Hiljaisuus myös ulkona kello 22-07 arkisin!!!
Älkää metelöikö talojen vieressä yöllä!
Asun kaupungin vuokrakerrostalossa. Vastapäätä on omistustaloja.
Siellä ajetaan yötä myöten mopoilla pihaan ja pihasta. Tullaan hienolla autolla parkkiin musat täysillä keskellä yötä ja huudetaan.
Heräsin ylimmässä kerroksessa siihen möykkään ja luulin että meillä on stereot menneet itsestään päälle kun se musiikki tuli niin kovalla. Kello kaksi yöllä!
Sitten ennen aamuseitsemää alkaa huumeriippuvaiset joilla ei ole puhelimessa saldoa huutaa parvekkeiden alla diilerinsä perään, tässä meidän talossa. Huudetaan nimiä, vihelletään. Siihen joku kyllästyy, huutaa ikkunasta heille kuin piru, että perkele! Siihen viimeistään koko naapurusto herää.
Eli ihan riippumatta yhteiskunnallisesta asemasta ei välitetä yhtään antaa toisille yörauhaa!
Tätä koko kesän niin alkaa pää hajota.
Olkaa hiljaa. HILJAA!!!
Suomalaiset unohtavat ihan perus käytöstavat kesän takia. Alan kohta soittaa talvisin aamuyöllä vetopasuunaa pihoilla jos ei mene viesti perille.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika hektiseltä hoodilta.
Kyllä. Olen asunut tässä pari vuosikymmentä mutta ennen omistustalojen paikalla oli metsikkö. Ihmiset eivät voineet yhtä pahoin. Yhä vain pahenee. Ne jotka haluavat leikata toimeentulotuesta eivät ymmärrä, että esimerkiksi ihmiset joilla ei ole varaa saldoon huutavat sitten öisin niitä kavereitaan heidän ikkunoidensa alla ja häiritsevät muita.
Suurin osa täällä asuvista eivät häiritse muita.
Pari yksittäistapausta häiritsevät sitten muidenkin edestä.
Rikkaat eivät välitä koska rahalla saa ja köyhimmät eivät välitä, koska ei ole enää mitään menetettävää.
Väliin jää alempi keskiluokka jotka yrittävät käydä suorittavissa töissä tässä möykässä. Yleensä nuo työt alkavat aikaisin aamulla joten olis ihan kiva saada yörauha.
Ehkä pitää alkaa paskantaa ämpäriin ja käydä päällystämässä lähikadut sillä kakalla iltaisin kello 21:30 niin tulee ikään kuin suoja-alue kun kukaan ei siinä hajussa viitsi olla metelöimässä.
Tuskin löytyy erikseen lakia, joka tuon kieltää mutta täysjärkiset eivät noin toimi. Eivätkä metelöi öisin.
Minä olen ruvennut virkeänä eläkeläisenä heräämään n. klo 5 aamulla. Lähden lenkille läheisen omakotialueen lähelle, jossa mopopojat asuvat. Kannan mukanani vanhaa ns. ghettoblasteria, josta soitan hengellistä musiikkia. Joskus myös laulan mukana. Hyvää huomenta!
Ghettoblasterilla täysillä soittelee toi yks mummo... Hyvä että pitää sut hereil
Ja huom: Mun ärtymys ja valitus eivät koske normaaleja elämisen ääniä kuten:
Töistä yöllä kotiin saapuminen ja suihkussa käyminen.
Wc:ssä käyminen.
Lapsen itku.
Hätätilanteista tai onnettomuuksista aiheutuva väliaikainen tahaton meteli.
Kadulla hiljaisella äänellä keskusteleminen ohikulkiessa.
Tämä koskee tarpeetonta kovaa meteliä kuten kovaäänistä musiikkia, huutamista, viheltämistä, mopoilla ajelua, koiran jatkuvaa haukkumista ja ilotulitusten laukaisua asutusalueilla öiseen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ruvennut virkeänä eläkeläisenä heräämään n. klo 5 aamulla. Lähden lenkille läheisen omakotialueen lähelle, jossa mopopojat asuvat. Kannan mukanani vanhaa ns. ghettoblasteria, josta soitan hengellistä musiikkia. Joskus myös laulan mukana. Hyvää huomenta!
No et ole yhtään sen parempi kuin ne mopoilijat. Aloita se musiikin soittaminen kello 7, niin et häiritse duunareita.
Eihän mitään remontteja ja tietöitäkään aloiteta ennen kello seitsemää.
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhali
Tässä empatiakyvytön möykkääjä ilmoittautui ketjuun.
Tykkäätkö kohdata väsyneitä ja kiukkuisia palvelualan ihmisiä elämässäsi?
Katsos kun kaikki vaikuttaa kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ghettoblasterilla täysillä soittelee toi yks mummo... Hyvä että pitää sut hereil
Kyllä mäkin kerran tulin nuoruudessani kavereitten kanssa baarista yöllä kotiin kovalla metelillä. Naapuritalosta tuli vihainen mies ulos, jolla oli kyynel tatuoitu silmän alle.
Hän uhkasi että jos me emme ole hiljaa, hän tekee meistä lopun.
Opin olemaan hiljaa. Jotkut eivät vain opi millään.
Ja toisin kuin tuo sun tarinas mummosta ghettoblasterin kanssa, mun tarina on totta.
Musta on ihan hyvä että tietyöt ja auraamiset tehdään hyvissä ajoin eli siis ennen hiljaisuuden päättymistä niin sit on mukavampi lähteä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Musta on ihan hyvä että tietyöt ja auraamiset tehdään hyvissä ajoin eli siis ennen hiljaisuuden päättymistä niin sit on mukavampi lähteä töihin.
Mitään tietöitä ei tehdä ennen seitsemää. Lumiaurat toki auraavat ennen kello seitsemää. Se on eri asia kuin se että soitetaan musaa, huudetaan ja pärrätään mopoilla huvikseen öisin!
En ole mistään lumiauroista ikinä valittanut.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko mopopoikien heräävän tuohon? Luultavasti ovat niin sikeäunista sakkia, etteivät tiedä tästä maailmasta mitään edellisen yön "rasituksia" pois nukkuessaan. Ja hengellisessä musiikissa on niin olemattomasti bassotaajuuksia, ettei ne tunnu missään.
Kyllä on! Järjestyslaki kieltää metelöinnin julkisilla paikoilla kuten kadulla mun asunnon edessä. Poliisi valvoo järjestyslain noudattamista.
Kotirauhaa ei myöskään saa rikkoa myöskään metelillä joka kuuluu kotirauhan suojaamaan alueeseen.
Nuo ovat voimassa ympäri vuorokauden, mutta moni, kuten minä, ei valita metelistä joka tapahtuu päiväsaikaan, mutta yöaikaan tapahtuvasta häiritsevästä metelistä kyllä.
Maalaisjärjenkin pitäisi sanoa että jos metelöit yöaikaan asutusalueella, joku siitä soittaa poliisit jotka kyllä tulevat paikalle.