Lue keskustelun säännöt.
Kokemuksia/tietoa Little Children of Finland (Lilla Cof) Plastasta?
03.04.2007 |
Hei
Onko kukaan törmännyt missään yhteydessä Little Children of Finland eli Lilla Cof -nimiseen keskustelupalstaan? Oma 10-vuotiaani haluaisi liittyä sinne ja minulle se on aivan vieras foorumi. Kaipaisin muiden mielipiteitä. Kiitokset jo etukäteen.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
http://www.getphpbb.com/phpbb/viewforum.php?f=14&mforum=chof
Itse en tuosta mitään juuri ymmärtänyt... Pelaako lapsesi " runea" (www.runescape.com)? Mä olen niin hirveän tiukkapipo, etten ole antanut pian 12 täyttävän poikani pelata sitä, vaikka on kärttänyt... Yksi suuri syy on kyllä sekin, että pelkään haittaohjelmia kuin ruttoa (tarvitsen tietokonetta töiden tekoon), vaikka virus- ja vakoilutorjunnat ajantasalla onkin. Mutta pidän sitä myös oivana tekosyynä - sen on saanut antaa kavereilleenkin! ;-)
Muistan lukeneeni jonkun kommentin, että on tyhmää estää lastensa netissäolo - mesettäminen, chattailu etc., koska lapset " syrjäytyvät" . Säikähdinkin moista ajatusta ja mietin asiaa tovin, mutta tulin siihen tulokseen, että otan sen riskin...
Täällä joku kysyikin neuvoja tietokoneen käytön rajoittamiseen. Minä ainakin rajoitan ja rankasti... Osaksi ihan käytännön syistä, kun tarvitsen konetta itse niin paljon, mutta muutenkin. Internet on todella vaarallinen ase lasten ja nuorten käsissä - silmille räjähtää helposti ihan mitä vaan.
Ja mitä yleiseen netissä " roikuskeluun" tulee, voi tosiaan olla, että lapseni kärsivät tiukkapipoisuudestani, mutta ajattelen asian niin, etten oikeassakaan elämässä halua heidän välttämättä viettävän aikaa ihan kenen tahansa kanssa - kyllä minä ainakin haluan tietää edes noin suurin piirtien keiden kanssa oleilevat. Netissä he ovat " vapaata riistaa" kelle tahansa. Pidän siis tiukan piponi. ;o)
Mutta mitä alkuperäiseen kysymykseesi tulee, niin kyseisestä keskustelupalstasta en tosiaan mitään tiedä, mutta jos lapsesi on " Rune-addikti" (en tarkoita tuota siis pahalla...), niin on tuo palsta kuitenkin jollain tavalla moderoitu ja vaatii rekisteröitymisen, eli ehkä se kuitenkin on ok. Ja saattaahan se jäädä lyhyeksikin innostukseksi.
(Mutta noin muuten peesaan sitä, joka toisessa ketjussa korosti nettikäyttäytymisen opettamista lapsille jo pienestä. Itse olen tosi tarkka omissakin surffailuissani ym., ja tosiaan on hyvin tärkeää olla hyper-epäluuloinen netissä. Mielestäni netissä roikkuminen ei siksikään sovi ihan pienille - en halua jo 6-vuotiaalle selittää maailman raadollisuutta kovin yksityiskohtaisesti... Tavallinen varoittelu riittää, kun pysyy kotipihassa ja pelaa " vaan" Pleikkaa...)