Mitä ajattelette, jos työkaveri ei kerto kellekkän lähtevänsä eläkkeelle. Yhtenä päivänä hän vaan häipyy lopullisesti
Kommentit (79)
Eivätköhän kaikki suomalaiset lue vaaveroa
vauvasta vaariin. Mitä sitä turhia läksiäisiä/
ristiäisiä järjestelemään, senkun kirjoitatte
kollegalle hooveet ja haista pskat vaavin
saitille kuten päivittäin tuttuun tyyliin
muutenkin.
Mitä tästä pitäis ajatella? En mitään erityistä. Työtehtävästä riippuen saattaisin hämmästellä miten on niiden uudelleen järjestely hoidettu.
Kaikki tiesivät että jään eläkkeelle (aikaisemmin normaalia), lupasin hoittaa yhden projektin ennen lähtöäni ja niin tein. Ja hyvin teinkin, koska en halunnut mitään ongelmia firmalle tai työkavereille lähedettyäni.
Ei sillä, että mua koskisi, en ole lähelläkään
eläkeikää, eikä kukaan läheisenikään..
Vierailija kirjoitti:
Tein noin. Irtisanouduin ja ilmoitin pomolle, että koska lomia ei saa rahana, niin en tule enää työpaikalle. Meillä työnantajan pitäisi antaa kaikille läksiäislahja, mutta koska pomo luuli, että siitä huolehtii joku toinen, niin enpä saanut sitäkään enkä edes lähtijälle annettavaa kiitoskorttia. En niitä toki kaivannutkaan, mutta totesin entisille työkavereille, että onneksi en tehnyt tätä muiden tapaan julkisesti, läksiäisissä kun pomo olisi olettanut, että minä hankin kakun ja kahvit ja pidän hänelle puheen. Olisi tullut aika kallista.
Mitä ihmettä? Miksi olisit halunnut lomat rahana? Onko muuta elämää kuin työ??
Vai tarkoititko irtisanomisajan lomia?
Mulla on alle 10v eläkeikään. Voi olla että teen saman koska en halua huomiota enkä turhia kakkutarjoiluja. Todennäköisesti sopisin pomon kanssa lähtöpäivän ja kertoisin lähimmille työkavereille lähtöpäivänä juuri ennen kuin lähden. Toki riippuu töistä, joskus on pakko kouluttaa jatkaja. Siinäkin tilanteessa voi tietenkin vedota työtaakan vähentämiseen, hölläämiseen jne.
Tällä hetkellä olen työttömän enkä oikein jaksa uskoa että enää työllistyn. Niinpä mun eläköitymistä ei tule kukaan sen kummemmin huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin yksi teki sellaisen tempun. Ja tiedän pari muutakin jotka pitivät sen salaisuutena aivan viime tippaan asti. En tajua mitä salattavaa siinä on.
Ei ehkä salattavaa, mutta jos on veemäiset työkaverit, miksi ihmeessä näille pitää lähtöjuhlallisuuksia järjestää? On mehevämpi yllätys, kun yhtenä päivänä eläkkeellelähtijää ei näykään enää, siinäpähän spekuloivat.
Ei meillä lähtijä järjestä yhtään mitään. Työnantaja järjestää lähtökahvit ja jonkun lahjan JOS lähtijä niin haluaa, niistäkin saa kieltäytyä ja monet kieltäytyykin. Meillä ei myöskään pahemmin pidetä mitään puheita. Onko nuo jotain "parempien ihmisten" ongelmia?
Meillä tietää, että joku on lähdössä, kun laitetaan uusi paikka hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin yksi teki sellaisen tempun. Ja tiedän pari muutakin jotka pitivät sen salaisuutena aivan viime tippaan asti. En tajua mitä salattavaa siinä on.
Mitä pahaa siinä on? Ei siinä varmaan mitään salattavaa ole, mutta kaikki ei kaipaa sitä eläköitymis hössötystä (kysellään mitäs nyt sit teet ja eikö tuu töihin ikävä tai järjestellään lähtökahveja). Ite jäisin eläkkeelle mielummin "matalalla profiililla".
Ilmeisen paska työyhteisö jos haluaa vain häipyä. Itse olen lähtenyt aina kera kakkukahvien. Paitsi yksi määräaikainen työpaikka oli nii kusinen kaikin puolin, että vaan just häivyin vikana päivänä. En käynyt sanomassa kenellekään mitään.
Kaikki eivät tykkää työkavereistaan vaikka siltä saattaa näyttää. Minäkin lähdin työpaikasta sanomatta sanaakaan kellekään. Kettumaisia ihmisiä, aina puhumassa p*skaa kaikista.
Ehkä hän koki työyhteisön niin huonoksi, ettei halunnut ilmoittaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pahaa siinä on? Ei siinä varmaan mitään salattavaa ole, mutta kaikki ei kaipaa sitä eläköitymis hössötystä (kysellään mitäs nyt sit teet ja eikö tuu töihin ikävä tai järjestellään lähtökahveja). Ite jäisin eläkkeelle mielummin "matalalla profiililla".
Meillä ei järjestellä lähtökahveja jos toinen ei halua.
Minä aion pitää kahvit ja puhekin kelpaa. Minä pidän myös vastapuheen. Ihan ystävällisen, haluan kiittää mukavia duu nikavereita. Mutta en malta olla sanomatta jotain työelämästä ja eritoten meidän firman käytänteistä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän koki työyhteisön niin huonoksi, ettei halunnut ilmoittaa mitään.
Mahdollisesti :-/
Mikäli työyhteisö käyttäytynyt huonosti itseäni kohtaan, tekisin samoin, vähin äänin poistuisi. Tai mun pitäisi hankkia kakut sun muut, ei ei. Vierastan puheita 'oot ollut niin hyvä bla bla blaa' 'pidetään yhteyttä' Kuka tollasta haluaa.
Kyllä henkilöstöosasto tietää. Jollekin pitää ilmottaa. Voi haluta pitää omana tietonaan
Tiedossani on, että noin on lähtenyt sekä työkaveri eläkkeelle että eräs toiseen työpaikkaan. Kyllä on erikoista käytöstä, eihän siitä mihinkään pääse, jos aikuinen ihminen ei pysty pitämään käytöstavoista tai ammattimaisuudesta kiinni. Varmaan mielenterveyden haasteita taustalla.
Eiköhän suuri osa haaveile sellaisesta lähdöstä. Jotkut sen myös toteuttaa
Ei ehkä salattavaa, mutta jos on veemäiset työkaverit, miksi ihmeessä näille pitää lähtöjuhlallisuuksia järjestää? On mehevämpi yllätys, kun yhtenä päivänä eläkkeellelähtijää ei näykään enää, siinäpähän spekuloivat.