Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvostatko kirjailijoita? nykyään kun voi tekoälylle antaa henkilöhahmot, ylimalkaisen juonen ja toivotun sivumäärän

Vierailija
02.08.2025 |

Ja kirjan nimenkin sen keksii.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa ei kirjailijan ammattia ole.

Vierailija
2/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan koska he keksivät sen kaiken itse ja kirjoittavat sen itse eivätkä käytä tekoälyä. Heidän tekstinsä on myös parempaa kuin tekoälyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin chatgpt kirjoittaan elämäkertakirjan Pekka Siitoimesta. Tulee joulumyyntiin.

Vierailija
4/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa ei kirjailijan ammattia ole.

Varmasti on. Mutta sinä lokkeilet ikuisesti

Vierailija
5/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin.

Vierailija
6/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin arvostan. Kirjoittamisen yksi tärkeimmistä keinoista on välittää ihmiseltä tunteita ja mielukuvia toiselle. Miksi ihmeessä vaivautuisin lukemaan tekoälyn tuottamaa mössöä, eli siis jotain mitä joku ei ole edes vaivautunut kirjoittamaan?

Vierailija
7/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan koska he keksivät sen kaiken itse ja kirjoittavat sen itse eivätkä käytä tekoälyä. Heidän tekstinsä on myös parempaa kuin tekoälyn.

Juuri näin. Sama kuvataiteilijoiden kanssa. Kyllä näkee, mikä on ihmisen ja mikä koneen luomaa. Toisen ihmisen työhön voi syntyä yhteys, kone on sieluton.

Vierailija
8/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjalilijan ammatti on oikeastaan kuollut jo 50-60-luvulla. Viimeisin hyvin tunnettu bestseller, johon myös paljon viitataan, varsinkin politiikassa, on Orwellin 1984 vuodelta 1949. Rushdien Saatanalliset säkeet on viimeisin kirja, joka on kunnolla kohauttanut, mutta seki lähinnä islamilaisissa maissa, ja tämäkin teos on jo vuodelta 1988. Pitää olla aika unten mailla, jos ihan aidosti ajattelee ,että kirjoittamalla enää vaikutetaan yhtään mihinkään.

Vierailija
9/9 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista ajatuksista, tunteista ja teoista ei kannata kirjoittaa, eikä niistä edes voi oikeastaan kirjoittaa.