Kaipaan vinkkejä loppuviikon ruokalistaan perheelle (elokuu 2025)
Ehdota edes yksi helppo, nopea ja kauden tuotteista valmistettu ateria.
Kiitokset etukäteen.
Kommentit (18)
Paista sipulia, pekonia ja kaalta pannulla. Kun ovat rapeita, lisää Koskenlaskijaa.
Vierailija kirjoitti:
Paista jauhelihaa ja varhaiskaalia voissa, anna hautua hetki. Lisää kermaa.
Jos haluat oikein hyvää, niin hauduta uunissa tunnin verran.
Mutta sullahan on kiire, joten joudut syömään huonompaa ruokaa.
Kaalilaatikko on mun bravuuri ja teen sitä usein ja hieman viileämpinä päivinä. Nyt haluan kuitenkin helpompia ja nopeampia ruokia.
Tällaisen löysin itse https://www.k-ruoka.fi/reseptit/paahdettu-kukkakaalikeitto
Uunimunakasta ja fetasalaattia. Munakkaaseen voi laittaa tofua, kinkkua, kylmäsavulohta, kasviksia oman maun mukaan.
Kvinoasalaatti ja valmis grillibroileri tiskistä. Kvinoasalaattiin sopii melkein mikä tahansa kasvis.
Nää on minusta aika hintavia. Mites olis linssibolognese (googlaa, en halua laittaa tähän mainostavia linkkejä)
Kaalilaatikko
Melanzane alla parmigiana
Kasviscurry
Kanaa ja kasvispyttistä
Uuniin pellille juureksia & kasviksia kera broilerin. Öljyä ja mausteita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Paista sipulia, pekonia ja kaalta pannulla. Kun ovat rapeita, lisää Koskenlaskijaa.
Kaalta?
Kesäkeitto ja kaalikeitto (linssit jauhelihan tilalla).
Tomaattikeitto: kirsikkatomaatteja, sipulia ja valkosipulia uuniin, kun ovat pehmeitä, (n. 20 minuuttia 200C), soseuta ja lisää tuorejuustoa ja ruokakermaa. Tarjoa patongin kera.
Uunifetapasta: feta (pala) uuniin kirsikkatomaattien ja valkosipulin kera, vuokaan pohjalle öljyä. Keitä pasta sillä välin, kun feta on uunissa 225 C 20 min. Muussaa feta ja tomaatit ja lisää pasta.
Uunijuurekset (lanttu, porkkana, sipuli ja punajuuri) ja lihapullat. Molemmat valmistuu helposti uunissa.
Vierailija kirjoitti:
Nää on minusta aika hintavia. Mites olis linssibolognese (googlaa, en halua laittaa tähän mainostavia linkkejä)
Kauden kasvikset?
Munakoisovuoka, itse teen vegaanisena.
itse ampumaa hirvenlihaa eri muodoissaan,miten itse haluaa.perunaa oikeaa ruisleipää.ei mitään läpinäkyviä ruispaloja.
maitoa.
Makkarakeitto:kauden kasviksina peruna, porkkana, kaali, pavut (leikkopavut), kesäsipuli jne. HK:n sininen on nyt Citymarketeissa tarjouksessa, eikö se olekin silloin kauden kasvis?
Kesäkurpitsaletut, perunamuusin tai kasviskuskuksen kanssa.
Uunikasvikset (kesäkurpitsaa, tomaattia puolikkaana (leikkauspinta ylöspäin) paprikaa, munakoisoa, herkkusieniä, valkosipulia, kesäsipulia...), näiden kanssa vaikka kassleria.
(kasviskuskus: pilkotaan kasviksia pieneksi, kuullotetaan/paistetaan pannulla ja lisätään kuskuksen sekaan)
Risotosta alkuidean saanut kana/liha-riisipata.
Kiusa se on pienikin kiusa
Paista jauhelihaa ja varhaiskaalia voissa, anna hautua hetki. Lisää kermaa.
Jos haluat oikein hyvää, niin hauduta uunissa tunnin verran.
Mutta sullahan on kiire, joten joudut syömään huonompaa ruokaa.