Missä kunnossa mieheni maksa mahtaa olla? Juonut 3 kertaa viikossa humalaan läpi loman, Buranaa päivittäin
Kommentit (29)
Mä olen juonut noin lähes joka loman noin parikymmentä vuotta, joskus joka päiväkin. Ei ole maksa-arvot olleet koholla työpaikkojen määräaikaisterveystarkastuksissa koskaan. Ei edes silloin, kun join lisäksi ympäri vuoden sixpackin lähes joka ilta. Ilmeisesti mulla on supermaksa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen työkaveri veti 2 kuukauden rännin lomalla, oli punainen turvonnut porsas palatessaan töihin. 🐷
Ope?
Muutama vuosi sitten meidän lasten koulussa, ensimmäisenä koulupäivänä rehtori joutui lähettämään yhden opettajan kotiin. Oli niin kännissä. Nuoret kertoi, että se oli heti koulun alkuun sitten jonkun viikon sairaslomalla.
Yksi kuukausi mitään tee. Mulla meni terveys kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
3 kertaa viikossa? Lomalla? Amatööri.
Aikuinen mies juo enemmän ja useammin töissä käydessänkin.
Tuon verran olen juonut 40vuotta, nyt on vasta alkanut vatsa kasvamaan kun jäin eläkkeelle joten yritän vähentää kertoja ja kerta annoksia vähemmän kun alkaa krapulat ärsyttää.
Ettet nyt vaan itestäs kirjoitellut kuitenkin.
Burana kuormittaa lähinnä munuaisia, ei maksaa, joten se ei erityisesti pahenna maksan tilannetta. Maha-suolikanavaa kylläkin alkoholi ja Burana yhdessä ärsyttää.
Ei tuollainen kesälomajuominen nyt mitään peruuttamatonta maksatuhoa aiheuta muutenkaan jos on muuten terve. Rasvamaksakin vielä palautuu, vasta jos menee kirroosiasteelle niin ei. Se milloin kirroosi tulee on kyllä sinänsä hyvin yksilöllistä. On ihmisiä, jotka on juoneet päivittäin vuosikymmeniä, eikä ole maksakirroosia. Sitten on niitä, joille se tulee jo muutaman vuoden kovemmasta ryyppäämisestä. Yksi kesäloma ei sitä kuitenkaan kellekään aiheuta, vaikka olisi kosteakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen työkaveri veti 2 kuukauden rännin lomalla, oli punainen turvonnut porsas palatessaan töihin. 🐷
Ope?
Tehtaassa töissä. Teki talvella hulluna ylitöitä, niin sai pitkän loman. Ihan yleistä 90 luvulla.
Eihän ole, vaan parasetamoli