Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selkäkipu ja alaraajojen puutuminen

Vierailija
11.08.2025 |

Tuntuu myös "sähkömäistä" tuntemusta alaselässä. Tietty liike saa sen aikaan. Yritän olla ilman kipulääkkeitä, mutta etukeno asento saa melkein jalat lähtemään alta. Makuulla ollessa kipua ei juurikaan ole.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä mene minnekään kunnalliseen ihmeteltäväksi vaan sairaalan päivystykseen.

Vierailija
22/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äläkä mene minnekään kunnalliseen ihmeteltäväksi vaan sairaalan päivystykseen.

Ei sinne oteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika selvä discuss prolapsi, eli välilevyn pullistuma. Nykyisi niitä ei leikata. Diagnoosi on varma jos menet selälleen ja yrität nostaa jalan suorana ylös. Kokeile auttaako etu/takareisien venyttely. 

Kyllä leikataan. Mut leikattiin 2021 kiireellisenä, vietiin ambulanssilla sairaalaan.

Oli kaksi erittäin kookasta prolapsia ja koko välilevy oli revennyt kaikista kerroksistaan. Erittäin paha hermopinne enkä kyennyt kävelemään enää lainkaan. En päässyt lattialta ylös. Sitä ennen olin ollu kivuissa 10 kk, koko ajan pahentuen. Kipu ei ollu selässä, vaan ainoastaan perseessä ja jalassa. Jalkaan jäi ikuinen hermovaurio.

No eipä meitä joilla ei kipua ja jalat kantaa edes tutkita.

Vierailija
24/24 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on syy mennä päivystykseen, heti! Ymmärrätkö, että tuossa on vaarana halvaantuminen?

En halua kertoa tarkemmin ettei mua tunnisteta, mutta sanon vain, että on kokemusta ja tuossa vaiheessa on jo kiire.

Minä menin päivytystykseen näillä oireilla ja käskettiin pois. Lääkäri ei tkssa tienny mitää ja hoitaja naureskeli vieressä...halvaannunkohan nyt.