Kuinka eroon pakkomielteistä?
Usein on tunne että täytyy tehdä jotain tai että on pakko. Se voi olla vaikka videopelin osto mitä täytyy päästä pelaamaan, kirja mitä pitää lukea, tavara mikä täytyy ostaa, tutkinto mikä täytyy opiskella loppuun koska sen on aloittanut vaikka terveys ei meinaisi kestää, työpaikka missä pitänyt olla vaikka se ei tehnyt hyvää mielenterveydelle, voin ajatella entisiä koulukiusaajia vieläkin aikuisena tai henkilöitä joiden kanssa olen seurustellut tai minä kutsuin sitä seurusteluksi.
Ei taida olla pakko oireiseen häiriöön liittyvä eikä tarkkaavuushäiriön hyperkeskittymiseen. Kumpaakaan ei ole minulla diagnosoitukaan.
Kommentit (4)
Ajattelemalla haittapuoli asiasta tai haitat. Ja tarvitseeko todella sen kirjan, tai onko sitä parempi kirja jossain. Järkeilemällä ja miettimällä hyvinvointia. Harjoittelemalla eli aivot oppivat uuden reitin. Ja pelejä ei ole pakko olla liikaa ja ajan voi käyttää muuhun. Suunnittelee mitä muuta tilalle tai oleminen, ajattelu. Ettei ole pelkkä suorittaja, on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Kiltin tytön -syndrooma. Tekee kun niin kuuluu tehdä.
Kiitti vastauksesesta. Olen muuten mies mutta ymmärrän mitä tarkoitan. Yritän miellyttää ja hakea hyväksyntää, toisin sanoen.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelemalla haittapuoli asiasta tai haitat. Ja tarvitseeko todella sen kirjan, tai onko sitä parempi kirja jossain. Järkeilemällä ja miettimällä hyvinvointia. Harjoittelemalla eli aivot oppivat uuden reitin. Ja pelejä ei ole pakko olla liikaa ja ajan voi käyttää muuhun. Suunnittelee mitä muuta tilalle tai oleminen, ajattelu. Ettei ole pelkkä suorittaja, on ihminen.
Luen aika paljon itseapukirjoja, mietin että niistä ehkä saisin apua ongelmiini ja voisin kehittää itseäni, ehkä kehittäminenkin voi mennä pakkomielteiseksi.
Minulla on kai jokin riippuvuus videopeleihin, pidän uusien pelien kokeilusta ja voi tulla sellainen olo että jää jostain paitsi jos ei pääse pelaamaan. Ehkä se johtuu siitä ettei lapsena ja nuorena saanut pelejä juurikaan. Nyt pelejä on helpompi ostaa kun voi ostaa digitaalisena ja alennuksia on usein.
Kiltin tytön -syndrooma. Tekee kun niin kuuluu tehdä.