Riittääkö Atlantin ylitykseen alumiini Buster ja 20 hp Yamaha perämoottori?
Kommentit (27)
Hyvin riittää kunhan ottaa myös airot ja rakkolaastaria mukaan! Bon voyage!
Airoja kannattaa ottaa myös. Monta paria.
Mikä Buster? Niitä on kovin monen kokoisia? 20-heppanen yamaha toki viittaisiin johonkin pieneen malliin?
Ja pelastusliivit ja pilli johon voi puhaltaa jos on hätä.
Buster on uppoamaton, mikä on aika kätevää monimetrisessä aallokossa, ei ole heti venen pohjassa.
Riittää, mutta kolme varatankkia bensaa ei. Tuohon veneeseen et saa bensaa niin paljon mukaan, että riittäis.
Ei sillä Kolumbuksella ollut edes perämoottoria. Hyvin pärjää.
Terhi on parempi vaihtoehto kuin yömaha. Ainakin jos siinä on Bingin bensapumppu.
Vierailija kirjoitti:
Riittää, mutta kolme varatankkia bensaa ei. Tuohon veneeseen et saa bensaa niin paljon mukaan, että riittäis.
https://www.buster.fi/fi/buster-phantom/phantom#busterQ=&accentPanel=20…
"Suurin Buster ikinä"
Tuohon saisi yli 10 000 litraa bensiiniä mukaan kantavuuden puolesta. Kyllä se varmaan riittäisi Atlantin ylitykseen. En ole laskenut, mutta kuvittelisin riittävän. Enemmän pelkäisin miten tuolla pärjää avomerellä jos myrsky yllättää.
Minä olen kerran mennyt. Oli Suvi 420 lasikuitusoutuvene ja 5,5 heppainen Tohatsu.
Hyvin riitti 2 jerrykannua pensaa ja evääksi kori olutta ja 4 purkkia nötköttiä.
Ja paketti näkkäriä tietystikin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kerran mennyt. Oli Suvi 420 lasikuitusoutuvene ja 5,5 heppainen Tohatsu.
Hyvin riitti 2 jerrykannua pensaa ja evääksi kori olutta ja 4 purkkia nötköttiä.
Ja paketti näkkäriä tietystikin.
Ja kalavehkeet mukaan tietysti. Ja suolaa.
On siitä uitukin yli, joten mikä ettei.
Atlannin ylittämiseen tarviit jotain 800 litraa bensaa. Se on 5000 km matka.
Pekka Piri. Avoveneellä Islantiin äänikirja.
Kuuntele aluksi. Ei mennyt henki ja navigointiakin tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.buster.fi/fi/buster-phantom/phantom#busterQ=&accentPanel=20…
"Suurin Buster ikinä"
Tuohon saisi yli 10 000 litraa bensiiniä mukaan kantavuuden puolesta. Kyllä se varmaan riittäisi Atlantin ylitykseen. En ole laskenut, mutta kuvittelisin riittävän. Enemmän pelkäisin miten tuolla pärjää avomerellä jos myrsky yllättää.
Meinaat, että 20-heppaisella jammulla kulkisi hyvinkin tuossa lastissa?
Tasapohjaiset sisävesiveneet ovat merellä itsemurhaa. Pitää olla köli
Vierailija kirjoitti:
On siitä uitukin yli, joten mikä ettei.
No ei ole. :D
Onhan se lätäkkö soutamallakin ylitetty !
Vierailija kirjoitti:
Terhi on parempi vaihtoehto kuin yömaha. Ainakin jos siinä on Bingin bensapumppu.
Ai Terhin perämoottori on parempi?
Eikös se joku britti tullut joskus kylpyammeellakin yli.