Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruusu - miksi se vaatii sairaalassaoloa?

Vierailija
08.08.2025 |

Mulla kerran on ollut ja kolme vuorokautta siellä pötköttelin. Ensin oli kolmennen tunnin välein antibiootti. Sitten neljän ja lopulta kuuden... sen jälkeen sain kotiin vielä tablettimuodossa kahden viikon kuurin. Sitä ei tarvinnut jatkaa.

En silloin hoksannut kysyä, että miksi siellä isaraalassa piti olla.

Mulla on taas tuommoinen muhiva haava tullut ja pelkään ruusun toistuvan. Eihän siitä muutaongelmaa ollut kuin sairaalassa olo. Kovan kuumeen nosti, että nukuin, mutta olishan sitä kotonakin voinut  nukkua. Tylsäähän siellä oli ja ei niin hyvää ruokaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ruusu eli erysipelas ei oo kovin paha ja potilas on hyväkuntoinen ja kotona joku joka voi huolehtia esim. ruokahuollon, voi hyvinkin olla kotona ja saada antibiootit joko polikliinisesti (käydä tk:ssa 3-4x/vrk tipalla) tai kotisairaalasta. Jos yleisvoinnista on huoli tai on yksinasuva huonokuntoinen, sairaalahoito on välttämätön.

Mulla oli uusi työpaikka . Koeaika, töissä jotain tyyliin 3 viikkoa. Ruusu iski (taas jälleen noin viidennentoista kerran).  Ahdisti hirveästi, koska koeaika. Kävin päivystyksessä illalla töitten jälkeen. Sovin kotisairaanhoidon kanssa, että käyvät piikittämässä aamulla ennen töihinlähtöä, sitten työpaikan kahvihuoneessa kahdelta ja illlalla sitten kotona.

Oli oikein hyvä järjestely. Töissä olin koko ajan ja samassa paikassa vieläkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi