Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jee kaksi vuotta työttömyyttä ja sain työpaikan. 🥳

Vierailija
04.08.2025 |

Okei vaan 6kk sijaisuus, mutta silti. Ihan jees päästä käyttämään aivoja :D

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon!

Ja kyllä siinä ainakin alkuun saa aivoja käyttää, pitäähän se uusi homma oppiakin. Lisäksi totutella uuteen arkeen ym. Onhan siinä prosessoitavaa. Tämä sille kylmän suihkun antajalle 😅

Tätä mietin kovasti. Oon kyllä opiskellut itsenäisesti ym. tässä työttömyyden aikana, että silleen aivot saanut jumppaa. Mutta varmasti hetki menee että aivot taas tottuu joka arkipäiseen aktiivisuuteen ja vuorovaikutukseen.

Vierailija
22/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea juttu, ja nyt tosiaan on vaikeaa aikaa, mutta toisaalta tuskin kenenkään työttömyysjaksoista jaksetaan näinä aikoina kummastella sen suurenkin, kun tuntuu vähän kaikki jääneen työttömäksi. Itsekin olin hetken, mutta olin tosi onnekas kun se kesti vain reilu 3kk. Se oli oikeasti jo ihme, odotin että yli vuosi on nyt valitettavan normi vielä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten varmaan väsyttää työkaverit. Onnea työpaikan johdosta.

Vierailija
24/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osanotot.

Luuseri.

Vierailija
25/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikoinaan (kohta 12 vuotta sitten) työllistynyt kahden vuoden työttömyysjakson jälkeen. Ihan kuin ap:kin, minäkin sain sijaisuuden, 8 kuukauden pituisen. 

Jo ennen sijaisuuden päättymistä olin saanut uuden, toistaiseksi voimassa olevan työpaikan ja kyseisessä paikassa olen edelleen.

On totta, että työssä olevan on huomattavasti helpompi vaihtaa työpaikkaa kuin työttömän saada töitä.

Onnea ap, siitä se lähtee!

Vierailija
26/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan päivän hyvä uutinen. Näillä työttömyysluvuilla se on saavutus.

Niin, Ap voi miettiä, että hän oli puolesta miljoonasta työttömästä paras!

Vierailija
27/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri hyvä tahti. 2 vuotta lepoa, puoli vuotta töitä. Ja sitten taas 2 vuotta lepoa jne.

Vierailija
28/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palstan päivän hyvä uutinen. Näillä työttömyysluvuilla se on saavutus.

Niin, Ap voi miettiä, että hän oli puolesta miljoonasta työttömästä paras!

Huippu Marinin hallituksen aikanakin oli 193000 työtöntä oli 55000 julkiselle tempputyöllistettyä joten luku oli siis 250000 nyt luku on290000 joten kasvu on työttömyydessä ollut maltillinen vaikean suhdanteet aikana.

Vierailija
29/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti ihme on tapahtunut sillä yleensä pitkäaikaistyötön ei työllisty kovinkaan hyvin. Joka tapauksessa onnea ja usein työt jatkuvat jos hommansa hoitaa kunnolla.

Useinmiten työ loppuu, vaikka jopa esimies kehuu työsuoritusta. Näin minulle on käynyt jo kaksi kertaa.

Vierailija
30/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapahtui vuosi sitten sama ihme pitkän työttömyyden jälkeen. Alkuinnostus vaihtui pian ahdistukseen, kun työyhteisö paljastui todella riitaisaksi ja monella tapaa toksiseksi. Soitin edeltäjälleni, joka paljasti karmeita asioita vielä lisää. Lopulta sinnittelin sen lyhyen määräaikaisuuden loppuun päiviä laskien. Jatkoa ei tarjottu mutta en olisi sitä ottanutkaan, vaikka olisi tarjottu. Tilalleni piti tulla toisesta yksiköstä sisäisellä siirrolla työntekijä, mutta tämä mieluummin irtisanoutui kuin suostui kyseiseen paikkaan. Sinne ei lopulta palkattu ketään. 

Kiva kannustustarina Ankeuttaja. 

Vierailija
31/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa, onneksi olkoon!

Vierailija
32/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Upea juttu, ja nyt tosiaan on vaikeaa aikaa, mutta toisaalta tuskin kenenkään työttömyysjaksoista jaksetaan näinä aikoina kummastella sen suurenkin, kun tuntuu vähän kaikki jääneen työttömäksi. Itsekin olin hetken, mutta olin tosi onnekas kun se kesti vain reilu 3kk. Se oli oikeasti jo ihme, odotin että yli vuosi on nyt valitettavan normi vielä. 

Työttömyys on tällä hetkellä jopa uusi normi. Itse en ainakaan yhtään häpeillyt tai peitellyt työttömyyttäni, koska alallani on normaalia että alkuun joutuu tekemään pätkää. -ap

Vierailija
33/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti ihme on tapahtunut sillä yleensä pitkäaikaistyötön ei työllisty kovinkaan hyvin. 

Joka tapauksessa onnea ja usein työt jatkuvat jos hommansa hoitaa kunnolla.

Mistä näitä yleistyksiä vetelet?

Vierailija
34/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti ihme on tapahtunut sillä yleensä pitkäaikaistyötön ei työllisty kovinkaan hyvin. Joka tapauksessa onnea ja usein työt jatkuvat jos hommansa hoitaa kunnolla.

Useinmiten työ loppuu, vaikka jopa esimies kehuu työsuoritusta. Näin minulle on käynyt jo kaksi kertaa.

Työsuhteen jatkuminen on niin monesta kiinni, vaikka lähiesihenkilö arvostaisi suoritustasi, ei budjetti välttämättä taivu työsuhteen jatkamiseen.

Vierailija
35/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastollisesti ihme on tapahtunut sillä yleensä pitkäaikaistyötön ei työllisty kovinkaan hyvin. 

Joka tapauksessa onnea ja usein työt jatkuvat jos hommansa hoitaa kunnolla.

Mistä näitä yleistyksiä vetelet?

Vuonna 2019, 18,4 % pitkäaikaistyöttömistä työllistyi seuraavan vuoden aikana, kun taas jo yksikin "ruksi" (työttömyysjakso) tiputtaa työllistymistodennäköisyyden 25 prosenttiin, ja kaksi tai kolme "ruksia" laskee todennäköisyyden jopa 10 prosentin tuntumaan, kertoo Elinkeinoelämän valtuuskunta - EVA

Vierailija
36/36 |
04.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tapahtui vuosi sitten sama ihme pitkän työttömyyden jälkeen. Alkuinnostus vaihtui pian ahdistukseen, kun työyhteisö paljastui todella riitaisaksi ja monella tapaa toksiseksi. Soitin edeltäjälleni, joka paljasti karmeita asioita vielä lisää. Lopulta sinnittelin sen lyhyen määräaikaisuuden loppuun päiviä laskien. Jatkoa ei tarjottu mutta en olisi sitä ottanutkaan, vaikka olisi tarjottu. Tilalleni piti tulla toisesta yksiköstä sisäisellä siirrolla työntekijä, mutta tämä mieluummin irtisanoutui kuin suostui kyseiseen paikkaan. Sinne ei lopulta palkattu ketään. 

Täähän voi tapahtua huolimatta siitä oletko työtön vai vaihtamassa vaan työpaikasta toiseen. Aika harvoin sitä pystyy ennustamaan millainen työyhteisö on, jos ei ole tuttuna töissä/ollut töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän