Mun elämä on ihan paskaa
Oon työkyvytön, eläkkeellä. Täältä saan lukea loisijoista ja laiskoista ihmisistä. Mun vanhemmat on hyvin porvarillisiä ja työtä kannattavia. Ja musta tullut työkyvytön. Ei viitsi mennä vanhemmille kun vouhottavat kokoomuksesta ja persuista ja heidän arvoistaan. Mun lapset ei menesty elämässään. Heillekin toivoisi vain parasta niin harmittaa. Mies ei ole mulle paras mutta tajuan senkin etten parempaa näillä spekseillä saa. Siis ei tästä voi ainakaan huonommin mennä. No ehkä jos joutuis vielä kodittomaksi
Kommentit (27)
Tuskin oon miehellekään se ykkösvaihtoehto. Ja on meillä mukavaakin, tiedetään toistemme tavat ja annetaan tilaa toisille. Ei riidelläkään enää usein. Kyllä mä jollain tavalla rakastan häntä ja hän minua. Arki sujuu, tehtäviä jaetaan. Lapsia olisi kiva pysthä tukemaan mutta ei mulla ole varaa siihen. Se harmittaa. Kun hädin tuskin ite tullaan toimeen.
Ja sitten tää että mun vaikea hyväksyä työkyvyttömyyttäni. Vielä melkein 20v työikää olisi jäljellä ennen varsinaista oikeaa eläkeikää
Ap
Sulla on mies, lapsia, oma koti, vanhemmatkin elossa. Ihan turhaan itsesäälissä ryvet.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on mies, lapsia, oma koti, vanhemmatkin elossa. Ihan turhaan itsesäälissä ryvet.
Mulla ei ole töitä tai työkykyä ja tuntuue ttä se on nykyään ihmisarvolle tärkeää
Ap
Nyt oikeasti pää pois napareiästä. En epäile, että on kurja olo, mutta osa tuosta on omissa käsissäsi muuttaa.
Kaikki ihmiset joutuvat vaikeiden ja haastavien tilanteiden eteen. On oma päätös lopettaa ryhmissä, olla menemättä mukaan, vetäytyä kotiin, panostaa parisuhteeseen, tukea lapsia ( hei, muutakin tukea on kuin raha!!) .
Välillä varmaan on vaikeaa eikä olo tunnu luontevalta tai kotoisalta muiden kanssa. Kiusaamistrauma varmaan taustalla, mutta elämäsi on tässä ja nyt, ei 30v takaisissa asioissa. Niille et voi mitään, mutta itsellesi tässä ja nyt.
Sinulla on elämässäsi paljon valintoja, mahdollisuuksia, läheisiä ( joista tunnut olevan kummallisen vähän kiitollinen!).
Keskity hieman korjaamaan asennettasi. Ihmisarvo ja itsekunnioitus ei ole rahasta tai asemasta kiinni. Paljon on arvottomia ihmisiä rahapussi kaulalla ja paljon arvokkaita, merkittäviä ja merkityksellisiä ihmisiä pieninä ihmisinä.
Nyt on ap:lla perspektiivi hukassa.
hoh hoijaa taas tätäkin valitusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole töitä tai työkykyä ja tuntuue ttä se on nykyään ihmisarvolle tärkeää
Ap
Mä ap niin ymmärrän tämän. Tällä palstalla ihmiset aina väittää, että perhe riittää. Ei se niin mene. Tsemppiä. T. Valis
Samat sanat täällä. Kauheasti teininä ja nuorena yritin, että tulisin toimeen porukoissa. En kelvannut. Töissä yiritin tulla ihmisten kanssa toimeen - kävi vähän niin ja näin. Sitten kyllästyin ja totesin, että jos se mun olemassaolo on niin kauheaa heistä ja se minulle on kerrottava, niin kärsikööt. Olen tässä ja he eivät sille mitään voi. Nyt työelämässä kohta 22 vuotta ja kukana ei varmaan juuri pidä minusta, mutta ainakin saan leivän pöytään.