Onko muiden 2,5-3-vuotiaat ONGELMALLISIA uloslähtiessä... liittyen esim. pukemiseen, vessassa käyntiin jne??
Kommentit (8)
välillä tuntuu että tulen hulluksi ton lapsen kanssa.
Lisäksi ulkovaatteet pitäisi aina saada itse valita... no ei onnistu sekään... pissalla ei suostu käymään ennen pukemista uhmallakaan ja sitten lorisee...
terv. Tänään melkein järkensä menettänyt viimeisillään raskaana oleva, joka tietää, että yhden kanssa pitäisi olla helppoa (kai)
Ihan tasaisen vaikeeta on. Ja on ollut syntymästä asti. Siksi enää ei hetkauta, kun ollaan jo yli 2,5 vuotta harjoiteltu...
Eritoten vessassakäynti ja pukeminen sekä portaiden kulkeminen (asutaan 3. kerroksessa). Kaikki pitää tehdä itse, mutta joku vaate jää kuitenkin jumiin, sitten huutaa apua, kun autan niin raivostuu, repii vaatteet uudestaan pois kun haluaa tehdä itse....
Ulos lähtiessä ei niin millään suostu vessaan, muuten käy itsenäisesti. Onneksi vahinkoja ei silti satu usein. Portaissa haluaa kävellä, ei saa ottaa kädestä, ei halua ottaa tukea seinästä tai kaiteesta... Yleensä siis kannan, hillittömän huudon säestämänä.
Onneksi on muuten helppo. Ja onneksi tulee kesä, pukemista vähemmän ja märät housut voi vaihtaa ulkonakin!
mutta viisivuotias on ihan hirvee...
nyt pitäisi passata kaikki pukemisesta ja syöttämisestä lähtien. Tilanne tosin nyt sellainen että äidin huomiota vie paljon vauva...
Eli toivotonta tämä on =DD
Ja sitten kun on kiire lähteä jonnekin ja se itse pukeminen kestää ja kestää niin että äiti joutuu vähän auttamaan, niin siitäkös nousee hirveä meteli.