Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa klo 14 saakka

Vierailija
03.04.2007 |

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä pelkään eniten...

Vierailija
2/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisilla kivunlievityksillä, hengitystekniikalla, kätilön antamilla rentoutus ym ohjeilla tilanteesta varmasti selvitään. Luotat itseesi ja luotat henkilökuntaan.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritamme raskautta, olemme yrittaneet noin vuoden verran. Talla kierrolla menkat ovat lahes 3vk myohassa. 2vk myohas kun olivat, alkoi tuhruvuoto, rusehtavaa ja todella pienta, loppui paivan paasta. alkoi taas ja loppu puoles paivas, samoin kolmannen kerran. Nyt taas ei tuu mitaan. olen tehny kaks testia, toisen ku 10pv myohas, toisen ku 14. Nega. Voiko olla vaaras vai mita taa on. Laakariin sain ajan vasta 2vk paasta.

Vierailija
4/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio on nykyään lähes aina onnistunut toimenpide ja hengenvaara on minimaalinen. Minua rohkaistiin kovasti, kun jouduin sektioon tarjontavirheen + lapsen suuren koon vuoksi vuoksi.

Ystäväni kärsii synnytyspelosta ja siihen lääkkeeksi tarjotaan sektiopelottelua. Ei sektio ole ystävälleni valinta vaan ainoa vaihtoehto.

Miksi pitää olla niin paskamainen? Ei se sektio ole vaarallisempi jos syynä on pelko kuin että jos syynä on tarjontavirhe.

Ymmärrän, ettei sektiota tehdä lämpimikseen ja olen selvitellyt paljon sektio vs. alatiesynnytyksen riskejä lukemalla lääketieteellisiä artikkeleja ja kokemuksia aiheesta. Mikään ei toistaiseksi ole vielä puoltanut ystäväni käännyttämistä hänelle epäedulliseen synnytystapaan.

Vierailija
5/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko toimenpide kestää? Saako kierukan, jos edellisestä papasta on aikaa?

Vierailija
6/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Yritamme raskautta, olemme yrittaneet noin vuoden verran. Talla kierrolla menkat ovat lahes 3vk myohassa. 2vk myohas kun olivat, alkoi tuhruvuoto, rusehtavaa ja todella pienta, loppui paivan paasta. alkoi taas ja loppu puoles paivas, samoin kolmannen kerran. Nyt taas ei tuu mitaan. olen tehny kaks testia, toisen ku 10pv myohas, toisen ku 14. Nega. Voiko olla vaaras vai mita taa on. Laakariin sain ajan vasta 2vk paasta.

Jostakin hormonihäiriöstä kysymys. Nyt kannattaisi jo aloittaa tutkimukset, mahdollisesti lapsettomuusasiakin saattaa olla autettuna hormonilääkityksellä.

klö

Vierailija
7/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sektio on nykyään lähes aina onnistunut toimenpide ja hengenvaara on minimaalinen. Minua rohkaistiin kovasti, kun jouduin sektioon tarjontavirheen + lapsen suuren koon vuoksi vuoksi.

Ystäväni kärsii synnytyspelosta ja siihen lääkkeeksi tarjotaan sektiopelottelua. Ei sektio ole ystävälleni valinta vaan ainoa vaihtoehto.

Miksi pitää olla niin paskamainen? Ei se sektio ole vaarallisempi jos syynä on pelko kuin että jos syynä on tarjontavirhe.

Ymmärrän, ettei sektiota tehdä lämpimikseen ja olen selvitellyt paljon sektio vs. alatiesynnytyksen riskejä lukemalla lääketieteellisiä artikkeleja ja kokemuksia aiheesta. Mikään ei toistaiseksi ole vielä puoltanut ystäväni käännyttämistä hänelle epäedulliseen synnytystapaan.

Hyvin suunniteltu ja perusteltu kysymys. Synnytyspelossa se vain harvoin on ainoa hoito ja lääke pelkoon, taustalla voi olla asioita joiden selvittely auttaisi asiaa enemmän kuin luvattu sectio.

klö

Vierailija
8/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hieman tuntuu, kun kohdunkaulakanavaa joutuu vähän laajentaa. Ei kuitenkaan sietämättömästi ja ajassa vie ehkä 5 min.

klö

Vierailija
9/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kohdun seinämään ole tullut vaurioita =o(.

Pelottaa tämä lapsen yritys, kun 2½ vuotta sitten tehtiin tuo kaavinta.

Vierailija
10/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lohdutanhan minä ja jos paranit siitä hyvin ilman infektiota, ei pitäisi mitään vaaraa olla.

klö

Vierailija
11/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ylävatsa on ollut muutaman päivän kuin tulessa, ei mitään tarkkaa kipukohtaa eikä myöskään voimakasta kipua, vaan sellaista polttelua. Ei ole närästystä.

Vierailija
12/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 17. viikolla raskaana

Vierailija
13/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kokeilisit kuitenkin jättää kahvin, hyvin mausteiset ja rasvaiset ruuat, hiilihapolliset juomat pois ainakin muutamaksi päiväksi. Voisit myös kokeilla Samarinia tai jotain närästyslääkettä. Jos auttaa, voisi kuitenkin olla närästystä.

klö

Vierailija
14/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaavinnasta paranin ihan ok; sain verta ja antibioottia suoneen sairaalassa oloajan, ja söin lisäksi kohtua supistavia pillereitä. Tämä siis kuopuksesta.

Esikoisen synnytyksessä ja lapsivuodeaikana olinkin sitten kohtutulehduksessa, eli silloin tuli se infektiokin koettua.

Eniten pelkään sitä, että kohdun seinämä olisi jotenkin vaurioitunut (tai se joka kuukausi uusiutuva limakalvo ja sen muodostuminen *mututuntumaan perustuvaa ajattelua*) tuosta kaavinnasta, kun papereissa luki, että käyettiin ns. " isoa kaavinta" ja todellakin koko em. toimenpide tehtiin hätäisesti nukutuksessa (olin jo vuotanut paljon verta ja aika tajunnan ja tajuttomuuden välimaastossa).

11

Vierailija
15/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda murehtiminen ja keskity elämässä eteenpäin. Kaavintoja tehdään päivittäin ja vain todella harvoin tulee mitään vakavampaa komplikaatiota esim kohturuptuura tms.

klö

Vierailija
16/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tunteeko sen jotenkin; ts. onko siinä oireita?

Yritän lopettaa murehtimisen ;o), ja nauttia keväästä.

Kiitoksia vielä paljon lohdutuksesta ja avusta - mukavaa kevättä ja kesää =o)!

Vierailija
17/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohturuptuurassa tulee reiköä kohtuun eikä se voi tulla huomaamatta ja oirehtimatta joten senkin voit unohtaa=)

Hyvää pääsiäistä!

klö

Vierailija
18/18 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo todella helpotti, kun sanoit, ettei se voi tulla ns. huomaamatta.

Nyt voi keskittyä täysillä siis tämän kolmannen alkavaan yritykseen =o).

Kiitos paljon!

Ja hyvää pääsiäistä =o)!

11 ja 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kolme