Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi mukava kuulla Sarin tai Andersin lista miljardin menoleikkauksista, kun Riikan lista ei kelpaa

Vierailija
07.08.2025 |

Ei taida sellaisia olla tulossa. Jostain se miljardi on kuitenkin löydettävä.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkaan mitkään hallituspuolue ei uskalla koskea kilpailua vääristäviin yritystukiin. Sellaisiin jotka ainoastaan ylläpitävät jonkin ei huoltovarmuudelle tärkeän yrityksen tai toimialan toimintaa pyörimässä. Sellaisen voisi vapaan markkintalouden nimissä antaa kuihtuakin pois. Onko se oikeasti mitään muuta kuin menoerä valtion budjetissa, jos tarvitsee vastikkeetonta rahaa siihen, että on olemassa. Tuottaako se mitään, onko kokonaisnettovaikutus valtion talouteen positiivinen vai negatiivinen?

Purra kuitenkin ehdotti enemmän yritystukiin kuin mitä Sanna Marinin hallitus. Kaikki on suhteellista. Eli jos haluat yritystukien leikkauksia, äänestä persuja.

Korona aikana oli pakko tukea yrityksiä. Ei mulla muuta.

Vierailija
42/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä itse leikkaisit? Vassarit ulisee mutta ei kerro mistä leikataan tilanteessa kun rahaa ei enää ole. Verojen nosto ei ole vaihtoehto.

Miksi ylipäänsä pitää leikata jatkuvasti, kun sillä tavalla ei saada aikaiseksi talouskasvua? Leikkaukset ovat itsetuhoinen noidankehä. Suomi tarvitsee osaavammat päättäjät.

Kirjoitteleeko siellä Neuvostoliiton budjettivastaava?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkaan mitkään hallituspuolue ei uskalla koskea kilpailua vääristäviin yritystukiin. Sellaisiin jotka ainoastaan ylläpitävät jonkin ei huoltovarmuudelle tärkeän yrityksen tai toimialan toimintaa pyörimässä. Sellaisen voisi vapaan markkintalouden nimissä antaa kuihtuakin pois. Onko se oikeasti mitään muuta kuin menoerä valtion budjetissa, jos tarvitsee vastikkeetonta rahaa siihen, että on olemassa. Tuottaako se mitään, onko kokonaisnettovaikutus valtion talouteen positiivinen vai negatiivinen?

Purra kuitenkin ehdotti enemmän yritystukiin kuin mitä Sanna Marinin hallitus. Kaikki on suhteellista. Eli jos haluat yritystukien leikkauksia, äänestä persuja.

Korona aikana oli pakko tukea yrityksiä. Ei mulla muuta.

Eikä ollut mitään mahdollisuutta tehdä niitä yritystukileikkauksia, joista oppositiosta oli räskyttänyt (ja taas räksytetään)?

PS. Yritystukien määrä kasvoi Sanna Marinin hallituksen aikana, vaikka koronatuet vähennetään jaetusta summasta. Mitäs siihen sanotte?

Vierailija
44/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä itse leikkaisit? Vassarit ulisee mutta ei kerro mistä leikataan tilanteessa kun rahaa ei enää ole. Verojen nosto ei ole vaihtoehto.

Juuri luin erään lokeroimasi vassariedustajan yksinkertaisen leikkauslistan: perutaan rikkaille ja yrityksille tehdyt verokevennykset, joita Purra ehti saksikiimansa ohessa tekemään. Ja kas, rahat on kasassa 🙂.

Vierailija
45/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei? Perutaan yhteisöveron alentaminen, niin ei tarvitse leikata mitään. VM ja talousasiantuntijat suosittelevat aina ensimäisenä listaamattonien verotuksen muuttamista, mutta se on jostain syystä poissuljettu keskustaoikeisto puolueilta. Riikka ei edes ymmärrä, mistä on leikkaamasta. Järjestökentän alasajo tulee kansantaloudellisesti ja inhimillisesti hyvin kalliiksi.

Vierailija
46/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on vetovastuussa tässä maassa, ei ole kenenkään muun tehtävä kertoa heille miten tehdä  työnsä.

Vierailija
47/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri luin erään lokeroimasi vassariedustajan yksinkertaisen leikkauslistan: perutaan rikkaille ja yrityksille tehdyt verokevennykset, joita Purra ehti saksikiimansa ohessa tekemään. Ja kas, rahat on kasassa 🙂.

Esittäkööt kritiikin Kokoomukselle, jonka juttu tuo oli.

Vierailija
48/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuilla tutut säästökohteet.

Koulutus

Kehitysapu

Muualta tänne muuttavat

Ei voi tämän leikkauslistan jälkeen Suomea kutsua enää sivistysvaltioksi.

Mistä ja keneltä sinä arvon sosialisti sitten leikkaisit? Omalta kansaltasiko, joka muutenkin on ahtaalla? Tuleva pääkaupunkiseudulle katsomaan, miten omaa kieltään mongertavat matulaumat kansoittavat kauppakeskukset ja elelevät leveästi suomalaisten veronmaksajien rahoilla, shoppailu kun on niin kivaa. Sitäkö te sosialistit haluatte? Olette sairaampia kuin edes kuvittelin. 

Vierailija
49/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ylipäänsä pitää leikata jatkuvasti, kun sillä tavalla ei saada aikaiseksi talouskasvua? Leikkaukset ovat itsetuhoinen noidankehä. Suomi tarvitsee osaavammat päättäjät.

Kirjoitteleeko siellä Neuvostoliiton budjettivastaava?

Taitaa kirjoittaa. Näillä sosialisteilla on aina niin hienoja ehdotuksia, jotka vievät maan kuin maan varmaan tuhoon. 

Vierailija
50/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus on vetovastuussa tässä maassa, ei ole kenenkään muun tehtävä kertoa heille miten tehdä  työnsä.

Mutta juputtaa voi ilman ratkaisuja. Suoranaisesti valehdellen koska niin saa yksinkertaisilta huomiota

Vierailija
51/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittäkööt kritiikin Kokoomukselle, jonka juttu tuo oli.

Eikö Purra olekaan valtiovarainministeri? Siinähän se ehdotus tuli, Purra ottaa nyt koppia vain kiltisti.

Vierailija
52/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet vähä-älyinen. Ihmisoikeudet on universaali itsestäänselvyys ja jokaisen elämää tulee kunnioittaa. Kehitysavulla edistetään ihmisoikeuksien toteutumista.

Afrikkaan on pumpattu rahaa 60 vuotta ja ainoa mitä ollaan saatu aikaiseksi, on väestömäärän nelinkertaistuminen. Eiköhän se ala pikku hiljaa riittämään, EU:n lahjoittama 100 miljardia euroa / vuosi voidaan käyttää vaikka ilmastonmuutoksen torjumiseen.

Vierailija
53/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen on vielä 2020-luvulla niin hyväuskoinen ääliö että ottaa vaikka pikavipin nimiinsä, jotta naapurin kehitysmaaperhe saa uudet lastenrattaat ja uuden sängyn!!!! :DDDDD

Vierailija
54/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet vähä-älyinen. Ihmisoikeudet on universaali itsestäänselvyys ja jokaisen elämää tulee kunnioittaa. Kehitysavulla edistetään ihmisoikeuksien toteutumista.

Afrikkaan on pumpattu rahaa 60 vuotta ja ainoa mitä ollaan saatu aikaiseksi, on väestömäärän nelinkertaistuminen. Eiköhän se ala pikku hiljaa riittämään, EU:n lahjoittama 100 miljardia euroa / vuosi voidaan käyttää vaikka ilmastonmuutoksen torjumiseen.

Miks me pistetään sinne kehitysapua, mutta tuodaan niitä tänne elätettäväksi, ja osa pääsee tänne vielä veronmaksajien kustantamilla yksityislentokoneilla?!?!?

Vierailija
55/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut eivät ole yhteistyökykyisiä. Sooloilevat, trollaavat ja halveksivat palkansaajia ja työttömiä. Vihaavat maahanmuuttajia. Ei mitään järkevää strategiaa kuin, että mulle, mulle, mulle. 

Vierailija
56/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritystukia supistetaan 10 % (erilaiset verohelpotuksia kiristämällä), 1 miljardi ja enemmänkin on käsillä. 

Vierailija
57/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persuilla tutut säästökohteet.

Koulutus

Kehitysapu

Muualta tänne muuttavat

Ei voi tämän leikkauslistan jälkeen Suomea kutsua enää sivistysvaltioksi.

Mistä ja keneltä sinä arvon sosialisti sitten leikkaisit? Omalta kansaltasiko, joka muutenkin on ahtaalla? Tuleva pääkaupunkiseudulle katsomaan, miten omaa kieltään mongertavat matulaumat kansoittavat kauppakeskukset ja elelevät leveästi suomalaisten veronmaksajien rahoilla, shoppailu kun on niin kivaa. Sitäkö te sosialistit haluatte? Olette sairaampia kuin edes kuvittelin. 

Ulkomaisen kaverin vanhemmat jääneet eläkkeelle, tehneet täällä töitä aikuisikänsä omassa yrityksessään. Käyvät nyt eläkkeellä ollessaan ostoskeskuksissa päivisin kun kerrankin ehtivät, ihmettelevät miksi ne on täynnä kilpaa ostelevia ulkomaalaisia perheitä, että eikö ne ole suomen kielen tunneilla tai uimakoulussa, tai yritä tutustua suomalaiseen kulttuuriin. Pistämässä rahaa sileäksi. Suomalaisia ei juuri enää näy.

Nyt suomalaisia syyllistetään kilpaa kun nuo ei kotiudu, ei opi kieltä, eivät mene töihin eivätkä opettele uimaan!

Vierailija
58/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yritystukia supistetaan 10 % (erilaiset verohelpotuksia kiristämällä), 1 miljardi ja enemmänkin on käsillä. 

Sen seurauksena siirtävät yritykset ulkomaille, ja suomalaiset menettää työnsä. Ei ole enää veronmaksajia. Millä sitten eletään?

Vierailija
59/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut on niin halavatun tyhmiä, ilkeitä ja mauttomia. Täysin yhteistyökyvyttömiä.

Vierailija
60/63 |
07.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät ole yhteistyökykyisiä. Sooloilevat, trollaavat ja halveksivat palkansaajia ja työttömiä. Vihaavat maahanmuuttajia. Ei mitään järkevää strategiaa kuin, että mulle, mulle, mulle. 

Mitä hyvää kouluttamattomat, työkokemattomat maahanmuuttajat ovat tuoneet mukanaan? Katujengit, levottomuutta, halveksuntaa länsimaalaisia kohtaan? Ihania asioita nämä, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi