Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bookbeat, Storytel, Nextory...Onko eroja?

Vierailija
02.08.2025 |

Käytössäni Nextory. Joskus aiemmin ollut Bookbeat. Onko näillä suoratoistopalveluilla käytännössä sellaisia eroja, jotka puoltaisivat juuri jonkun hankintaa. Hinnat ovat mielestäni about samat ja kaikilla on erilaisia tarjouksia. Onko jollain joku suositus?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nextorystä ei ole kokemusta, mutta bookbeat ja storytel olleet käytössä. Olen siirtymässä bookbeatista stroryteliin valikoiman vuoksi koska toistivasti kirjat joita haluan kuunnella löytyy vain sieltä. Myös kielivalikoima on storytellissä parempi. Luen paljon tietokirjallisuutta busineksestä kulttuuriin ja hyviä fliosofisia ajankohtaisteoksia sekä klassikoita. Ja ajankohtaista kaunokirjallisuutta. En itse välitä niin dekkareista. Ylipäätään jos mediassa keskustellaan jostakin kirjallisuudesta, se todennäköisemmin löytyy storytellistä. Bookbeatin käyttöliittymä on kuitenkin merkittävästi parempi. Haluaisin oikeasti nähdä dataa siitä mitä olen lukenut, milloin ja kuinka monta tuntia kuuntelen jne. Analytiikka menneestä vuodesta, kirjojen genrestä jbe on itselleni iso osa äänikirjapalvelun kokemusta. Siksi ärsyttää. Valikoima vie nyt voiton tässä. Kunpa nuo palvelust keräisivät jotenkin asiakaskokemuksesta palautetta ja osaisivat kehittää toimintaansa. 

Vierailija
22/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on storytel 50h/kk ja maksaa 8,99€/kk. tämä on minusta edullisin hinta. Bookbeatin käyttö on mielestäni helpompaa, mutta se on paljon kalliimpi. Ostan joskus sieltä tarjouksen, kun tukee vanhalle asiakkaalle vaikka 0,10€/kk.

Minä siis luen kirjat palveluista e-kirjoina, en osaa kuunnella äänikirjoja ollenkaan. Olisi kyllä mukavaa, jos oppisi kuuntelemaan myös äänikirjoja. Ajan pitkiä työmatkoja ja ne voisi hyödyntää kuuntelemalla. Mä en vaan osaa keskittyä äänikirjoihin. Havahdun aina vaan jossain vaiheessa, että en ole kuunnellut pitkään aikaan, vaan ollut ihan ajatuksissani ja sit oon ihan pihalla juonesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi kehittävämpää lukea kirjoja. Voisi aivotkin alkaa toimia.

Kaikkialla ei voi lukea kirjaa. Esimerkiksi kävellessä, autolla ajaessa tai siivotessa ei voi olla kirja kädessä. Tuossa on ne tilanteet, joissa kuuntelen äänikirjaa. Luen myös kirjoja, mutta niille on omat hetkensä. 

t. ohis

Vierailija
24/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on eroja. Minulla vaikuttaa paljon äänikirjan lukijan ääni. Joskus kuuntelu loppuu heti alkuunsa jos lukija nuori kimittäjä. 

Vierailija
25/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan kaikki tarjoaa lähinnä hömppää naisille. 

Vierailija
26/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi kehittävämpää lukea kirjoja. Voisi aivotkin alkaa toimia.

Olisi, mutta ei äänikirjoja aivojen toiminnan kohentamiseksi kuunnellakaan, vaan laitetaan taustameluksi siksi aikaa kun tekee askareita tai urheilee. 

Vierailija
27/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valikoimaa voi selata näiden sivuilta. 

Itselläni Storytel, joka on kallis. Mutta käsittääkseni ainoa rajaton ja tykkään siitä muutenkin. 

Vierailija
28/30 |
26.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Bookbeat. Ei ole mitään tiettyä genreä mitä kuuntelen. Kuuntelen yleensä sellaista helposti kuunneltavaa, jolloin voi samalla tehdä jotain muuta. Viimeksi kuuntelin Opettaja Freida McFadden. Kuuntelen myös juttuja tositapahtumista, true crime, elämänkertoja, harrastus- ja työjuttuja, uutuuskirjoja.

Mielestäni kaikki mitä on mainostettu Storytelissa, mikä on minua kiinnostanut, on löytynyt myös Bookbeatista. En usko, että on paljon eroa.

Vierailija
29/30 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite testannut bookbeatia ja storyteliä. Emmä niissä hirveesti eroo huomaa, mutta parhaan ilmaisjakson sai täältä storyteliin https://luetutkirjat.com/storytel/tarjous/ 100h kuukauden ajaks, musta se on jo melkein rajaton kuuntelu, ku alkaa miettiin että yli 3h saa päivässä kuunnella.

Vierailija
30/30 |
29.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä siis ton ylemmän viestin toimiva linkki https://luetutkirjat.com/storytel/tarjous/