Terveet, kuinka usein teillä on vatsa sekaisin?
Ihan vain mielenkiinnosta.
Lääkittynä suolivaivaisena itselläni ehkä kerran kuussa. Ennen lääkitystä pahimmillaan päivittäin.
Kommentit (27)
Vain silloin kun juon kahvia kauramaidolla. Eli ei enää.
Mikä lääkitys?
Ainakin kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys?
Ainakin kerran kuussa.
Ap:lla sappihappojen imeytymishäiriö. Pussillinen kolestyramiinia päivittäin pitää oireet kurissa. Diagnoosiin pääsy kesti 20 vuotta...
Noin kerran kymmenessä vuodessa. Silloin nautin keltaista Jaffaa pienin kulauksin.
Hyvin harvoin, kerran pari vuodessa, jos silloinkaan.
Joka toinen lauantai, kun otan perjantai-iltana Laxoberonin. Ongelmia ei sinänsä ole, mutta rakastan sitä tyhjää tunnetta. En kuitenkaan uskalla ottaa laksatiiveja kuin kerran kahdessa viikossa.
Menkkojen aikana vatsa saattaa olla vähän sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen lauantai, kun otan perjantai-iltana Laxoberonin. Ongelmia ei sinänsä ole, mutta rakastan sitä tyhjää tunnetta. En kuitenkaan uskalla ottaa laksatiiveja kuin kerran kahdessa viikossa.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä lääkitys?
Ainakin kerran kuussa.
Ap:lla sappihappojen imeytymishäiriö. Pussillinen kolestyramiinia päivittäin pitää oireet kurissa. Diagnoosiin pääsy kesti 20 vuotta...
Minulla diagnosoitiin sama joskus 90-luvun loppuvuosina. Söin Questrania muutaman vuoden, kunnes kyllästyin kirkkaan veren valumiseen pehvasta. Lopetin, ja verenvuoto loppui. Tajusin paljon myöhemmin, että lääke on hartsia, jolle olin allerginen, ja heikensi K-vitamiinin imeytymistä, siksi veri lensi. Tiukalla suolistosairaiden ruokavaliolla sain jokaikin aikaa mahan kuntoon, mutten jaksanut tiukkaa diettiä. Nykyään kura lentää harva se päivä, muttei onneksi yhtä pahasti kuin pahimpina läpipaskovuosina, jolloin anemisoiduin. Eivät ole keksineet Questranille kai mitään korviketta hartsiallergisille. Alflorexillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla diagnosoitiin sama joskus 90-luvun loppuvuosina. Söin Questrania muutaman vuoden, kunnes kyllästyin kirkkaan veren valumiseen pehvasta. Lopetin, ja verenvuoto loppui. Tajusin paljon myöhemmin, että lääke on hartsia, jolle olin allerginen, ja heikensi K-vitamiinin imeytymistä, siksi veri lensi. Tiukalla suolistosairaiden ruokavaliolla sain jokaikin aikaa mahan kuntoon, mutten jaksanut tiukkaa diettiä. Nykyään kura lentää harva se päivä, muttei onneksi yhtä pahasti kuin pahimpina läpipaskovuosina, jolloin anemisoiduin. Eivät ole keksineet Questranille kai mitään korviketta hartsiallergisille. Alflorexillä mennään.
No voi perse! Mulla onneksi Questran ja rinnakkaiset ovat toimineet jo 7v. FODMAP-ruokavaliolla menen. Vitamiiniarvoja seuraillaan välillä. Toivottavasti sinulle löytyisi sopiva lääke. Tiedän niin hyvin, mitä tuo on. Ap
Ei koskaan ole maha sekaisin vaikken terve olekaan.
Helteellä oli jatkuva ripuli. Meni ohi kelin viilennyttyä.
Muutaman kerran vuodessa