Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oodi-kirjasto

Vierailija
10.08.2025 |

Kävin siellä kesälomalla ja olin aika yllättynyt, lähinnä positiivisesti. Kolmannesta kerroksesta avautuu mahtavia näkymiä varsinkin eduskuntaan päin ja oli hauskaa kävellä ylämäkeen rakennuksen terävään päätynurkkaukseen. Terassilla oli myös mukava istuskella ja katsella Eduskuntataloa.

Hieman erikoinen ratkaisu on minusta kahvila keskellä lukusalia. Kirjasto luottaa paljon ihmisten kykyyn käsitellä kirjoja täysien kahvikuppien ja tahmeiden viinereiden lähellä. Kahvin ja pullan tuoksu lisää kuitenkin paikan olohuonemaista tunnelmaa.

Rakennuksen toinen kerros oli hieman pettymys, sellainen matala ja ei kovin visuaalisesti näyttävä tila. Olin kuitenkin yllättynyt palvelujen määrästä. Kerroksesta voi vuokrata äänitysstudion ja erilaisia valoisia kokoustiloja. Siellä voi ommella vaatteita ja siellä on jopa tilava keittiö, jossa voi kokkailla vaikka kaveriporukan kanssa.

Vessat ovat tietenkin unisex ja niissä on oudot hanat, joista tulee vesi ja käsienkuivausilma samasta häkkyrästä. Minun piti kysyä neuvoa joltain mieheltä, koska en keksinyt miten sitä käytetään. Hän näytti nauravan tapaukselle työkaveriensa kanssa, kun kävelin heidän kokoushuoneensa ohi.

Alimmassa kerroksessa on suuri ja viihtyisän näköinen ravintola, jossa en valitettavasti ehtinyt käydä.

Hassu yksityiskohta on tietenkin se, että Oodissa pyörii melkein enemmän turisteja kuin kirjaston käyttäjiä. Se ei kuitenkaan näytä haittaavan tahtia ja tuntuu olevan osa paikan avointa luonnetta.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi