Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon matkustelleet! Mikä on ollut paras maa, jossa olet ollut?

Vierailija
08.08.2025 |

Itse tykkään Usasta.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani. Kahden viikon matkalla en nähnyt yhtään Timppaa tai Karvista.

Vierailija
22/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitto ennen vanhaan..siellä tunsi olevansa Kroisos,ja tietysti käytin sitä hyväkseni..oi niitä aikoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanja. Kävin ennen kuin paikalliset alkoivat ärsyyntymään turisteista. Ihmiset olivat mukavia, ruoka on hyvää, ilmasto miellyttävä. Paljon tekemistä ja näkemistä. 

Skotlanti on toinen. Ihmiset ovat hyvin ystävällisiä. 

Espanjassa paikalliset ovat ärsyyntyneitä turismista vain tietyillä seuduilla, ja eivät sielläkään tietenkään kaikki, koska huomattava osa saa elannon turisteita. Mutta kokeile vaikka Kastiliaa. Helpolla ei tule törmäämään minkäänlaiseen turismivastaisuuteen.

Vierailija
24/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curacao

Vierailija
25/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitto ennen vanhaan..siellä tunsi olevansa Kroisos,ja tietysti käytin sitä hyväkseni..oi niitä aikoja..

Tallinnassakin viina virtasi, tissit vilkkui ja perse pyöri suunnilleen muutamasta markasta. Voi niitä aikoja. Tulispa Suomeenkin kunnon lama.

Vierailija
26/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, Costa Rica, Kanada ja Etelä-Afrikka.

Vaikea valita sillä ainoa maa johon ei kiinnosta palata uudestaan on Pohjois-Irlanti. Kaikkialle muualle lähtisin heti uudestaan.

Australia ja Uusi-Seelanti + Etelä-Amerikka ovat vielä reissaamatta.

Vierailija
27/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallan Alpit ja Madeira

Vierailija
28/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta USAssa on ollut kiva lomailla. Viihdyn siellä monella tapaa. Australia on toinen mistä olen tykännyt. Luulen, että itsellä vaikuttaa se, että kulttuuri ei ole liian erilainen ja joka paikassa pärjää englannilla.

Euroopassa Portugali on oma lemppari. 

Vierailija
29/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espanja. Kävin ennen kuin paikalliset alkoivat ärsyyntymään turisteista. Ihmiset olivat mukavia, ruoka on hyvää, ilmasto miellyttävä. Paljon tekemistä ja näkemistä. 

Skotlanti on toinen. Ihmiset ovat hyvin ystävällisiä. 

Espanjassa paikalliset ovat ärsyyntyneitä turismista vain tietyillä seuduilla, ja eivät sielläkään tietenkään kaikki, koska huomattava osa saa elannon turisteita. Mutta kokeile vaikka Kastiliaa. Helpolla ei tule törmäämään minkäänlaiseen turismivastaisuuteen.

Kiitos vinkistä, en ole tosiaan käynyt Espanjassa vuosikausiin, niin perustan tämä vain siihen mitä olen nähnyt netissä :D 

Vierailija
30/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintalaatu, Etelä-Afrikka kunhan huomioit turvallisuus näkökohdat. N. 70 maan ja satojen reissujen kokemuksella. 

Vierailija
31/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuukauden Barcelonassa ja pari viikkoa Berliinissä, nämä reissut jäivät mieleen parhaalla tavalla. Molemmissa paikoissa oli myös vaaratilanteita, mutta kokemukset avartavat ja viisastavat.

Barcelona oli herttainen ja suomalaisluonteelle mukavan rauhallinen paikka ennen joulunpyhiä. Paikalliset ovat hiljaisia ja antavat tilaa. Se yllätti miten ujoja etenkin nuoret aikuiset olivat puhumaan englantia. Paikalliset kuitenkin paikkaavat kielitaidon puutteet eleillä ja asenteella ja tekevät näin asiansa selväksi. 

Berliini oli boheemi, mutkaton ja tunnelmaltaan tosi monipuolinen. Yhdessä hetkessä istuin kahvilla rokokoo-tyyppisessä korttelissa helmikorumummeleiden seassa antiikkihuutokaupan edessä ja iltapäivällä pakenin henkeni edestä agressiivisia huumeidenkäyttäjiä jotain jokirantaa pitkin todella hämäräperäisellä asuinalueella. Kävelimme puolison kanssa mahdollisimman paljon ja korttelien varakkuus ja loistokkuus vaihtui välillä hyvinkin nopeasti laudoitettuihin ikkunoihin ja porttikongeissa makaaviin narkkareihin.

Berliinin rentous kuitenkin ilahdutti ja se ettei esim.  ulkona juomista tai kadulla tanssimista katsottu pahalla. Iäkkäätkin naiset käyttivät rohkeasti lyhyitä mekkoja ja nahkarotsia, punkkareita oli paljon. Ulkotoreilla myyjät olivat helposti lähestyttäviä maailmankansalaisia ja päädyimme usein vieraiden ihmisten kanssa seuraavaan paikkaan.

Skotlanti on tosin 1. listalla maista joihin tahdon ehdottomasti matkustaa. Luulen että rakastun siihen heti, itseasiassa kaipuu sinne on valtava jo nyt!

Vierailija
32/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja

Vierailija
33/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovenia, Skotlanti, Norja 

Vierailija
34/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja kesällä, Espanjan Aurinkorannikko ja Kanaria talvella. Japani kaupunkilomakohteena. Tämä 45 maan otoksesta.

Vierailija
35/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt 60+ maassa, enkä osaa vastata kysymykseen. Paras millä mittarilla? On ollut erikoisia kokemuksia paljonkin, ja niillä on oma arvonsa.

Ehkä vastaan Itävalta, sinne palaan aina uudelleen ja uudelleen. Rakastan alppeja (vaikka himalajakin on nähty). Sveitsi on kiva, mutta kallis, Ranska liian kaoottinen minun makuuni. 

Italia on toinen maa, johon aina palaan. Mutta oikeastaan minnekään muualle en. 

Mun lempimaat on Italia, Itävalta, Sveitsi ja Ranska. 

Vierailija
36/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovenia, Italia, Sveitsi. 

Ei millään pahalla, mutta minusta USA on hassu vastaus siksi, että USA on suurempi kuin Eurooppa, ja siellä on varmasti suuria eroavaisuukdia eri osavaltioiden ja alueiden välillä.

Mutta joo, maata tässä kysyttiin. Mutta jos minua kiinnostaisi matkustaa USA:an niin kaipaisin spesifimpejä vinkkejä. 

Vierailija
37/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top 5: Iran, Armenia, Paraguay, Venäjä, Chile.

Vierailija
38/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tallinnassakin viina virtasi, tissit vilkkui ja perse pyöri suunnilleen muutamasta markasta. Voi niitä aikoja. Tulispa Suomeenkin kunnon lama.

Täällä vaan on niin vähän kauniita naisia ettei siitä viittis sitäkään vähää maksaa.

Vierailija
39/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia. Ehdottomasti! 

Vierailija
40/53 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi-Seelanti, Italia ja Norja on mulla kärjessä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme