Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde, pääseekö katkeruudesta eroon?

Vierailija
01.08.2025 |

Noloa, ettei ole ystäviä joille puhua. 

Tiedustelisin, miten pääsee yli toisen loukkaavista sanoista ja teoista? Puolisoni kohteli minua ja lapsiamme huonosti, kun oli masentunut. Tiedostan, että kyseessä on sairaus, mutta hän mukanaan veti meidät pohjaan. Mies hylkäsi minut ja lapset haastavassa tilanteessa ja syytti minua ihan kaikesta, haukkui minua, oli sekopäinen suorastaan. 

Tästä on noin puoli vuotta, ja mies on nyt n. 4kk voinut koko ajan paremmin. Tämän kesän aikana minulla on ollut tilaa käsitellä omia tunteitani, jotka tuntuvat kuihtuneen pois. Koko tilanne satuttaa edelleen aivan älyttömästi, vaikka mies on pyytänyt anteeksi, hyvitellyt tekojaan ja koko ajan on enemmän oma entinen itsensä. 

Mietin usein eroa, ja monesti tuntuu että olen tässä vain lasten takia. Kaikki henkinen ja fyysinen yhteys katkesi puolestani.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Minulla katosivat seksihalut kokonaan, koska mies haukkui minun ulkonäköäni ja luonnettani paljon masennuksen aikana. Erohan siinä tuli. 

Vierailija
2/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Minulla katosivat seksihalut kokonaan, koska mies haukkui minun ulkonäköäni ja luonnettani paljon masennuksen aikana. Erohan siinä tuli. 

Mies haukkui minua, luonnettani ja ulkonäköäni masennuksensa aikana. Sama lopputulos, halut kadonneet. Myös kun masentuneena mies ei halunnut. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin yli. Hitaasti.

Miehellä tapaturma, joka jätti pysyviä haittoja. Sen jälkeen alkoi masentua. Aloitettiin pariterapia onneksi ajoissa ja on sen avulla päästy eteenpäin.

Vierailija
4/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies haukkui minua, luonnettani ja ulkonäköäni masennuksensa aikana. Sama lopputulos, halut kadonneet. Myös kun masentuneena mies ei halunnut. Ap

Mikä syy sille että sinä edes mietit jatkamista ihmisen kanssa joka on sinua ja syyttömiä lapsia loukannut? Suojele nyt edes lapsia ja lähde menemään.

Vierailija
5/7 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä syy sille että sinä edes mietit jatkamista ihmisen kanssa joka on sinua ja syyttömiä lapsia loukannut? Suojele nyt edes lapsia ja lähde menemään.

Tietenkin pitää osata myös antaa anteeksi sopivissa määrin. Pelko, rikonko kaiken lapsilta liian pienestä? Itsekkäistä syistä? Ap

Vierailija
6/7 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exällä oli joku mt-ongelma, mutta ei suostunut lääkäriin. Parisuhteessa oli kurjaa, mutta ei suostunut terapiaan. Oli poissaoleva ja mykkä kun oli kotona. Oli aina harrastuksissaan, kun vaan mahdollista. Lapsien kanssa vaan jos "pakotin". Välillä parempia aikoja ja ajattelin aina, että nyt helpottaa! Ei helpottanut. Tuli pahempaa kuin koskaan sen jälkeen. 

Päätin pelastaa itseni ja lapseni sairaalta mieheltä ja mieleltä. Eron jälkeen hän sitten hakeutui terveydenhuollon piiriin, mikä oli todella hyvä juttu.

Vierailija
7/7 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen eronnut.Avioliitossa oli henkistä väkivaltaa.Miehestä puuttui empaattisuus.Itselläni katosi seksihalut toista kohtaan täysin.Se tapahtui pikkuhiljaa vuosien saatossa.Minulle on aina ollut vaikeaa sanoittaa tunteeni edes itselleni.Eli jälkeenpäin on helppo nähdä kuvio.Jos toinen on ollut ilkeä,niin en usko,että sitä voi korjata.Rakkaus kuolee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan