Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. lapsi???

03.04.2007 |

Moi kaikki!

Esikoista odottaessa olen viimeksi aktiivisesti täällä pyörinyt ja nyt tuli taas mieleen tulla tänne kun kolmatta mietitään?

Nyt mielessä on alkanut kieppumaan mahdollisuus kolmannesta lapsesta. Mutta samaan aikaan mietinnässä on oma jaksaminen, kun nyt tyttömme ovat 3v10kk ja 1v 9kk. Sekä myös miten elämä tulee muuttumaan? 3 turvaistuinta takapenkille (ei mahdu kumpaankaan nykyiseen autoon), ajan riittäminen lapsille, miehelle, itselle, menojen kasvu, jne...?????

Rakennamme tällä hetkellä ja tilaa tulisi piisaamaan kyllä vaikka isommallekin katraalle, se ei ole ongelma.

Kertokaa mietteitä te joilla jo on kolme lasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, 10v, 7v ja 5v. Minusta tämä lapsimäärä ei ole mitenkään hankala. Ainoastaan silloin kun lapset oli ihan pieniä, oli joskus rankkaa se hoitoon kuskaaminen. Olisi vain silloin pitänyt olla kotiäitinä :) Olemme lasten kanssa matkustelleet sekä kotimaassa että ulkomailla. Helposti onnistuu kolmen kanssa vaikka esim. kylpyläpaketteja myydään aina vain 2 aikuista+ 2 lasta. Joka kerta joutuu siis lisähintaa laittamaan ja kyselemään mahtuuko kaikki hotellihuoneeseen. Aina on kuitenkin reissut onnistuneet vallan mainiosti. Nyt haluaisimme vielä yhden lapsen. On niin mukavia nuo tenavat! Mitä vanhemmiksi ne tulee, sen kivempaa heidän kanssa on kaikkea touhuta. En kestä sitä ajatusta että kohta ne on jo teini iässä eikä silloin enää mamman seura kelpaa... Joten yksi lapsi vielä jotta saa tästä lapsiperheen elämästä nauttia vieläkin pidempään. Tällaisia ajatuksia siis minulla :)

Vierailija
2/6 |
03.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sama tilanne kuin sulla kuitenkin! Mekin mietimme kovasti, tuleeko lapsiluvuksi 2 vai 3. meidän muksut on vähän nuorempia, esikoinen täytti juuri 3 ja pienempi taas juuri vuoden. Pienempi on vielä aika vauvamainenkin, kun ei vielä kävele ja saa edelleen rintamaitoa öisin. Tässä kierrossa " lipsahduksen vaara" on olemassa, joten siksi tänne palstallekin eksyin.:) Todennäköisesti en ole raskaana, mutta aihe mietityttää kuitenkin.

Omassa lähipiirissäni monet ovat kannustaneet kolmannen lapsen yrittämisen suhteen. Oma jaksaminen vaan tosiaan mietityttää! Toistaiseksi olen ajatellut niin, että kolmas tulee, mutta ei vielä. Ehkä parin vuoden päästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremman kanssa on ollut " vaikeaa" oikeastaan tänne asti ja nyt ootellaan tuubitukseen pääsyä mutta niin vaan pari viikkoa sitten tein raskaustestin ja plussaa se näytti..ja olen aivan innoissani ;) Vaikka tässä väsymyksessä onkin mielenkiintoista selvitä 2 vuotiaan uhmakohtauksien kanssa useaan kertaan päivässä.

Toki nuo kaikki samat asiat välillä pyörii omassakin mielessä mutta päivä kerrallaan. Mulla muutenki polttaa vaihtaa uuteen autoon (siis uus ei tosiaan tarkota uutta vaan vain meille uutta)joten nyt on hyvä syykin ;D Ja jos mä pärjään näiden kahden maakarin kanssa niin enköhän sen kolmannenki kanssa. Tuolla meidän 3 vuotiaalla on ihan kauhia vauvakuume ja ovat molemmat ihan mukavan omatoimisia. Rahaa toki aina sais olla enemmän, mutta jospa 5 henkinen perhe sais jo paremmin hoitolisää ja lapsilisääkin kumminkin tulee lisää. Olen sitä mieltä että kolmas kuluttaja ei niin paljoon enää tunnu noiden kahden rinnalla =) Nipistetään sitten vaikka niistä omista menoista pikkasen. Ja jospa tässä kierroksessa saisin vaikka niitä kestovaippoja oikeasti käytettyä, enkä vain säilytettyä kaapissa =O

Mutta eiköhän tässä selvitä. Mä en osaa tällästä asiaa ehkä ajatella niin järjellä vaan kun vauvakuume iski niin ei siinä mikään auttanu ja kun mieskin on innoissaan ;P

Vierailija
4/6 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin samoja asioita mietin minäkin. Lapset nyt 3,5 v. ja 2 v. Ja välillä vauvakuumetta ilmassa. Miten ihmeessä sitä tuota kolmatta lasta tahkoaa nyt näin tarkkaan. En muista kyllä toista miettineeni näin tarkkaan. Miehen kans ollaan päätetty, että viikon kuluttua loppuu pillerilaatta ja sitten yritetään tai haudataan kokonaan lapsihaaveet... Jotenkin vaan tuntuu, että yks ois kiva vielä. Raha-asiat huolettaa, asunnon koko ja työhön palaaminen ja hoitoon roudaaminen. Miten muuten, paljonko kolmannesta joutuu maksaan p.hoitomaksua, jos on täydet tulot ja kahesta ekasta joutunu maksaan täyttä maksua? Ja sekin huolettaa, että miten riittää aika ja huomio kaikille kolmelle pienelle...

Vierailija
5/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi joka painii täsmälleen samojen asioiden parissa. Meillä myös ennestään 2 tyttöä 3v5kk ja 1v8kk. Nyt vielä yhtä kaipaisin mutta oma jaksaminen mietityttää. Toisaalta olen aina halunnut lapset pienillä ikäeroilla enkä usko että jaksaisin parin kolmen vuoden päästä taas aloittaa sitä vauvarumbaa. Myöskin koen että miehellä tulee ikä vastaan, nyt jo lähentelee 40 vaikka eihän ikä miehelle ole niin tärkeä mutta kuitenkin.. Myöskin asunto mietityttää. Tämä nykyinen on ihan ideaali kahdelle lapselle, jos kolmosen vielä saisimme niin omaa huonetta jäisi vaille. Mitä mieltä muuten olette, tarvitseeko jokainen lapsi oman huoneen siis sitten kouluiässä?

Alustavasti ollaan aateltu että jos kävisin kierukan poistamassa ensi kuussa ja kesä yritettäis luomusti. Meidän kohdalla luomuraskaus tosin olisi aikamoinen yllätys, meillä kun lapset ovat tulleet lapsettomuushoitojen kautta. Jospa syksyllä sitten alettais tositoimiin, toivottavasti:)

Vierailija
6/6 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lapsi meilläkin mielessä. Vanhin lähtee eskariin syksyllä, nuorempi täyttää 4v. Eli meillä ei ole enää vauvoja ja siksi tuntuukin niin tyhjältä kun sylin tarve vähenee.. Kolmannen kaipuu valtava. Tätä raskautta on mietitty kaikista eniten näistä kolmesta, ja mitä enemmän sitä miettii, sitä enemmän sitä odottaa mutta myös pelottaa: voiko kaikki mennä hyvin vielä kolmannellakin kerralla?

Maallinen mammonakin mietitytti aikoinaan (viime vuonna kun kuume alkoi) mutta jos kolamtta ei yitä, jääkö sitä katumaan sitten 45v. kun ei silloin aikoinaan tullut yritettyä...

Päivähoitomaksu kolmannesta on 20 % nuorimmaisen maksusta eli nuorimmaisella korkein maksu 200¿, toisella 180¿, niin kolmannella 40¿.