Onko sulla dosettia? Minkä ikäinen olet ja mitä lääkityksiä?
Olen 46-vuotias. Lääkitys: 2x1 verenpainelääkkeet, vitamiineja, rautaa. Muut lääkitykset Ozempic 1 x/vko, astmasuihke 1x1. Ketipinor tarvittaessa unettomuuteen.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Keti, ola, sertra, amlodipin, Candesartan plus ja mela.
Mäkin haluun melaa.
Ei ole dosettia, vain verenpainelääke eli yksi tabletti aamuisin. Aamulla ja illalla silmätipat, jotka eivät ole dosettiin sopivia. Dosetin käytöstä sen verran, että vanhalla anopillani oli käytössä dosetti, kunnes tuli muistiongelmat. Pisteli poskeensa koko dosetin kaikki pillerit yhtenä päivänä, kun ei enää ymmärtänyt, mikä päivä oli menossa. Piti sitten joka aamu käydä antamassa päivän lääkkeet.
Ikää 53, ei ole dosettia. Aamulla verenpainelääkkeet candesartan ja zanidip, lamotrigin ja voxra kaksisuuntaiseen. Illalla kolesterolilääke rosuvastatin ja verenpaineeseen bisoprolol ja kaksisuuntaiseen lamotrigin ja ketipinor. Tarvittaessa tenox unettomuuteen.
Näitä syönyt todella pitkään niin muistaa hyvin mitä ja millä annostuksella pitää ottaa.
On dosetti, mutta en paljon käytä sitä. Otan lääkkeet tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkääpä välttämättö ylpeilkö te, joilla ei ole lääkitystä. Suurimmalla osalla ainakin keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista suomalaisista arvot ovat sellaiset että ainakin verenpaine- ja kolesterolilääkitys olisi paikallaan. Milloin olette käyneet laboratoriokokeissa ja onko verenpainearvot tiedossa?
Käynyt pari kuukautta sitten viimeksi. Kolesteroli ei ole lähelläkään sallittua rajaa ja kaikki muukin kunnossa. Verenpaine 120/60 tai hieman alle.
Olen 40v nainen. Ei lääkityksiä.
Huolehdin terveydestäni pyöräillen ja kävellen vaihtelevasti. Syön simppeliä ruokaa pääosin, maustamatonta lihaa jonka maustan itse, maustamatonta jogurttia, rahkaa, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä sekä joka päivä 3 kananmunaa. Herkuttelen myös välillä epäterveellisemmin jos mieli tekee.
Välttelen rypsi- ja rapsiöljyä, rasvana voi, koo
No voi kun kiva. Siinä kanssa yksi joka ei ymmärrä, että se ei todellakaan ole aina itsestä kiinni jos sairastuu. Voi myös joutua onnettomuuteen.
Luuletko, että oli kiva sairastua ensimmäisen kerran syöpään 20-vuotiaana? Syöpähoitojen seurauksena mm. kilpirauhasen vajaatoiminta ja muita ongelmia. Vit tu tämähän onkin tosiaan mun oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkääpä välttämättö ylpeilkö te, joilla ei ole lääkitystä. Suurimmalla osalla ainakin keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista suomalaisista arvot ovat sellaiset että ainakin verenpaine- ja kolesterolilääkitys olisi paikallaan. Milloin olette käyneet laboratoriokokeissa ja onko verenpainearvot tiedossa?
Käynyt pari kuukautta sitten viimeksi. Kolesteroli ei ole lähelläkään sallittua rajaa ja kaikki muukin kunnossa. Verenpaine 120/60 tai hieman alle.
Olen 40v nainen. Ei lääkityksiä.
Huolehdin terveydestäni pyöräillen ja kävellen vaihtelevasti. Syön simppeliä ruokaa pääosin, maustamatonta lihaa jonka maustan itse, maustamatonta jogurttia, rahkaa, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä sekä joka päivä 3 kananmunaa. Herkuttelen myös välillä epäterveellisemmin jos mieli tekee.
Turhaan kiukuttelet. Vastasin vain viestiin. Kaikki ei ole itsestä kiinni, mutta kyllä monessa tilanteessa on niin, että omilla valinnoilla voi vaikuttaa tai omilla valinnoilla on tilanteensa aiheuttanut.
Ei varmasti ole syöpä kiva missään iässä.
Dosetti löytyy. Ikää 45 vuotta. Lääkkeinä verenpainelääkitys ja lääkitys liikahikoiluun. Kaksi tabletti vuorokaudessa.
Juuri näin ja lisäksi kun tuli pieruakin. Onnellisen elämän huipentuma.