Miksi visa elektronissa ei ole samaa ostoturvaa kuin varsinaisessa Visa-luottokortissa?
Verkkokaupoissahan kauppiaalla ainakaan ei ole riskiä sen suhteen tuleeko asiakas maksamaan vai ei, koska ostos pitää maksaa ensin ja sitten vasta he lähettävät sen. Ja ilman ostoturvaa siitä alkaa asiakkaan ikävä odotus, tuleeko se posti koskaan perille vai ei. Onko se näin että köyhä ei ansaitse mielenrauhaa postimyynnissä, köyhtyköön vaan entisestään?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Sen debit-kortin voi lisätä PayPaliin ja maksaa PayPalilla aina kun mahdollista, niin on PayPalin Buyer Protection voimassa.
Hmm kiitos tiedosta. Onko kokemusta toimiiko se hyvin? Tällä hetkellä ongelma PayPalin kanssa on että joku tuntematon on rekisteröitynyt sinne minun sähköpostiosoitteellani enkä saa mitenkään yhteyttä paypaliin koska sinne pääsee juttusille vain tämän onnistuneen rekisteröitymisen kautta... Mutta ilmeisesti voin rekisteröityä sinne toisella sähköpostiosoitteella 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortit on köyhien hommia.
Ai miten niin? Pitää olla tarpeeksi hyväpalkkainen vakityöpaikka että saa luottokortin.
No siten niin että jos on oikeasti rahaa niin ei sitä luottoa tarvitse vaan voi maksaa suoralla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin? Pitää olla tarpeeksi hyväpalkkainen vakityöpaikka että saa luottokortin.
No siten niin että jos on oikeasti rahaa niin ei sitä luottoa tarvitse vaan voi maksaa suoralla rahalla.
Tyhmyyttä maksaa rahalla esimerkiksi matkoja ostoturvan takia. Lisäksi hotelleissa tarvitaan usein korttinumero vakuudeksi. Luottokorttilaskut voi maksaa pois joka kuukausi, jos rahaa on.
En halua Visa Debittiin mitään maksuturvaa. En halua maksaa sellaisesta, mitä en tarvitse.
Ostan vain tunnetuista verkkokaupoista, koska en halua olla tukemassa epävarmoja ja epäluotettavaa bisnestä.
Y-tunnus ja taloustiedot löytyvät hetkessä, kun googlaa. Ja sitten vielä löytyykö ihmisten kokemuksi ja tietoja jo vuosien takaa vai onko ihan uusi kauppa eli mahdollinen huijaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko visa electronia edes olemassakaan enää?!
Tämä käsiteltiin jo, on nykyään debit.
Näin on. Ikävä juttu. Electronin maksut menivät tililtä nopeasti. Hiljattain kesti yli viikon, että eräs maksu veloitettiin tililtäni. Pitää olla hyvä muist, että muistaa ottaa tällaisen asian huomioon, kun tekee uusia ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tartte, itse sain toisen opiskeluaikana ja toisen Bank Norwegian osa-aikatyössä + tuet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta siitä luotto-ominaisuudesta on paljon etua.
On minullakin oikeasti rahaa ja silti luottokortteja 10 000 euron luottorajalla. Käytän kortteja pelkästään maksuaikakortteina.
Koska se electronia käyttävä ei maksa siitä ostoturvasta.
Korttien ominaisuudet ovat maksullisia palveluja. Jokainen ottaa sellaisen kortin (eli palvelupaketin) kuin kokee tarpeelliseksi ja maksaa siitä tavalla tai toisella.
Raha-asioiden päälle ymmärtävä valitsee edullisimman perusvisa/debit -kortin mikä pankilla on tarjolla.
Koska oikean Visan omistajat on luotettavia ja niillä on siksi luottokortti todisteena tästä.
Leikki Visan omistajiin ei voi luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monellakohan köyhällä on niitä mustia tai platinakortteja ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko visa electronia edes olemassakaan enää?!
Tämä käsiteltiin jo, on nykyään debit.
Näin on. Ikävä juttu. Electronin maksut menivät tililtä nopeasti. Hiljattain kesti yli viikon, että eräs maksu veloitettiin tililtäni. Pitää olla hyvä muist, että muistaa ottaa tällaisen asian huomioon, kun tekee uusia ostoksia.
Katevaraus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin voi saada täysi-ikäinen henkilö, jolla on puhtaat luottotiedot ja säännölliset tulot. Lisäksi hakijan tulee asua vakituisesti Suomessa ja olla vähintään 18 - vuotias.
Luottotiedot voi mennä myös vaikka olisi aina maksanut tunnollisesti laskunsa esim. viranomaismielivallan seurauksena.
Ei voi mennä. Syy on aina itsessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten itketään lehdissä kun konkurssitilanteessa rahat meni, mutta tuotetta ei koskaan saanut.
Debit on debit ja credit on credit.
Kun maksat debitillä raha menee tililtäsi samantien maksun saajalle. Kuka ja miten sen sieltä takaisin saisi?
Creditillä olet antanut lupauksen maksusta jonka luotto(maksuaika)kortin myöntäjä takaa. Jos homma menee pieleen, tuo kortin myöntäjä voi auttaa sinua perumalla maksun, koska raha ei vielä ole vaihtanut omistajaa.
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin käyttäjät maksavat sen käytöstä, ja niillä maksuilla rahoitetaan myös se ostoturva.
Verrattuna siihen että debit -kortin ainakin mun pankkini antaa käyttöön ilmaiseksi. Ei voi odottaa että ostoturvan kaltainen palvelu olisi ilmainen.
Mun kortti ei oo ainakaan ilmainen. Lisäksi maksan kalliit kuukausimaksut, jotka rikkaammat kuittaa bonuksilla tms. On kallista olla köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin voi saada täysi-ikäinen henkilö, jolla on puhtaat luottotiedot ja säännölliset tulot. Lisäksi hakijan tulee asua vakituisesti Suomessa ja olla vähintään 18 - vuotias.
Luottotiedot voi mennä myös vaikka olisi aina maksanut tunnollisesti laskunsa esim. viranomaismielivallan seurauksena.
No, en nyt tiedä. Jouduin kalliisiin syöpähoitoihin, enkä tiedä miten mulla on varaa maksaa nämä. Tt tukeen en ole oikeutettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottokortin käyttäjät maksavat sen käytöstä, ja niillä maksuilla rahoitetaan myös se ostoturva.
Verrattuna siihen että debit -kortin ainakin mun pankkini antaa käyttöön ilmaiseksi. Ei voi odottaa että ostoturvan kaltainen palvelu olisi ilmainen.
Mun kortti ei oo ainakaan ilmainen. Lisäksi maksan kalliit kuukausimaksut, jotka rikkaammat kuittaa bonuksilla tms. On kallista olla köyhä.
Maksuttomia luottokortteja ovat esimerkiksi Stokkan MasterCard ja Bank Norwegianin Visa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö niitä electroneja on ?
Mulla ainakin on (+ Mastercard).
Se on Maestro silloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, en nyt tiedä. Jouduin kalliisiin syöpähoitoihin, enkä tiedä miten mulla on varaa maksaa nämä. Tt tukeen en ole oikeutettu.
Sinä itse jätät ne laskut maksamatta. Ei se kenenkään muun syy ole.
Pankin kuuluisi kantaa sinun riskisi omilla kuluillaan? Ei pankki ole hyväntekeväisyysjärjestö, mutta jos on aina tottunut maksattamaan elämänsä muilla, niin on kai se vaikea ymmärtää, että ihminen on ihan itse vastuussa elämästään näin meidän normaalien työssäkäyvien yksilöiden näkökulmasta.