Vinkki köyhille: Älä koskaan osta mitään osamaksulla, rahoituksella tms. velaksi ostamisen menetelmällä
Säästä ensin rahat ja osta vasta sitten. Näin näet onko sinulla oikeasti varaaa siihen ja vältyt maksamaan eri tavoilla piilotettuja rahoituskorkoja.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Köyhällä ei saa olla säästöjä, joten koroton osamaksu on ihan hyvä keino uusia vaikkapa puhelin.
kylläpäs saa olla. paitsi tosin siinä on se määritelmällinen ongelma että KUN säästöjä kertyy niin ei enää olekaan köyhä. Mutta MIKÄÄN laki ei kiellä että köyhästä ei saisi tulla varakasta.
Minä olen ollut köyhä, nykyään olen rikkaimmassa 5% suomalaisista.
Kaikkihan me täällä vauvapalstalla ollaan 5% rikkaimmista suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelin oli pakko ostaa
Osta käytetty ja hyvin huollettu puhelin.
Ai jos tilillä on 150e ja sillä pitäisi pärjätä vielä kaksi viikkoa? Huono idea.
Ei sitä käytettyäkään ole pakko maksaa heti kokonaan.
Ostin asunnon käteisellä. Tosin en olisi pystynyt ostamaan ilman isoa perintöä, josta en joutunut maksamaan edes perintöveroa, koska isäni oli valtuuttanut eläessään sen maksettavaksi kuolinpesästä. Tiesi tyttärensä vähävaraiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostan, niin pääsen heti käyttämään tuotetta. Jokainen tyylillään.🤣🤣🤣
Sama täällä. Jos esim. puhelin hajoaa, niin en todellakaan säästä ensin 2-3kk vaan ostan osarilla heti uuden.
No, säästä siihen uuteen puhelimeen sinä aikana kun sinulla vielä on se toimiva puhelin. Ei tarvi turhaan velaksi ostella. Tämä on monille täysin mahdoton ajatus, kun on opittu siihen velaksi elämiseen ja velaksi syömiseen.
Mä säästän koko ajan. Oon aina säästänyt. Mulla oli jo ylioppilas kesänä 80-luvulla säästöjä kesätöistä useampi tonni. On aina sen verran puskuria, että pystyy yhden puhelimen ostamaan tai pesukoneen, tiskarin, tietokoneen, tellun, jääkaapin, imurin, mikron tai vaikkapa lainata lapsille sen verran, että tarvittaessa he voivat ostaa jonkun tuollaisen hajonneen tilalle tai muuhun tarkoitukseen esim. autoa, asuntoa hankkiessaan, jos tarvitsevat omiin säästöihin vähän lisää täydennystä.
Ihme kädestä suuhun porukkaa useat. En ikinä haluaisi elää niin. Tuntisin itseni ihan surkeaksi luuseriksi. Enkä koskaan ole ollut hyvätuloinen, pääasiassa pienituloinen olen aina ollut ja kymmenisen vuotta keskituloinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ostan, niin pääsen heti käyttämään tuotetta. Jokainen tyylillään.🤣🤣🤣
Sama täällä. Jos esim. puhelin hajoaa, niin en todellakaan säästä ensin 2-3kk vaan ostan osarilla heti uuden.
No, säästä siihen uuteen puhelimeen sinä aikana kun sinulla vielä on se toimiva puhelin. Ei tarvi turhaan velaksi ostella. Tämä on monille täysin mahdoton ajatus, kun on opittu siihen velaksi elämiseen ja velaksi syömiseen.
Kaikkia säästöjä ei kannata laittaa puhelimeen. Jos on koroton osamaksu, sitä kannattaa käyttää ja pitää säästöt tilillä keräämässä korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se ihanne jos säästettynä, aina ei ole mahkuja, on asioita joita ilman ei pärjää.
Jos et pysty säästää ni et sä kyl pysty maksaan osamaksujakaan ja toisinpäin. Itsensäkusetusta
Aina kaikki maksettu. Sen verran kärvistelty vaikeissa oloissa, en kadu järkeviä osamaksuhankintoja. Uskon että velan ottamista on melko mahdoton välttää, henkilön jolla ei ole tukiverkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhällä ei saa olla säästöjä, joten koroton osamaksu on ihan hyvä keino uusia vaikkapa puhelin.
kylläpäs saa olla. paitsi tosin siinä on se määritelmällinen ongelma että KUN säästöjä kertyy niin ei enää olekaan köyhä. Mutta MIKÄÄN laki ei kiellä että köyhästä ei saisi tulla varakasta.
Minä olen ollut köyhä, nykyään olen rikkaimmassa 5% suomalaisista.
Minua aina ihmetyttää se että joku täällä kertoo olevansa Suomen rikkaimpia. Ihmetyttää että miksi ihminen on TÄÄLLÄ eikä elämässä parasta aikaa elämässään. Jos minulla olisi rahaa kuin roskaa, olisin käyttämässä sitä jossain enkä roikkuisi vauvapalstalla. Ostaisin auton ja ajelisin huvikseni maata ristiin rastiin, lentäisin ulkomaille, harrastaisin, lukisin kirjoja, istuisin teatteris
suomalaiset ovat sen verran persaukisia että edes tuohon rikkaimpaan 5% ei tarvitse mitään älytöntä omaisuutta, eikä varsinkaan ajella rsitin rastiin maata ja lennellä jatkuvasti ulkomailla. Ja itse asiassa varasin juuri viikon syysloman etelä-raskaan viinialueelle.
Lainalla kannattaa ostaa jos rahalle on tuottavampaa käyttöä, mutta jos ostetaan ei pakollista lainalla kun ei ole rahaa niin on kyllä typerää touhua. Monet tuntuu vain laskevan paljonko on varaa maksaa kuukaudessa lyhennyksiä eikä sitä onko varaa itse tavaraan. Sitten ihmetellään kun rahat on aika loppu.