Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankala työtoveri, mitä tehdä??

Vierailija
04.04.2007 |

Alan olla todella tympääntynyt erääseen työkaveriini. Joka välissä hänen on pakko päästä nälvimään minua jotenkin, on aina tyly, ei tervehdi jne. Toisinaan taas saattaa tulla juttelemaan, ja on oikein mukavakin. Ennen olimme paremmissa väleissä, mutta nykyään on todella tyly minua kohtaan. On tunnettu siitä, että on aika ailahtelevainen, mutta tuntuu että minä olen ainut keneen hän purkaa pahaa tuultaan aivan tosissaan. Varsinkin, jos itse yritän olla hiemankin ystävällinen häntä kohtaan, hän yrittää välittömästi olla normaaliakin epäystävällisempi minua kohtaan. Jos olen välinpitämätön, silloin hän saattaa tullakin juttelemaan. Mikä tuota tyyppiä vaivaa?? Työporukan ulkopuolisille ihmisille hän on erittäin mukava ja kohtelias.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

välinpitämätön häntä kohtaan. Äläkä juttele mitään henkilökohtaisia juttuja hänelle, ne käännetään vielä sinua vastaan. Juttele vaan mukavia ja neutraaleja asioita, ei mitään sinuun tai häneen liittyvää. Ja kun hän tulee juttelemaan työaikana, sano että olet kiireinen etkä ehdi juttelemaan. Lounastauolla yritä vältellä. (riippuu tietenkin minkälaisessa työyhteisössä työskentelet)

Vierailija
2/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta älä nyt ihan kamalaksi ala. Sanot huomenta, muttet hymyile. Jos se kertoo jotain juttua, sanot sopivassa kohdassa aha ja lähdet pois. Et itse aloita mitään jutustelua sen kanssa, pysyt poissa sen tieltä. Otat etäisyyttä.

Jos urheasti jatkat itse mukavana oloa sille, se leimaa sut lässyksi ja heikoksi. Jos oot viilee, oot vahva.

Toi on ihan oma ihmistyyppinsä, kyllä senkin kanssa oppii pelaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo välinpitämättömyys! Ole niinkuin hän olisi ilmaa. Mikään ei ole ärsyttävämpää kuin toisen huomata, ettei ole sinulle minkään arvoinen :)

Vierailija
4/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin työpaikalla on juuri kuvailemasi työtoveri.

Toisinaan niin hyvää pataa ja toisinaan sietämätön kenkkuilija.

Olen todennut että tuollaiset ihmiset saavat nautintonsa siitä kun saavat muut ihmiset varpailleen omalla ailahtelevaisuudellaan. Hän nauttii siitä kun saa toisen tuntemaan olonsa epävarmaksi suuttumisen pelossa.

Kauhealta tuollainen tuntuu, tiedän sen.

Minä olin aluksi aivan paniikissa kun luulin tehneeni hänelle jotain, pahoittaneeni hänen mielensä, mokanneeni omassa työssä jne.

Mutta nykyisin en välitä hänestä enkä hänen mielialanvaihteluista pätkääkään! VIka on hänen korviensa välissä ei minussa.

Moni muukin on huomannut hänessä saman työpaikallani, hän on oikea fiiliksen pilaaja!

Pää pystyyn vaan, ja selkä suoraksi. Kohtele häntä samalla tavalla koko ajan, viileästi. Pidät välit häneen etäisinä mutta toimivina. Et tarvitse hänen hyväksyntääsi päivittäisessä työssäsi, muista se! :)

Vierailija
5/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletteko sitä mieltä, että tuolla tyypillä voisi olla heikko itsetunto? Jotenkin tuntuu, että hän yrittää pönkittää sitä muiden kustannuksella. Mietin vaan, että jos näin on, niin mistä se mahtaa johtua... Periaatteessa hänellä ei olisi mitään syytä tuntea itseään heikommaksi tms. On hyvä koulutus ja tausta, asema jne.. mikäli tällaisia asioita katsotaan joista monet ihmiset ehkä tuntevat ylpeyttä. On kaikenlisäksi erittäin hyvännäköinen, osaa pukeutua hyvin yms.

Mutta usein hänellä tuntuu olevan tarve kertoa sitä, miten paljon hänellä mitäkin on. Saattaa esim. aivan yhtäkkiä ottaa puheeksi vaikkapa sen miten hänellä on rahaa (siis ei puhu summista, mutta antaa ymmärtää...) Siinä me muut sitten ihmettelemme (tai oikeastaan minä, koska jostain syystä hänestä on mukavaa kehuskella näillä asioilla juuri minulle) että mitäköhän tuolla taas oli tekemistä minkään kanssa...

ap

Vierailija
6/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oletteko sitä mieltä, että tuolla tyypillä voisi olla heikko itsetunto? Jotenkin tuntuu, että hän yrittää pönkittää sitä muiden kustannuksella. Mietin vaan, että jos näin on, niin mistä se mahtaa johtua... Periaatteessa hänellä ei olisi mitään syytä tuntea itseään heikommaksi tms. On hyvä koulutus ja tausta, asema jne.. mikäli tällaisia asioita katsotaan joista monet ihmiset ehkä tuntevat ylpeyttä. On kaikenlisäksi erittäin hyvännäköinen, osaa pukeutua hyvin yms.

Mutta usein hänellä tuntuu olevan tarve kertoa sitä, miten paljon hänellä mitäkin on. Saattaa esim. aivan yhtäkkiä ottaa puheeksi vaikkapa sen miten hänellä on rahaa (siis ei puhu summista, mutta antaa ymmärtää...) Siinä me muut sitten ihmettelemme (tai oikeastaan minä, koska jostain syystä hänestä on mukavaa kehuskella näillä asioilla juuri minulle) että mitäköhän tuolla taas oli tekemistä minkään kanssa...

ap

Vierailija
7/7 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän perheellinen vai " vanhapiika" ?

Meidän työpaikalla pahempi hankala tapaus on 50v, perheetön ja yksinäinen nainen.

Olen huomannut että tuon määrityksen omaavilla on useammin juuri vastaavia henkisiä ongelmia jotka heijastuvat sitten heidän käytöksessään. Meillä pomo töissä sanoikin, että ei aio enää ikinä palkata ketään lapsetonta " kypsempää" naisihmistä työyhteisöömme. Siellä näitä on tällä hetkellä kaksi ja molemmat ovat niin hankalia että!!!

Itsetunnossa on varmasti myös ongelmia.

Miehelleni olen näitä työpaikan ongelmia purkanut, ja hän mielestäni sanoi osuvasti. Eihän tuo ongelmatapaus ole ikinä joutunut tekemään kompromisseja ja sovittelemaan tilanteita kenenkään kanssa kun on yksinäinen ihminen. Ei siis kertakaikkiaan osaa ottaa toista huomioon. Ei osaa ajatella lapsiperheellisen asioita eikä käsitellä arkisia asioita, kuten lapsen sairasteluja ja lomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi