Onko sulla dosettia? Minkä ikäinen olet ja mitä lääkityksiä?
Olen 46-vuotias. Lääkitys: 2x1 verenpainelääkkeet, vitamiineja, rautaa. Muut lääkitykset Ozempic 1 x/vko, astmasuihke 1x1. Ketipinor tarvittaessa unettomuuteen.
Kommentit (68)
Älkääpä välttämättö ylpeilkö te, joilla ei ole lääkitystä. Suurimmalla osalla ainakin keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista suomalaisista arvot ovat sellaiset että ainakin verenpaine- ja kolesterolilääkitys olisi paikallaan. Milloin olette käyneet laboratoriokokeissa ja onko verenpainearvot tiedossa?
33v ei ole dosettia. Astmalääkkeet menee (flixotide,montelukast) ja rytmihäiriön estoon bisoprolol sekä ozameprasol refluksiin.
75-vuotias. Dosetissa on vain vitamiineja ja kalsiumtabletteja.
On sellainen dosetti jossa vain yksi lokero per päivä. On siis aamun lääkkeet siinä. Mulla on kilpirauhasen vajaatoimintaan Thyroxin ja kahta eri vahvuutta. Migreenin estolääkitys Candesartan 2x1. Minipilleri, magnesium ja monivitamii. Siitepöly- ja heinäaikaan lisäksi myös allergialääke. Lisäksi astmasuihke aamuin illoin.
46v nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lääkityksiä, en tarvitse dosettia.
-kohta 50v
Sama. Ei todellakaan ole mitään lääkitystä tässä iässä. Tv. 54v.
Etkö tuon ikäisenä ymmärrä, että kaikki sairaudet ja lääkitykset katso ikää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kohta 50v
Olisko nyt joku rauhoittava paikallaan?
On dosetti jossa on laihdutuslääke, kilpirauhaslääke, masennuslääke, allergialääke, lonkan kulumaan lääke, astmalääke montelukast, tarvittaessa kipulääke.
N.48
oon kyllä lääkeitä seison alasti peilin edessä vedän koksuu ja poolsit toiseskädessä jä jälleen tfiittan siit mä oon häiriintynyt mä noon häiriintynyt
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne tänne luettelisin?
Aivan sama ajatus minulla.
On dosetti, johon laitan vitamiinit, lääkityksiä ei ole. N59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kohta 50v
Olisko nyt joku rauhoittava paikallaan?
Anteeksi mitä? Mä ihan rauhallisesti kysyin asiasta ja sä tulet siihen sekoilemaan. On tämä palstan touhu mennyt kummalliseksi.
Meillä on naapurissa vasemmistoliiton desantti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä löytyy pinkki dosetti. En kylläkään pidä siinä lääkkeitä, vaan vitamiineja, jotta muistan ottaa ne :D eli vähän ohi aiheesta
N19
Ei se niin ohi aiheen ole. Kyllä ne vitamiinitkin on helpompi dosetista ottaa kuin purkkeja aukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pottuilun aihetta dosetin käytössä on? Et tarvitse itse ja olet ansainnut mitalin. Äitini saa lääkkeet jo jaettuina kotiin, kun ei se dosettikaan riitä varmistamaan, että lääkitys tulee ottaa ajallaan.
Jos on lääkkeetön ja terve, niin onko tuo nyt jonkin ihmisen erinomaisuuden merkki? Sitä pitää käydä kehumassa. Oma dosettini koostuu ammattitaudin vuoksi saamistani lääkkeistä ja sain ne jo 34 -vuotiaana. Asiantilaan ei liity lihavuus, päihteiden käyttö, huono ruokavalio, liikkumattomuus tai mikään mukaan kuin ilmeisesti geneettinen alttius.
Dosettia voi tarvita minuakin nuorempi.
Oikein kiitettävän hyvä kommentointi.
Ei ole. 40 vuotias nainen. Ei lääkityksiä ja kroppa toimii täydellisesti.
Oon 48 ja on dosetti. Menee verenohennus ja beetasalpaaja. Ohennuslääke täytyy ottaa täsmällisesti aamuin illoin ja dosetti huolehtii että muistan ottaa ja olenko jo ottanut. Siitä on myös helppo ottaa lokero tai pari mukaan reissuun. Otin dosetin käyttöön kun tuli aivotapahtuma ja muistihäiriötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kohta 50v
Niin...en minäkään valinnut saada 46v todellakaan sairaskohtausta ja siitä seurannutta loppuiän lääkitystä. En voinut sille yhtään mitään, sattui surkea arpaonni kohdalle.
Tietoisku. Keski iässä on vaihdevuodet . Se ei ole muistihäiriö. Hormonit !!!!!! !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Älkääpä välttämättö ylpeilkö te, joilla ei ole lääkitystä. Suurimmalla osalla ainakin keski-ikäisistä ja sitä vanhemmista suomalaisista arvot ovat sellaiset että ainakin verenpaine- ja kolesterolilääkitys olisi paikallaan. Milloin olette käyneet laboratoriokokeissa ja onko verenpainearvot tiedossa?
Käynyt pari kuukautta sitten viimeksi. Kolesteroli ei ole lähelläkään sallittua rajaa ja kaikki muukin kunnossa. Verenpaine 120/60 tai hieman alle.
Olen 40v nainen. Ei lääkityksiä.
Huolehdin terveydestäni pyöräillen ja kävellen vaihtelevasti. Syön simppeliä ruokaa pääosin, maustamatonta lihaa jonka maustan itse, maustamatonta jogurttia, rahkaa, pähkinöitä, marjoja, kasviksia ja hedelmiä sekä joka päivä 3 kananmunaa. Herkuttelen myös välillä epäterveellisemmin jos mieli tekee.
Välttelen rypsi- ja rapsiöljyä, rasvana voi, kookosöljy ja oliiviöljy. Keino makeutusaineita en käytä ikinä.
Näillä on mitat pysyneet kunnossa veriarvojen lisäksi. Pituus 160cm, paino 58kg ja vyötärö 68cm.
Vastaus otsikkoon: ei ole dosettia.