Tytölle nimeksi Impi?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ehdoin tahdoinko pitää lapsi altistaa kiusaamiselle?
Mille kiusaamiselle? Nykyajan lapset eivät tiedä mitä impi tarkoitti entisaikaan, Kalevalastako se merkitys nyt on peräisin. Impi immyt. Eli neitsyt. Ei kukaan lapsi tuota tiedä.
Näin on.
Siis nykyään seksi ei ole sellainen tabu-aihe kuin ennen, jolloin kaikki seksiin vähänkin viittaava sai aikaan hihittelyä yms. Niinpä arvelen, että ei nykyihmisiä kiinnosta enää mitkään sanoihin ehkä liittyvät merkitykset. Ja itse asiassa seksuaalinen kokemattomuus on paljon kiinnostavampaa kuin suuri kokemus.
Ei. Miksei sitten Himpi, Limpi, Kimpi, Mimpi, Nimpi, Simpi jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mille kiusaamiselle? Nykyajan lapset eivät tiedä mitä impi tarkoitti entisaikaan, Kalevalastako se merkitys nyt on peräisin. Impi immyt. Eli neitsyt. Ei kukaan lapsi tuota tiedä.
Viimeistään teini-iässä kiusataan. Sitäkö haluat. Maailmassa on tuhansia nimiä, miksi pitää valita joku kiusaamiselle altistava.
No höpöhöpö. Nykyajan nuoret nauraa, jos jonkun nimi on Jonne. Eivät he näitä vanhan ajan juttuja tiedä. Omalle 15-vuotiaalle sanoin kerran, että hyi yrjö. Piti ihan selittää, että se on muuten oksennus. Sen sijaan hän tiesi synonyymit purjo, laatta, leksa ja spytta. Minun piti sitten vuorostani kysyä, että spytta?
Vierailija kirjoitti:
Eihän nämä lukutaidottomat nuoret enää tiedä, mitä impi tarkoittaa.
Tuli mieleeni kun nuorena mentiin kaverin kämpille niin vuokraemäntänsä tuli saunasta pyyhe ympärillä ja sanoi, olen impenä ja meni pukeutumaan, siis tarkoitti olla alasti.
Vierailija kirjoitti:
Siskojen nimet Impi ja Lempi, veljen nimi Umpi
Veljen nimi voisi olla Umpi tai sitten Immo, Immanuel... tms.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleeni kun nuorena mentiin kaverin kämpille niin vuokraemäntänsä tuli saunasta pyyhe ympärillä ja sanoi, olen impenä ja meni pukeutumaan, siis tarkoitti olla alasti.
Hyi kauhea
Vierailija kirjoitti:
Siis nykyään seksi ei ole sellainen tabu-aihe kuin ennen, jolloin kaikki seksiin vähänkin viittaava sai aikaan hihittelyä yms. Niinpä arvelen, että ei nykyihmisiä kiinnosta enää mitkään sanoihin ehkä liittyvät merkitykset. Ja itse asiassa seksuaalinen kokemattomuus on paljon kiinnostavampaa kuin suuri kokemus.
Jos tytön nimi on Impi tai Virginia, mielestäni sukupuolten välisen tasa-arvon nimissä pojalle voisi antaa nimeksi "neitsytpojilta kuulostavia nimiä" kuten Sven tai Virginius.
Afrikkalaisille Impi voisi olla hämäävä tytön nimenä.
https://en.wikipedia.org/wiki/Impi