Seksi ja keskenmeno
Hei kaikille! Tämä kysymys on varmastikin kysytty jo aiemminkin...ja varmaan sata kertaa, mutta kysympähän silti :p Heh
Voiko alkuraskauden aikana harrastettu seksi aiheuttaa keskenmenon? Mulla on itselläni jo kahden henk.koht. tapauksen verran kokemusta/epäilystä asiasta. Mutta tiedä häntä. Lääkäri ei osannut sanoa...
?:|
Kommentit (5)
Kaikkea ne lääkärit vain arvailee, mutta mitään apua en ole saanut. Ei olla kuulemma vieläkään yritetty tarpeeksi kauan :( Jaa...noh, nyt tulee jo vuosi täyteen....turhauttavaa hieman. Kauheaa odottamista, toivoa, pettymyksiä...sitä samaa tylsää ympyrää vain kuukaudesta toiseen.
Mulla tosiaan edellistä edellinen tärppi päättyi siten, että seksin jälkeen seuraavana päivänä raskausoireet loppuivat kuin seinään ja vuoto alkoi oikein rytinällä. Tuntui, että alaselkä räjähtää. Niin kauhea kipu. Vuotoa tuli runsaasti. 3 päivän kärvistelyn jälkeen, kohdussa todettiin tulehdus. Arvelivat sen joutuneen hieman epäonnistuneesta keskenmenosta. Sitten tämä edellinen oli samanlainen tapaus. Seksi ja seuraavaana päivänä km. Nyt ei kyllä onneks mitään tulehduksia.
Uskoisin näiden olleen selkeitä keskenmenoja, koska raskausoireet olivat todella selvät. Ei jäänyt asia millään tavoin huomaamatta (terveisiä vain meidän vessanpytylle) :):):) Mulle on oikeastaan tullut jo kaikenkaikkiaan 4 keskeytymistä vuoden aikana, mutta apua en saa vieläkään....kummaa :(
En voi puhua kuin omasta kokemuksesta, mutta meillä kävi näin.
Olinko nyt sitten rv 8:lla kun muutaman viikon "pidättäytymisen" jälk. oli seksiä ja aloin samana iltana vuotamaan, vuotoa siis tuli vähän kerrallaan lähes joka päivä viikon kunnes pääsin ultraan ( sitten oli ollut jo supistuksiakin) eloton sikiö joka tod. näköisesti jo rv 7 "kuollut".
Minulta katosivat myös raskausoireet kuten pahoinvointi ja tunne raskaudesta. Sen sijaan koko päänahka ja niska kukkivat finnejä..
Terkkari sanoi minulle, että voi olla seksiä vaikka olin vuotanut ei kieltänyt siinäkään vaiheessa. Mutta tiedä häntä, mikä sinun kohdallasi pätee. Toisaalta omaankin fiilikseen asiasta pitää uskoa, jos tuntuu siltä.
Kumpa syy selviäisi tai mikä parasta raskaus jatkuisi onnelliseen loppuun !
korkeintaan vauhdittanut. Eli yhdyntä on siis pistänyt kohtua vähän supistelemaan ja se alkio/sikiö, mikä oli jo muutenkin tulossa ulos, on vain sitten saanut sen "viimeisen niitin". Lisäksi varmaan noita ajatuksia tulee, jos seksiä on muutenkin vain harvoin.
Minulle on sanottu ja olen siitä myös muualtakin kuullut/lukenut, että alkuraskauden keskenmenoa ei voi omalla toiminnallaan aiheuttaa eikä myöskään estää. Joten elä pode syyllisyyttä sen vuoksi, että olisitta itse sen aiheuttanut seksillä, minä en ainakaan siihen usko. Tsemppiä ja voimia jatkoon!
ainakaan omasta kokemuksesta ei voi näin sanoa, mutta ollaanhan me jokainen tietysti "erillaisia" joten takuuseenkaan ei voi mennä.
Onko km:n syytä haettu ?