Helatorstain yksinäisyys
En ole koko päivänä ole ollut kontaktissa ihmisiin, yksin istunut kämpässä eikä kukaan minua ole kaivannut.
Kommentit (18)
Kävin kaupassa. Nyökkäsin kassahenkilölle ja sanoin kiitos. Enpä muuta ole jorissutkaan.
Ahdistaa jo huominen kun joutuu töihin ja näkemään muita ihmisiä joiden kanssa on pidettävä jotain keskustelua yllä. Pakko yrittää keksiä jotain puheenaiheita ja muuta. Raskasta on elämä.
Milloin on helatorstai? Kuulostaa hyvin väkivaltaiselta, jolloin taitaa olla viisainta pysytellä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa jo huominen kun joutuu töihin ja näkemään muita ihmisiä joiden kanssa on pidettävä jotain keskustelua yllä. Pakko yrittää keksiä jotain puheenaiheita ja muuta. Raskasta on elämä.
Kannattaa kirjoittaa paperille sopivia puheenaiheita etukäteen ja luntata sieltä jos tulee pulaa puheenaiheista.
Vierailija kirjoitti:
Kävin kaupassa. Nyökkäsin kassahenkilölle ja sanoin kiitos. Enpä muuta ole jorissutkaan.
Iskikö puheripuli? Nyökkäyskin voisi riittää
Onko tänään joku Helatorstai? En huomannut yhtään. Kaupassakin oli melko normaali määrä ihmisiä.
Kävin sauvakävelylenkillä. Yksi tuntematon mies lenkkipolulla kommentoi säätä iloisesti johon vastasin lyhyellä kommentilla. Hyvä tunne jäi tuosta kohtaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tänään joku Helatorstai? En huomannut yhtään. Kaupassakin oli melko normaali määrä ihmisiä.
Eilen oli jonoja.
Helatorstai on kristillistä p4sk44.
~Himmel Fart~
Luulin että on Helluntai. Kiva yllätys tämä Helatorstai tässä vaiheessa. :) Kävely ulkona? Onko video tai kirja. Ristikkolehti. Internetkeskustelu.
Mutta onneksi ei helluntain. Siihen ehtii vielä yrittää!
Mä oon selannut nettiä koko päivän.
Kävin sentään salilla ja siellä oli porukkaa.
Äitini just samanlainen valittaja. Missä vaiheessa ihmisille, varsinkin vanhemmille ihmisille, on syntynyt käsitys että kaikki lomapäivät pitäisi jonkun viettää heidän kanssaan? Jos minulla on kerrankin pitkä loma, niin todellakin teen omia lomajuttujani ja lähden reissuun puolison kanssa.
Lisäksi joku helatorstaimikälie ei merkitse mitään, miksi sitä pitää juhlia. Kaikki kirkolliset juhlapyhät voisi poistaa ja antaa vuosilomapäiviä tilalle. Vähenisi merkittävästi yksinäistenkin ahdistus, kun joulupäivä olisi normaali työpäivä. Toki sen saisi ottaa lomaa jos haluaa.
En ymmärrä. Jos on yksinäistä, hakeudu johonkin. Valittaminen ei ainakaan auta.
* seurakunnan tapahtumat
* kaupat
* spr - pyydä ystävää/mene ystäväksi
* katso päivän tapahtumat ja etsi sopiva
* mene lenkille
* soita jollekin tuttavalle, mutta älä valita, kysy hänen kuulumisiaan
Noilla pääsee jo alkuun.
Toista sama ~20 vuotta ja tule sitten valittamaan.