Mikä olisi paras tapa auttaa köyhää sukulaista?
Luin eilen taas hesarista juttua köyhyysrajan alapuolella elävistä suomalaisista. Heti tuli mieleen äitini sisko joka tuntuu venyttävän joka penniä (mm. pitää lämmitystä poissa päältä, ostaa myynnistä poistuvia tuotteita kaupasta) ym. että saa peruslaskut maksettua. Elää nyt taiteilija eläkkeellä....
Mikä olisi paras ja hienovaraisin tapa auttaa häntä? RAhaa en ilkeä tarjota, minun kokoiseni vaatteet eivät hänelle sovi, asuu toisessa kaupungissa joten syömäänkään en viikonloppuisin oikein voi kutsua.
Auttakaa auttamaan!
Kommentit (6)
Sitten varsinkin voisit viedä kaappien siivouksessa löytyneet tavarat hänelle, että laittais myyntiin. Näin minä sponssasin köyhää siskoani, joka sai lisätienistejä kirpparipöydästään. Lisäksi hän tietenkin sai ottaa parhaat päältä, jos oli itsellä niille käyttöä.
Ruokaa tai rahaa ei ikinä suostunut ottaman vastaan, mutta kun sain vakuutettua hänet, että hän teki mulle ison palveluksen ottaessaan käytetyt tavaramme eikä mun tarvinnut itse hävittää niitä, toimi tää systeemi ihan hyvin.
Ei kai ne rahat isoja olleet mitkä meidän rojuilla tienas, mutta rikkana rokassa kuitenkin.
Hän on tosi puuhakas ihminen ja meillä voisi läytyä vaikka mitä kierrätettävää tavaraa ja vaatetta. Samoin nuo hedelmät ym pienet ylellisyyssyötävät voisi olla kiva juttu. Ei tule sellainen tunne hänelle että hän nyt olisi jonkun avustuksen kohde, mutta nauttisi varmaan kovasti esim. tuoreista hedelmistä. Lisäksi olen miettinyt ilkeäisikö hänelle viedä meidän vanhan kahvinkeittimen kun hänellä ei ole sellaistakaan.... pannussa keittää levyllä kahvit (tosin taitaa itse tykätä tästä).
AP
tai kahvilaan ja sinä maksat; voit käyttää jotain veruketta että tarjoat vaikka syntymäpäiväsi kunniaksi.
vanhoja huonekalujasi ym. voita myös tarjota jos hänellä näyttäisi olevan sellaisista pulaa.
reilusti esim. sämpylöitä, suolaista piirakkaa tms. jotain mitä sukulaisesi voi laittaa pakastimeen
Vierailija:
hänelle viedä meidän vanhan kahvinkeittimen kun hänellä ei ole sellaistakaan.... pannussa keittää levyllä kahvit (tosin taitaa itse tykätä tästä).AP
Mietin myös tuota että voisi viedä esim. ruokaa mennessä kylään, mutta mietin että onko se jotenkin alentavaa hänelle? Vaatteista voisi aina esim. sanoa että eivät mahdu enää minulle joten " kelpaako sinulle" ?