Hain harkinnanvaraista toimeentulotukea pesukoneeseen
Rasittavaa kun tässä taloyhtiössä ei ole pesutupaa ja tarvii mennä prismalle itsepalvelupesulaan. En sitten tiedä heltiääkö mulle pesukonetta.
Kommentit (9)
Mä sain aikoinaan kun jalka leikattiin.
Ei heru. Pese käsin tai kysy joltain tutultas tai yleisestä pesulasta josko saisit pestä rättis ja repalees.
Minä en saanut 90-luvun alussa. Käytiin sitten kaverin kanssa yöllä hakemassa minulle pesukone myynnissä olevasta asunnosta, josta asukas oli jo muuttanut pois. Olisin ottanut tiskikoneenkin mutta omassa läävässäni ei ollut paikkaa eikä hanaa sille.
Ei ainakaan Helsingissä myönnetä. Pese lauvuaarissa pyykkisi.
Ei myöntänyt, pesen käsin ämpärissä
Mä sain joskus sossusta maksusitoumuksen pesukoneeseen. Summa oli 300€ ja kävi ainoastaan paikalliseen kodinkoneliikkeeseen. Paikkakunnan ainoa kodinkoneliike ja kalliit hinnat. Halvin pesukone oli 400€. Jäi kone ostamatta koska ei ollut 100€ laittaa siihen. Olisi ollut pois mun lapsen muutenkin pienestä ruokabudjetista. Pesin sitten pyykkiä koneella joka vuosi vettä pohjasta. Onneksi sain muutaman kuukauden päästä käytetyn koneen ilmaiseksi.
Onneksi ei tarvitse enää takuta näiden asioiden kanssa vaan olen ollut työelämässä kesästä 2012 lähtien.
Jos ei myönnetä, luulis että netin eri myyntipalstoilla/roskalavoilla lahjotetaan pyykinpesukoneita. Itellä ois hyvä ja toimiva pikku pyykkäri, joka varmaan vaan lähtee sitten uuden tieltä pois mihin ne vieneekään sen. Uus on isompi ja kuivaava, muuten kelpais tuo vanha itelle.
Kyllä ne antaa siihen 300€ jos ei rahaa tilillä ole. Hain samaan syyhyn samaa tukea alkuvuodesta. Oli ensimmäinen harkinnanvarainen toimeentulotukihakemukseni ikinä.