Espoossa joku sai mopohäiriköistä tarpeeksi
Puskaradiossa mopopoikien vanhemmat valittaa että joku oli heitellyt ikkunasta/partsilta nesteitä päälle ja tiellä joku tesla oli yrittänyt kiilata mopon tieltä ulos(mopolijat kyllä keulivatkin täällä nätisti ja välillä vastaantulijoiden kaistallakin eli mikä lienee täysi totuus sitten). Tänä kesänä täällä se meno on ollut oikeasti ihan sekoa ja rehellisesti en ihmettele jos jollakin joka asuu hiukan lähempänä katua on leiponut kiinni. Itse en asu ihan kadun varrella mut se järjetön klo 14-04 kestävä rätinäkaahailu kuuluu tännekin. Puskaradiossa myös puolustellaan että mieluummin häiriköikööt mopoilla kuin vetäisi nappeja jossakin. Mitä mieltä? Onko muuallakin ärsyntyneet asukkaat alkaneet toimiin? En ole itse mitään tehnyt enkä laittomuuksia silleen kannata, toisaalta ymmärrän että jollakin on tämä kuukausia jatkuneen shown jälkeen vain katkennut pinna...ja miksi ne vanhemmat eivät valista poikiaan vaan uhriutuvat somessa?
Kommentit (425)
Sympatiat mopopoikien metelin uhreille ja muulle turhakemetelille altistuneille.
Päivät läpeensä ulkona räksyttävät idioottikoirat pitäisi ratsata myös ja lunastaa valtiolle rukkasten tekoa varten. Ja ikuinen eläintenpitokielto idiooteille koiranomistajille.
poliisikoulun ekan vuoden opiskelijat voisi kesäisin pistää pitämään moporatsioita eiköhän tulisi tulosta.
Mua ärsyttää argumentti "parempi, että tekevät häiritsevää asiaa x, kuin että olisivat tekemässä vielä parempaa asiaa y". Mopoilla saa ajella ja mopoja saa harrastaa, mutta kyllä tuohon toimintaan pitää kuulua myös vastuu tekemisistään. Ei kai me ajatella, että mopoilevat nuoret ovat niin heikkolahjaisia, ettei heiltä voisi vaatia lain ja käytöstapojen noudattamista?
Vierailija kirjoitti:
Mopohäiriköijät ovat alemman älykkyysosamäärän porukkaa. Muuta sanottavaa siihen ei ole.
Kyllä, ja myös varsinkin heidän vanhempansa.
Vierailija kirjoitti:
Piikkimattoa olen suunnitellut 🤨
Teeppä minut ja raahaa muuttolaatikoita täynnä särkyvää joiden pohja pettää!
Kurin pitää alkaa jo kotoa noihin hommiin.
Itselläkin oli mopo joka oli viritetty aika hyvin ja kerran eno joka sattuu olemaan poliisi huomasi Riejun äidin luona käydessään, kertoi siitä tietenkin äidille ja otti minutkin puhutteluun, että kirjoittaa siitä kyllä sakot jos saa kiinni ajamisesta olimpa miten siskonpoika. Äiti otti tietenkin avaimet pois, mut itse kovana teininä sain mopon käyntiin ja kävin kylillä, kun palasin tuli tietenkin huutoa. Seuraavana päivänä äiti oli irrottanut moposta etu renkaan jonka sain takaisin vasta saadessani autokortin.
Teininä vitutti, mut nykyään olen kiitollinen äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu. Puskaradiossa joku valitti melusta ja kaahailusta. Lenkkipolulla ajetaan vaikka kiellettyä. Tosiaan löytyy liuta puolustelijoita että moottoriurheilu hyvä harrastus ja pojat on poikia.
Moottoriurheilu on hyvä harrastus niin tytöille kuin pojillekin, mutta mopolla lenkkipoluilla rällääminen ei ole moottoriurheilua, urpåilua korkeintaan.
Niinpä. Siksi tuo puolustelu hullulta tuntuukin.
Vierailija kirjoitti:
Mopohäiriköijät ovat alemman älykkyysosamäärän porukkaa. Muuta sanottavaa siihen ei ole.
Aivan tavallisia nuoria ne on. Meidänkin poika räpläsi aina sitä mopoaan. En tiedä minkä sortin häirikkö se oli, mutta nyt se on DI ja Volkkarilla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää argumentti "parempi, että tekevät häiritsevää asiaa x, kuin että olisivat tekemässä vielä parempaa asiaa y". Mopoilla saa ajella ja mopoja saa harrastaa, mutta kyllä tuohon toimintaan pitää kuulua myös vastuu tekemisistään. Ei kai me ajatella, että mopoilevat nuoret ovat niin heikkolahjaisia, ettei heiltä voisi vaatia lain ja käytöstapojen noudattamista?
Tässäkin on se, että osa mopoilijoista on todella asiallisia nuoria. Eivät ole virittäneet mopojaan, pitävät huolta etteivät häiritse rälläämisellään mitään tiettyä aluetta, noudattavat liikennesääntöjä, ja useimmiten ajelevatkin siten, että sillä ajelulla on tarkoitus (esim. treeneihin meno tms.). Sitten on sitä perseilevää räkäporukkaa, joiden mopot kulkee 100 km/h, mutta järki ei edes kymmenesosaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan tavallisia nuoria ne on. Meidänkin poika räpläsi aina sitä mopoaan. En tiedä minkä sortin häirikkö se oli, mutta nyt se on DI ja Volkkarilla töissä.
Ja vanhempia ei jaksanut kiinnostaa tippaakaan mitä siellä räplätään, eli ajellaanko esim. tappavaksi viritetyllä laittomalla ajoneuvolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on siis todistettu, että v ä h ä - ä l y i s e s t ä k i n voi tulla DI.
Poliisilla olisi kaikki keinot ottaa homma haltuun jos olisi tahtoa. Ilmeisesti mopopojilta saa niin huonosti sakkorahoja joten kannattaa sakkobudjetin kannalta ennemmin väijyä puskissa, jos niiden isät erehtyisi ajamaan pari kilsaa ylinopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä olen itsekin ollut todistamassa.
Eipä se moottorisahamainen ääni oikein kivaltakaan kuulosta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorena pitää saada päristellä. Vanhukset voi laittaa korvatulpat jos pitää ängetä asumaan noin ahtaasti että äänet häiritsee.
Ihan voi kuule vapaasti päristellä vanhempien makuuhuoneen ikkunan alla keskellä yötä, kun kerran siihen bensarahatkin syytävät. Hittojako sitä pitää viattomia sivullisia kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen homma on ollut varmaan suunnitella TSI koneen jakoketju, ja toiseksi DSG automaattilaatikko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuorena pitää saada päristellä. Vanhukset voi laittaa korvatulpat jos pitää ängetä asumaan noin ahtaasti että äänet häiritsee.
Ihan voi kuule vapaasti päristellä vanhempien makuuhuoneen ikkunan alla keskellä yötä, kun kerran siihen bensarahatkin syytävät. Hittojako sitä pitää viattomia sivullisia kiusata.
Niin, paljon vetoa, että silloin joskus neljän aikaan aamuyöstä sinne kotiin ajetaan ihan hiljaa viimeiset puoli kilometriä. Vanhemmilla ei ole mitään hajua, mitä rälläystä homma on ollut koko aamuyö muualla.
Mopopojille ja aikuisille miehille on jäänyt joku lapsuusvaihe päälle: "Äiti! Äiti! Äiti kato mua! Kato mitä mä teen! ÄITIIIIIII!!!! Anna huomioooooo!!!"
Ymmärrä millaisia vatipäitä vanhemmat sitten on jos pojan mopossa sitten lähes mitään äänenvaimenninta ja mistään naapureiden huomautteluista oteta sitten mitään opiksi.
Jos ei kiinnosta liikennesäännöt, niin todennäköisesti ei välitä muistakaan säännöistä.
Muistan kun joku kävi valittamassa mopojengille yhtenä iltana, että ei täällä voi nukkua tässä melussa. Niin pojat oli karjuneet takaisin, että: saadaan me täällä olla.
Mistä pojat oli saaneet päähänsä, että heillä on oikeus metelöidä mopoillaan pitkin yötä?