Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä lomalla, kun ei koe olevansa edes loman tarpeessa?

Vierailija
08.08.2025 |

Jäin tänään 4 viikon kesälomalle, mutta en ole kuormittanut edes niin, että kokisin olevani loman tarpeessa!  

Teen töitä vain 3 (ja joka 3. viikko 4) päivää viikossa, se varmaan johtuu siitä.

Työ on helpohkoa, fyysisesti kuormittamatonta sisätyötä, monet kotityöt ovat paljon raskaampia. Siksi pelkään, että istun tässä läppärin ääressä koko loman 😭

Oon jo 53v. joten mistään nuoruuden elämättömästä elämästä, joka jäisi elämättä, ei ole kyse. Emme pystyneet menemään nyt kesällä lasteni kanssa mihinkään, kun minulla ei ollut lomaa, ja poden siitä huonoa omaatuntoa. Ja siksi koen, etten minäkään saa lähteä nyt mihinkään ulkomaille edes.

Minulla on puutarha, mutta en pysty tekemään siellä mitään, koska kuntoni on niin huono. Yksi reissu minulla on tiedossa, joka on kotimaassa, 1 tai 2 yötä se vie. Jipii. 

Inhoan myös kävelyä ulkona, kun asun maalla, missä ei ole maantien reunassa mitään katseltavaa.

En tykkää pahemmin käydä marjassa enkä sienessä, koska selkä ei kestä ja se on mielestäni nykyisin muutenkin tylsää.

Kotona voisin tehdä jonkinlaista tavarankarsimisprojektia, mutta onpa mieltä ylentävä teema 4 viikon lomalle. Sitä silti teen varmaan osan lomasta silti. Mutta... mihin ihmeeseen mä käytän tän ajan??? Vai onko tää vain jonkinlainen töistä pois joutumiskriisi ja totun pian taas vain olemaan, niin, että kun pitää palata töihin takaisin, kiroilen sitä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsi ne tavarat, vie kirppikselle tai laita nettiin myyntiin, kummasti kamaa löytyy koko ajan lisää. Tee päiväretkiä/yhden yön hotelliretkiä lisää, käy leffassa, vaihda järjeststä, näe tuttuja, lue, käy uimassa/jumpalla, tee palapeliä/käsitöitä, sisusta, opettele uusi ruokalaji, katso joku sarja... 

Vierailija
2/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalle jäädessä ei kuuluisikaan olla ylikuormittunut, ettei loma kulu toipumiseen. Valitettavasti monet ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue kirjoja? Opettele joku uusi juttu, esim. uusi kieli vaikka Duolingosta. 

Vierailija
4/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmottelee itseäsi

Vierailija
5/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene takas töihis tai etti jotain väliaikaista jos olet noin työnarkomaani etkä osaa vain olla. Säälittävä ihminen. Mulle 4 viikkoa on ihan liian vähän lomaa. Ei ehdi laiskottelulta tehdä kaikkia suunniteltua.

Vierailija
6/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy tallinnasta hakee matkalaukku täyteen halpaa vodkaa.

Vierailija
7/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan loman tarpeessa lomalle jäädessäni. Lomat kuitenkin on pidettävä. 

Vierailija
8/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on ihmisen parasta aikaa!

Vierailija
9/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen tottuu. Jos selkä on huono, voisitko ottaa loman kuntoutuksen kannalta? Ui, venyttele, joogaa. Istumatyö on se kaikkein pahin. Aloita ihan rauhassa pienin askelin pari venytystä per päivä ja sitten vaikka youtubevideoiden tahtiin.

Vierailija
10/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota joku toinen työ loman ajaksi.

Vierailija
11/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota joku toinen työ loman ajaksi.

Kaveri tekee aina keikkaa toiseen paikkaan lomalla, kun ei jaksa vaan olla.

Vierailija
12/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Duolingo on aivan paska, ei sieltä opi mitään. Sen sijaan otat esille listan jossa on 1000 yleisintä sanaa kohdekielestä (löytyy googlettamalla), ja opettelet niistä 10-20 päivässä.

Vierailija
13/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Duolingo on aivan paska, ei sieltä opi mitään. Sen sijaan otat esille listan jossa on 1000 yleisintä sanaa kohdekielestä (löytyy googlettamalla), ja opettelet niistä 10-20 päivässä.

No minä olen oppinut sieltä kieltä, jota en entuudestaan osannut sanaakaan, niin hyvin, että nyt pystyn lukemaan yksinkertaisia kirjoja sillä kielellä ja ymmärtämään radio-ohjelmistakin jotain, vaikken nopeasti puhuttua asiaa pysty kunnolla ymmärtämään.

Vierailija
14/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on puutarha, mutta en pysty tekemään siellä mitään, koska kuntoni on niin huono."

Ala nyt hyvä ihminen laittaa itseäsi kuntoon! 

Vierailija
15/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 5 kesää putkeen kesälomalla töissä toisella työnantajalla, kesähessuna niin sanotusti. Tänä kesänä en ollut, lomalla matkustettiin.

Vierailija
16/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaile arvontoihin. Ilmoittaudu nettigallupoeihin. Sanaristikot, aikuisten värityskirjat, käsityöt, lukeminen, kiinnostaako näistä mikään? Tee kävelyretkiä.  Itse jäämässä eläkkeelle ja tekemistä riittää. 

Vierailija
17/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sanot että kunto on huono, niin siinäpä sulle tehtävää..Alat kuntoilemaan joka päivä monipuolisesti, loppuaika meneekin sitten levätessä.

Vierailija
18/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen oppinut sieltä kieltä, jota en entuudestaan osannut sanaakaan, niin hyvin, että nyt pystyn lukemaan yksinkertaisia kirjoja sillä kielellä ja ymmärtämään radio-ohjelmistakin jotain, vaikken nopeasti puhuttua asiaa pysty kunnolla ymmärtämään.

Sama juttu. Riippuu varmaan siitä kuinka tehokkaasti opiskelee vai käyttääkö Duolingoa lähinnä vaan pelaamiseen. Omaa kielitaitoani se on parantanut huomattavasti.

Vierailija
19/19 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alat laittamaan itseäsi kuntoon, hyvä ihminen! Liike on lääke. Ajattele missä kunnossa olet 10 v. kuluttua, jos jo nyt sanot, ettet pysty tekemään mitään.

Aloita hankkimalla kävelysauvat ja korvanapit (siis kuulokkeet), liity johonkin äänikirjaklubiin (niillä on koko ajan kolmen kk ilmaistarjouksia) ja sitten menoksi! Napit korviin, puhelin äänikirjoineen taskuun ja sauvat heilumaan. Ennenkuin huomaatkaan, olet tunnin kävellyt.

Ja kotona voi tehdä monenlaista kuntoilua ilman mitään välineitä, kunhan vaan päättää tehdä. Katsopa vaikka Instagramista/Facebookista Easyfitnessoverfifty- videoita. 10-15 min päivittäin vaikka keittiön pöydän ääressä tekee ihmeitä rapakunnolle.

Siinä sinulle lomaprojektia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi