On tää työnhaku kyllä toivotonta
Olen useamman vuoden tehnyt vuokrafirman kautta keikkatöitä. Mutta tästä huolimatta mihinkään yritykseen en kelpaa omaksi vakituiseksi työntekijäksi, vaikka kuinka olisi alan osaamista ja kokemusta. Ja näitä yrityksiä on ollut sekä sellaisia, joissa olen tehnyt keikkaa, että täysin ulkopuolisia, eikä minulla noihinkaan yrityksiin, mihin olen vuokratyöläisenä keikkaa tehnyt tietämäni mukaan ole mitään estoja, että minkään sopimuksen mukaan minua ei sinne voisi ottaa töihin.
Mutta luulisi sitten taas toisaalta, että jos olisin osaamaton ja kelvoton työssäni, niin sieltä tulisi hyvin nopeasti viestiä vuokrafirmaan, että tuota työntekijää emme enää halua täällä nähdä, joten tässä vaan ihmetyttää, että mikä oikein on ongelmana, vai onko vaan -kuten epäilen- että oikeasti työnantajille mikään ei ole tarpeeksi hyvä.
Joskus hieman kyllä epäilyttää, että onko tuo, että olen vuokrayrityksessä työnantajien mielestä jonkinlainen merkki, että tuota työnhakijaa ei varmana oteta töihin. Että olisk vain parempi jäädä kokonaan työttömäksi
Kommentit (4)
Jossain on aina halvempi työntekijä. Yritykset ei halua palkata vakituiseksi koska se tulisi halvemmaksi. Nykyään työt on vaan urakoita joihin palkataan vähäksi aikaa työntekijät ja sitten potkitaan pois koska se tulee halvemmaksi.
Voi että kun ois edes niitä keikkatöitä. Ei oo edes niitä. En tiedä miten tuo pimeä talvi, miten sitä muka jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi että kun ois edes niitä keikkatöitä. Ei oo edes niitä. En tiedä miten tuo pimeä talvi, miten sitä muka jaksaa.
Samaa ajattelen minäkin, että olisipa edes jokin kuukauden lyhyt pätkä, osa-aikatyötä tai keikkatöitä niin olisin tyytyväinen.
Kaikille ei enää riitä töitä 2020-luvun Suomessa - tai ei ainakaan sellaisia töitä, joista maksettaisiin asiallista palkkaa. Digitalisaatio, automatisaatio ja leikkaukset ja yt:t vievät koko ajan työpaikkoja. Hyvätkin työntekijät jäävät pysyvästi työttömiksi.