun elimistö huomaa miten paljon maitoa tarvii tehdä. Kipu hellittää, kun totut imettämiseen ja mahdollisesti imuote paranee (jos siinä jotain ongelmaa). Toi on hassua, et aluksi tuntuu ettei ehdi vauvanhoidon lisöksi mitään (ainakaan levätä) ja myöhemmin tajuaa et silloin aluksi aikaahan oli vaikka miten paljon ;). Ainakin miellä oli näin, kun D nukkui tosi hyvin ekat 4 kk..
Q: Mähän sanoin, et sun lepposat päivät alkaa olla vähissä pian, kun q alkaa kiipeillä ;). meillä kiivetään jokaista mahdollista tukea vasten ylös. Eilen D suuttui kun ei päässyt seinää pitkin ylös (tarvii jotain mistä ponnistaa käsillä) :). Onhan sekin hauskaa seurattavaa, mut ei siinä itse kyllä mitään voi tehdä samalla, kun ainakaan meidän pojalal ei ole järjen hiventä mukana niissä touhuissa..
Jenni ja D unilla
Oli oikein kivaa! vähän mua pelottaa se lehtijuttu, siis et millanen pärstä sitä itsellä oikein oli... :)
Typyllä tuli muuten kans vihreetä kakkaa tänään, kai vaan tuo kiinteä ruoka vähän pistää suolistoa koville? Sit mun kaveri kävi kylässä ja sanoi, et typyllä olis atooppisen ihon oireita: korvantausta on ruvella jatkuvasti ja välillä aukee ihan verille asti. Nyt on käsivarsiin ja jalkoihin ilmestynyt pieniä pyöreitä kuivan ihon kohtia. Täytyy huomenna neuvolassa kysellä, et pitääkö asialle tehdä jotain. Noista korvantaustoista en oo osannut huolestua, kun miehellä on ollut kuulema pienenä samanlaiset ja mulla nyt korvissa tuntuu olevan kuollutta ihoa koko ajan töhnänä. Aattelin, et meillä vaan on sellanen iho...
Niin, Viipulille paljon onnea pojasta! Melkoisen pitkä ja hoikka tosiaan, ja niin mielettömän suloinen oli tuossa kuvassa. :) Saitkin paljon hyviä ohjeita, mut mä sanoisin kans, et kannattaa kärsiä vähitellen yhä pidempään täysistä rinnoista, niin maidontuotanto alkaa vähitellen tasaantua. Mulla oli kans kotiintulopäivänä (typy sillon 4vrk) ihan hirmuiset hinkit, mut kyllä ne siitä viikon päästä oli jo vissiin palautuneet.
Ja q on oppimassa konttaamaan! Hienoa! Mulla on muuten kuvia q:sta ja muista viime viikon treffiläisistä, haluatteko niitä? Voin lähettää, jos pistätte mulle sähköpostilla osoitteen: mette-awaits@hotmail.com. Jennin osoite mulla onkin. Ja paranemista teillekin flunssasta!
Tutista vielä, meilläkin typy syö tuttia lähinnä automatkoilla, vaunuissa sen aikaa et päästään ulos ja nukahtaessa (joskus). Äskenkin kyllä nukahti ilman tuttia. Mun mielestä kans voi ihan hyvin antaa, meidän typy on syönyt heti syntymästä asti (kun teholla ja lastenosastolla antoivat imutarpeeseen) eikä oo koskaan ollut ongelmia imuotteen kanssa.
Sit tänään kaipailin taas Sippuliinia ja Aavaa! Ootteko vielä linjoilla?? Olis kiva kuulla kuulumisia...
Ihania kuvia oli muuten taas eilen ollut näytillä!
Viiperolle piti sanomani, että lääkettä kannattaa ruiskuttaa poskeen, mielellään aika taakse, ettei pääsis kielellä työntämään ulos. Ei kurkkuun, mutta poskeen. Tän neuvon anto rokotetutkimuskeskuksen hoitaja, kun antoi rotavirusrokotetta typylle.
Burde, mun on tän päivän treffien jälkeen vielä vaikeempi uskoa, et Heidillä olis mitään allergiaa, niin reipas ja iloinen tyttöhän tuo oli!
Jaahas, oliskos sitä jo aika hätyytellä miestä saunareissulta kotiin... aamulla pitäis kasilta olla neuvolassa, joten pitäis vissiin itsekin kömpiä petiin!
-Osse ja typykkä <5kk
jenni_117:
Ossehan on työkseen alottamassa pinoja ;).
Joo, mä oon työnarkomaani ja mulla pitää olla joku homma... :) Siis toisinsanoen nettiriippuvainen jonka pitää päästä koneelle heti aamulla. Säälittävää... :)
Ihan nopeesti siis...
Kiitokset treffiseurasta!! Oli oikeen mukavaa! Ja mua kans jännittää, että millanen pärstä siellä lehdessä sit on... jos on. Tuli vaan mieleen, että nyt kun siitä on muutamille kertonu, ni tietty käykin niin että just meitä ei siellä ookkaan tai jotain.. :D
Viipulille ONNEA!!! Ihana pikku mies teillä siellä. Kyllä se vauva-arki siitä lähtee rullaamaan pikku hiljaa.. Ekat 3-4kk on varmaan rankimmat, mut sit tod.näk. alkaa helpottaa...
Imetyksestä sen verran, että jos imuote on huono, niin sillon usein imetys sattuu ja tissit on extra-kovilla. Alussa imetyksen sattuminen imettämään alkaessa on normaalia, kunhan se menee muutaman sekunnin päästä ohi, mutta jos se jatkuu koko imetyksen ajan, ni sillon kannattaa tarkistaa imuote.
Ei muuta... meen jatkaa CSI:tä. Huomenna toivottavasti enempi!
Burde ja Heidi-Häydi 6kk
PS. Emmä sitä allergiaa oikeesti Heidillä epäilly, kun se tosiaan ollu niin tyytyväinen likka. Se tais vaan olla semmonen hetkellinen väsymyksen-harmituksen-epäilyksen tuotos!?!? :D Mut siis tuli vaan sellanen olo, että " ei hitto onko mun likalla ollu allergia ja oon ollu niin huono äiti etten oo tajunnu. :)
siis kun tuo ukkeli nukkuu vieläkin, enkä sitä raaskiis herättää... No, kai se on kohta pakko, jotta keretään treffeille!!! Mä kyl vähän pelkäsin miten meidän käy, kun Eetu aloitti illalla huudon, ja sanoin jo miehellekin ettei meidän menosta treffeille näytä tulevan yhtään mitään, jos tuo jätkä huutaa koko yön, ja jos sillä on taas korvatulehdus! Mutta sitte hän rauhoittui ja nukku koko yön niiiiin nätisti. Mut nyt vois jo pikkuhiljaa alkaa heräilemään, jotta kerkee saamaan vielä aamupalan ja lounaan ennen autoilua...
Jes, nyt kuulostaa lupaavalta!!! Täytyy mennä noutamaan ukkeli sängynpohjilta ja aloittaa aamu.
napero ja Eetu 1v2kk